Dit is al een 'oud' onderwerp zo blijkt maar daar kwam ik pas achter toen ik de factuur van TMobile zag.
Ik heb een 2e 'goedkoop' sim only TMobile abonn. omdat ik weleens over mijn bel te goed van mijn duurdere TMobile iPhone abonn. ga. Op dat 2e abb heb ik 80 euro bel te goed, maar wat blijkt: bellen naar 0900 (ziektekosten verzekeringen ! en UWV !) vallen buiten dit bel te goed en moet hiervoor flink extra betalen. Dus het gaat niet van mijn bel te goed af. Ik vind dit stelen, maar wie moet ik hierop aanspreken? TMobile of VGZ en het UWV?
Ik heb de lijst van bedrijven met 0900 en alternatieve goedkopere nummers uitgeprint. Of krijg ik dan te maken met vele langere wachttijden en chagrijnige medewerkers?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 0900 nrs / TMobile
Re: 0900 nrs / TMobile
Dit is al vele malen behandeld op dit forum/ consumenten rubrieken,op televisie in de kranten en staat heel duidelijk op de tarieven lijst.maar wat blijkt: bellen naar 0900 (ziektekosten verzekeringen ! en UWV !) vallen buiten dit bel te goed en moet hiervoor flink extra betalen.
Heel duidelijk jezelf door het niet vooraf je tarieven goed te raadplegen.Volgende keer met een vaste telefoon bellen, als je goed luistert als je belt hoor je in 99,9% van de gevallen dit gesprek kost ...ct. p/minuut plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon of iets in die trend.Dit geldt voor vrijwel alle telecom bedrijven,en hoe goedkoper het abonnement hoe hoger de kosten.wie moet ik hierop aanspreken? TMobile of VGZ en het UWV?
gr Henk
Henk heeft gelijk.
Dit staat inderdaad bij de tarieven van alle providers vermeldt en is toegestaan.
Dit staat inderdaad bij de tarieven van alle providers vermeldt en is toegestaan.
Hallo Henk,
Dank voor je reactie.
Ik dacht dat ik de zin 'dit gesprek kost ...ct. p/minuut plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon' begreep.
Want als ik een bel te goed heb van 80 € (daarom belde ik ook met die telefoon naar de 0900) waarom gaan die kosten niet van die 80 € af, maar moet ik daar extra voor betalen?
Dan zouden ze moeten communiceren 'dit gesprek kost ...ct. p/minuut plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon , beide (?) kosten zijn extra en gaan niet van uw belbundel af/ vallen buiten uw belbundel.'
Nogmaals bij wie komt dat extra geld terecht, bij T-Mobile of, in mjjn geval bij VGZ, UWV en de ABN, of beiden?
Groeten,
Sabine
Dank voor je reactie.
Ik dacht dat ik de zin 'dit gesprek kost ...ct. p/minuut plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon' begreep.
Want als ik een bel te goed heb van 80 € (daarom belde ik ook met die telefoon naar de 0900) waarom gaan die kosten niet van die 80 € af, maar moet ik daar extra voor betalen?
Dan zouden ze moeten communiceren 'dit gesprek kost ...ct. p/minuut plus kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon , beide (?) kosten zijn extra en gaan niet van uw belbundel af/ vallen buiten uw belbundel.'
Nogmaals bij wie komt dat extra geld terecht, bij T-Mobile of, in mjjn geval bij VGZ, UWV en de ABN, of beiden?
Groeten,
Sabine
Het is al jaren zo dat je met je mobiel extra voor 0900 betaald bij elke
provider. Snap niet dat je dit stelen vind. Dat extra geld komt bij de provider terecht en werd nog nooit bij geen enkele provider uit de bel-bundel berekend.
0900 zo veel mogelijk vermeiden met je mobiel.
provider. Snap niet dat je dit stelen vind. Dat extra geld komt bij de provider terecht en werd nog nooit bij geen enkele provider uit de bel-bundel berekend.
0900 zo veel mogelijk vermeiden met je mobiel.
Ts heeft nog mazzel dat enkel het tarief van op zijn hoogst 21 cent wordt gerekend, zal nog een duppie voor de gebelde instantie bijkomen maar dan heb je het wel gehad. Personen met een prepaidkaart zijn vaak meer dan 1 euro per minuut kwijt, dat tikt pas echt aan. Tip als je mobiel een 0900 nummer belt zet dan in ieder geval "eigen nummer tonen" aan, veel instanties geven dan voorrang of je krijgt een terugbel optie.
De melding over het tarief wordt gedaan door de houder van het 0900 nummer. Hij weet niet vanaf welke provider u belt en wat die voor tarief rekent daarvoor.Sardina schreef:Hallo Henk,
Dank voor je reactie.
Groeten,
Sabine
De houder van het 0900 krijgt het tarief vergoedt waarvoor je belt. Tevens moet hij aan zijn provider kosten betalen voor het afhandelen van het gesprek (zgn verkeerskosten). Als een 0900 nr dus 65cpm kost gaat dat bedrag onder af trek van kosten naar de houder van het nummer. De kosten die jij betaald aan t-mobile zijn de kosten voor het afhandelen van de administratieve kosten (namelijk incasseren van de telefoonrekening, dat bedrag afstaan aan de provider van de gebelde partij, etc). Deze kosten vallen buiten de bundel. Dat komt omdat jij eigenlijk geen tegoed hebt in euro's maar in minuten.
Tarieven voor het bellen naar 0900 nrs met je mobiel vindt je hier:ronald g schreef:Ts heeft nog mazzel dat enkel het tarief van op zijn hoogst 21 cent wordt gerekend, zal nog een duppie voor de gebelde instantie bijkomen maar dan heb je het wel gehad. Personen met een prepaidkaart zijn vaak meer dan 1 euro per minuut kwijt, dat tikt pas echt aan. Tip als je mobiel een 0900 nummer belt zet dan in ieder geval "eigen nummer tonen" aan, veel instanties geven dan voorrang of je krijgt een terugbel optie.
http://www.bellen.com/content/mobiel-na ... ellen.aspx