LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900 nummers betaaltarief

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Van Zundert

0900 nummers betaaltarief

Ongelezen bericht door Van Zundert »

Vodafone laat me in de kou staan.
Er is bij mij 50 euro in rekening gebracht door een 0900 nummer namelijk 00319000400775. Voor zo ver ik weet heb ik dit nooit gebeld want tegenwoordig zoek je een nummer op wat bij een bedrijf hoort. Wel heb ik voor de Sinterklaas Post NL gebeld, en die geeft aan dit nummer niet te kennen.
Nu zegt Vodafone dat het een doorschakel nummer is van:
Recotel
postNl keuze 1
DHL keuze 2
UPC keuze 3
En dat zij dit gebeld hebben, en dat het gewoon een normaal Nederlands nummer is.
Ik als klant vraagt aan Vodafone hoe ze dit geconstateerd hebben , en of ze dan de bedrijfsgegevens hebben omdat ik het schandalig vindt voor zo'n nummer zoveel te betalen terwijl ik van niks weet. En als ze het gecontroleerd hebben, ga ik ervan uit dat ze dan ook de gegevens weten en dat deze zichtbaar zijn op internet bij zoekgegevens van dit nummer. Ze geven aan geen discussie met mij aan te willen en zij dit verder niet gaan onderzoeken.
Tot mijn schrik kom ik op internet tegen bij wie heeft gebeld.nl dat ik niet de enige ben helaas. Vodafone hiervan op de hoogte gesteld, maar gooien de deur dicht, en lachen me aan de telefoon uit. En zeggen nogmaals wij gaan deze discussie niet aan.
Wat moet ik als consument nu nog doen, want ik als consument wordt gewoon niet geholpen. En dat dit soort dingen mogen gebeuren door 0900 nummers kan ik niet begrijpen. Hoe kan dit worden aangepakt dat consumenten zo gedupeerd worden en door iedereen in de kou gezet wordt.

sylvesterb

Re: 0900 nummers betaaltarief

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Van Zundert schreef:Vodafone laat me in de kou staan.
Er is bij mij 50 euro in rekening gebracht door een 0900 nummer namelijk 00319000400775. Voor zo ver ik weet heb ik dit nooit gebeld want tegenwoordig zoek je een nummer op wat bij een bedrijf hoort. Wel heb ik voor de Sinterklaas Post NL gebeld, en die geeft aan dit nummer niet te kennen.
Nu zegt Vodafone dat het een doorschakel nummer is van:
Recotel
postNl keuze 1
DHL keuze 2
UPC keuze 3
En dat zij dit gebeld hebben, en dat het gewoon een normaal Nederlands nummer is.
Ik als klant vraagt aan Vodafone hoe ze dit geconstateerd hebben , en of ze dan de bedrijfsgegevens hebben omdat ik het schandalig vindt voor zo'n nummer zoveel te betalen terwijl ik van niks weet. En als ze het gecontroleerd hebben, ga ik ervan uit dat ze dan ook de gegevens weten en dat deze zichtbaar zijn op internet bij zoekgegevens van dit nummer. Ze geven aan geen discussie met mij aan te willen en zij dit verder niet gaan onderzoeken.
Tot mijn schrik kom ik op internet tegen bij wie heeft gebeld.nl dat ik niet de enige ben helaas. Vodafone hiervan op de hoogte gesteld, maar gooien de deur dicht, en lachen me aan de telefoon uit. En zeggen nogmaals wij gaan deze discussie niet aan.
Wat moet ik als consument nu nog doen, want ik als consument wordt gewoon niet geholpen. En dat dit soort dingen mogen gebeuren door 0900 nummers kan ik niet begrijpen. Hoe kan dit worden aangepakt dat consumenten zo gedupeerd worden en door iedereen in de kou gezet wordt.
U geeft aan voor Sinterklaas Post NL te hebben gebeld, ziet u het nummer wat van Post NL is wel terug op uw specificatie? Indien dit niet het geval is dan heeft u een doorschakel nummer gebeld. Wanneer u dit nummer belt krijgt u eerst de kosten te horen.

Vodafone biedt een dienst aan waarmee u kunt bellen. Het is niet hun taak om "legitieme" Nederlandse nummers te blokkeren. Er is wel onlangs een bericht geweest in de media over soort gelijke nummers.

http://078vandaag.nl/nieuws/politie-waa ... kelnummer/

Het is dus aan de toezichthouder om hier actie tegen te ondernemen. Maar zolang consumenten google gebruiken en het eerste nummer daar pakken en niet luisteren naar de kosten die het gesprek meebrengt, tja....

Gesloten