LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900-nummers houden je expres lang aan de lijn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JannekeKroes

0900-nummers houden je expres lang aan de lijn

Ongelezen bericht door JannekeKroes »

Ik kreeg van mijn provider te horen dat de diensten van 0900 nummers erg duur zijn en dat men expres de lijn zo lang mogelijk bezet houdt om er veel aan te verdienen. Dat is mij overkomen bij het activeren van een gratis bankgiro lot. Ik werd langer dan een half uur in de wacht gezet en daarna kwamen er allerlei vragen. Alles bij elkaar heeft dit gesprek mij een kleine 10 euro gekost. Dus wat..gratis?
Ik vindt dat men bij 0900 nummers altijd de kosten moeten vermelde, want de gebruikelijke belkosten schijnen bedrieglijk en in werkelijkheid zijn de kosten veel hoger.

Moneyman

Re: 0900-nummers houden je expres lang aan de lijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

JannekeKroes schreef:Ik kreeg van mijn provider te horen dat de diensten van 0900 nummers erg duur zijn en dat men expres de lijn zo lang mogelijk bezet houdt om er veel aan te verdienen. Dat is mij overkomen bij het activeren van een gratis bankgiro lot. Ik werd langer dan een half uur in de wacht gezet en daarna kwamen er allerlei vragen. Alles bij elkaar heeft dit gesprek mij een kleine 10 euro gekost. Dus wat..gratis?
Ik vindt dat men bij 0900 nummers altijd de kosten moeten vermelde, want de gebruikelijke belkosten schijnen bedrieglijk en in werkelijkheid zijn de kosten veel hoger.
Die kosten worden toch gemeld aan het begin van het gesprek? Wat is het probleem dan?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Callcentermedewerkers hebben niet de wijsheid in pacht. U kunt die uitspraak het beste met een korreltje zout nemen.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u zichzelf langer dan een half uur in de wacht laat zetten..daar bent u zelf bij. En bij mij worden de kosten altijd helder en duidelijk genoemd - naast de gebruikelijke belkosten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedrijven die dure 0900 nummers gebruiken bel ik gewoon niet en ga naar andere.

Als mogelijk is ga ik wel gratis mailen...
Ook postzegel en brief is toegestaan en bij jou nummer melden gaan ze eventueel gratis jou bellen!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JannekeKroes schreef:Ik kreeg van mijn provider te horen dat de diensten van 0900 nummers erg duur zijn en dat men expres de lijn zo lang mogelijk bezet houdt om er veel aan te verdienen. Dat is mij overkomen bij het activeren van een gratis bankgiro lot. Ik werd langer dan een half uur in de wacht gezet en daarna kwamen er allerlei vragen. Alles bij elkaar heeft dit gesprek mij een kleine 10 euro gekost. Dus wat..gratis?
Ach ja, het beruchte woordje 'gratis'. Meer dan een half uur wachten en daarna nog een vragenlijst door voor nog geen tientje, ze zijn wel eens hoger voorbij gekomen. Maar gratis bestaat niet.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het lot is gratis maar blijkbaar kost het activeren geld. En nu heeft U dus geleerd hoe de gratis loten betaald worden. U betaald ze gewoon zelf en die paar winnaars vallen in het niet bij het geld wat ze op deze wijze binnen krijgen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik belde laatst met een bedrijf, GRATIS nummer. Heb nog nooit zo lang in de wacht gehangen, zeker 10 minuten, en toen moest het gesprek nog gaan plaatsvinden. Dus dat kan ook !

En over die zgn gratis loten, deze week al weer drie (!) in de bus. Daar doen we dus nooit aan mee. Tegen forse belkosten mag je je NAW en mailgegevens afstaan...... Dat is echt de enige reden voor dit soort acties.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

De meeste nummers zijn in het gunstigste geval (voor de aanbieder) kostendekkend. Als je langer aan de lijn wordt gehouden lopen ook hun kosten op. Niet alleen richting hun provider van de 0900 services, maar ook doordat ze hun CRM systemen flink groter moeten maken als ze mensen lang aan de lijn houden. En telefoonpoorten en trunks zijn niet goedkoop.

Als ze echt geld willen verdienen zullen ze echt wat anders moeten gaan doen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zolang er enkele prepaid aanbieders zijn die 0900 niet mogelijk is....
Dan moet je via 0800 7000 anoniem de Politie bellen omdat 0900 8844 niet mogelijk is!

Ook zijn er vaak 0800 nummer voor nieuwe klanten en klantenservice betaalde 0900 en als je maar lang genoeg 0800 lastig valt moeten ze wel gratis doorschakelen als ze weigeren normale nummer te gebruiken.

Meestal is met enige zoeken een normaal nummer of Email ook mogelijk en gebruik ik die.
Als ze alleen via 0900 werken zoek ik gewoon een ander bedrijf want ik ga geen abonnement of andere provider nemen omdat er een 0900 bij de goedkoopste prepaid zit!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat was dan een duur gratis lot. Blijkbaar waren er veel meer liefhebbers die dat tientje er voor over hadden.

AM-B

Ongelezen bericht door AM-B »

Normale gesprekskosten voor 0900-klantenservicenummer

Wie naar de klantenservice belt via een speciaal 0900-nummer, betaalt vanaf 01 juli 2017 alleen nog de normale gesprekskosten. De extra toeslag van maximaal een euro per gesprek is vanaf dan verboden, meldt de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

De tariefregels veranderen als gevolg van een uitspraak van het Europese Hof, aldus de ACM. Het Hof vindt dat klantenservice een essentieel onderdeel is van een product of een dienst. Bedrijven die zich niet aan regels houden, kunnen een boete krijgen van ACM.

Bron: ANP

besseldekker

Ongelezen bericht door besseldekker »

Aan die kosten zitten nog wel wat haken en ogen; zie https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... 09-nummers. Het beste lijkt mij in alle gevallen: luister goed naar de kostenaankondiging (die u te horen krijgt aan het begin) en beslis dan metéén hoe lang u maximaal wilt wachten. Houd u aan die tijdsduur.

En bedenk daarbij: hoe langer u gewacht heeft, des te moeilijker wordt het voor u om onverrichter zake op te hangen. U bent dan immers uw investering (wachttijd en wachtkosten) kwijt, en hoe hoger dat verlies is, des te minder animo u hebt om uw wachten te beëindigen. Dat heet "loss aversion" („verliesafkeer"). Het is goed dat te weten, want als u zich daarvan bewust bent, kunt u zo'n psychologisch mechanisme zélf doorbreken.

Gesloten