Ik word doodziek van die 0900 nummers. Heb je een keer vragen, dan moet je een informatie nummer draaien dat 1 euro per minuut kost. Nou moest ik voor een collega een keer bedrijf x bellen. De "sales" afdeling is direct bereikbaar via een regulier netnummer, maar kan mij verder niet helpen. Dus ik moet me wenden tot de helpdesk die elke keer dat ik bel, of 's ochtends vroeg of in de middag of vlak voor de vooravond, alle medewerkers in gesprek zijn en ik leuk 15 minuten in de wacht sta, jajajaja daar geloof ik dan helemaal geen donder van. Ik weet niet hoe dat 0900 systeem precies in elkaar zit en of het bedrijf er zelf ook lekker aan kan verdienen, maar ik heb het gevoel dat ik flink in de maling word genomen. Reken maar uit een keer of 6 x 10 minuten aan de lijn tegen 50c of 1 euro. Da's gewoon legale diefstal.
Weet iemand wat van die 0900 praktijken?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 0900 nummers
-
Vladdermuis
0900 nummers
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 23 jun 2011 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 0900 nummers
Ja, KPN is de partij die het meeste verdient aan 0900-nummers. Er verdwijnt namelijk altijd een zeer groot deel van de kosten in de zakken van de providers. Uit mijn hoofd is alles onder de 15 cent per minuut niet eens kostendekkend en zijn de opbrengsten tot en met ongeveer 25 a 30 cent per minuut te verwaarlozen.
Er zijn dan ook maar weinig bedrijven die echt willen verdienen aan zo'n 0900-nummer (overigens: alle kosten meegerekend kan dat vaak niet eens; een helpdesk is een erg duur grapje en je moet heel veel mensen héél erg lang in de wacht laten staan tegen een fors tarief om dat terug te verdienen). Meestal stapt men over op een 0900-nummer om het aantal telefoontjes naar de klantenservice te limiteren. Aangezien nagenoeg ieder bedrijf met een 0900-nummer een helpdesk op de website heeft zitten kun je daar vaak ook al het antwoord op je vraag vinden. Door een 0900-nummer te gebruiken stimuleer je mensen van die mogelijkheid gebruik te maken, waardoor de helpdesk minder mensen nodig heeft en dus goedkoper kan werken. Daarnaast zit je minder snel met personele problemen.
Er zijn dan ook maar weinig bedrijven die echt willen verdienen aan zo'n 0900-nummer (overigens: alle kosten meegerekend kan dat vaak niet eens; een helpdesk is een erg duur grapje en je moet heel veel mensen héél erg lang in de wacht laten staan tegen een fors tarief om dat terug te verdienen). Meestal stapt men over op een 0900-nummer om het aantal telefoontjes naar de klantenservice te limiteren. Aangezien nagenoeg ieder bedrijf met een 0900-nummer een helpdesk op de website heeft zitten kun je daar vaak ook al het antwoord op je vraag vinden. Door een 0900-nummer te gebruiken stimuleer je mensen van die mogelijkheid gebruik te maken, waardoor de helpdesk minder mensen nodig heeft en dus goedkoper kan werken. Daarnaast zit je minder snel met personele problemen.
In principe is een 0900 nummer een leuk alternatief om de cliëntele naar je website te krijgen!, zorg er echter voor wanneer er problemen zijn, dat klanten niet meteen €10,- of meer euro kwijt zijn aan bellen met de helpdesk van je bedrijf!, en dat gebeurt helaas nog veel te veel!,
Dat klanten boos worden, kan ik in komen,
Wanneer je via een helpdesk afgepoeierd te worden en dan ook nog breed betalen voor onbenullig "advies", daar lusten de honden natuurlijk geen brood van!,
Een 0800 nummer is natuurlijk prettiger, maar deskundig personeel, en een bedrijf die storingvrije producten levert is natuurlijk het allerbeste!, voor de cliënt én het bedrijf!,
Dat klanten boos worden, kan ik in komen,
Wanneer je via een helpdesk afgepoeierd te worden en dan ook nog breed betalen voor onbenullig "advies", daar lusten de honden natuurlijk geen brood van!,
Een 0800 nummer is natuurlijk prettiger, maar deskundig personeel, en een bedrijf die storingvrije producten levert is natuurlijk het allerbeste!, voor de cliënt én het bedrijf!,
Ja dat zou inderdaad het beste zijn maar verijdelde hoopEen 0800 nummer is natuurlijk prettiger, maar deskundig personeel, en een bedrijf die storingvrije producten levert is natuurlijk het allerbeste!, voor de cliënt én het bedrijf!,