Ik heb vandaag de hele dag door smsjes gekregen van 125 elke keer dezelfde smsjes.
heb hier ook niet om gevraagt.
had vandaag mijn beltgoed opgewaardeerd met 20 euro is nu in 1 dag op door deze smsjes.
Heb het nu geblokeerd maar weet niet hoe ik mijn geld terug kan krijgen.
iemand enig idee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 125 smsjes
Re: 125 smsjes
Hallo,
Mijn dochter van 12 is dit ook overkomen. Uit navraag bij de helpdesk van de provider blijkt dat dit mogelijk komt omdat je gereageerd hebt op een reclame op tv. Je sms't ergens naar toe en neemt vervolgens onbewust een abonnement op het een of ander waarmee je toestemming verleent op voor elk sms'je (b.v. ringtones) geld van de beltegoed af te schrijven. Chrimineel vind ik het. Als ik erachter kom wie hier achter zit, laat ik het je weten.
Mijn dochter van 12 is dit ook overkomen. Uit navraag bij de helpdesk van de provider blijkt dat dit mogelijk komt omdat je gereageerd hebt op een reclame op tv. Je sms't ergens naar toe en neemt vervolgens onbewust een abonnement op het een of ander waarmee je toestemming verleent op voor elk sms'je (b.v. ringtones) geld van de beltegoed af te schrijven. Chrimineel vind ik het. Als ik erachter kom wie hier achter zit, laat ik het je weten.
Re: 125 smsjes
125 betekent dat het afkomstig is van Vodafone en is als het goed is ook alleen beschikbaar voor Vodafone-klanten. Ik neem dus aan dat je Vodafone Izi belt? Zo ja, bel even met 1200 (klantenservice) en leg het verhaal even uit.
Re: 125 smsjes
Hallo,
Ja het kan Vodafone zijn maar ook Tele2 Mobiel werkt met de code 125. Als het een drie-cijferige code is dan is het een dienst van de telecom operator zelf en is contact opnemen het beste denk ik, daar er meestal slecht of niet wordt vermeld wat de afmeldcodes zijn van de eigen smsdiensten van providers.
Een en ander ligt dus aan de provider die je hebt. (Tele2 afmelden is: STOP naar 0125) maar als je een andere provider hebt ff vragen bij de helpdesk.
Niet zo gek trouwens omdat je zo bent aangemeld voor die smsdiensten van een provider zelf, meestal al als je zelfs (onbewust) op menu drukt op je gsm zit je gelijk in dat smsmenu en nog een (onbewuste klik, bijvoorbeeld in je jaszak) en je bent aangemeld.
Good luck met afmelden
Ja het kan Vodafone zijn maar ook Tele2 Mobiel werkt met de code 125. Als het een drie-cijferige code is dan is het een dienst van de telecom operator zelf en is contact opnemen het beste denk ik, daar er meestal slecht of niet wordt vermeld wat de afmeldcodes zijn van de eigen smsdiensten van providers.
Een en ander ligt dus aan de provider die je hebt. (Tele2 afmelden is: STOP naar 0125) maar als je een andere provider hebt ff vragen bij de helpdesk.
Niet zo gek trouwens omdat je zo bent aangemeld voor die smsdiensten van een provider zelf, meestal al als je zelfs (onbewust) op menu drukt op je gsm zit je gelijk in dat smsmenu en nog een (onbewuste klik, bijvoorbeeld in je jaszak) en je bent aangemeld.
Good luck met afmelden