| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 4 jarig telefoonabonnement
4 jarig telefoonabonnement
Hallo,
Ik dacht dat ik bij tele2 goed zat. Maar dat valt toch wel effe tegen.
Ik heb 27 dec. een sim only van 300 belminuten voor € 6 afgesloten. Alles liep perfect. Maar net afgesloten en mijn toestel ging rare kuren vertonen. Nu 1 maand verder heb ik tele2 benadert of het sim only abonnement niet overgezet kon worden naar een nieuw abonnement met een gratis toestel. Ik wilde nl de blauwe samsung galaxy s3.
Het meisje wat ik aan de telefoon had ging het navragen en kwam terug met de mededeling, dat het mocht, maar dan moest ik wel 4 jaar betalen.
Sorry, maar zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord. Dat is het toestel helemaal niet waard. Als je uitrekend 4 jaar € 36. Belacherlijk en schandalig.
Ik had toch wel gehoopt dat tele2 wat klantvriendelijker zou zijn. Ik sluit uiteindelijk een nieuw en duurder abonement af. Waarom moet ik dan 4 jaar duur betalen!!!
Ik dacht dat ik bij tele2 goed zat. Maar dat valt toch wel effe tegen.
Ik heb 27 dec. een sim only van 300 belminuten voor € 6 afgesloten. Alles liep perfect. Maar net afgesloten en mijn toestel ging rare kuren vertonen. Nu 1 maand verder heb ik tele2 benadert of het sim only abonnement niet overgezet kon worden naar een nieuw abonnement met een gratis toestel. Ik wilde nl de blauwe samsung galaxy s3.
Het meisje wat ik aan de telefoon had ging het navragen en kwam terug met de mededeling, dat het mocht, maar dan moest ik wel 4 jaar betalen.
Sorry, maar zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord. Dat is het toestel helemaal niet waard. Als je uitrekend 4 jaar € 36. Belacherlijk en schandalig.
Ik had toch wel gehoopt dat tele2 wat klantvriendelijker zou zijn. Ik sluit uiteindelijk een nieuw en duurder abonement af. Waarom moet ik dan 4 jaar duur betalen!!!
Re: 4 jarig telefoonabonnement
Je kunt ook zelf het toestel kopen en gewoon op je lage maandabbonement blijven zitten. Dat lijkt me nog de goedkoopste oplossing.
Omdat jij een net afgesloten abonnement al weer wil wijzigen. Tele 2 is geen charitatieve instelling. Waarom zouden ze jou een plezier moeten doen?gabyvroom schreef:Waarom moet ik dan 4 jaar duur betalen!!!
Met dat sim-only abonnement is toch niks mis?
Waarschijnlijk ben je het goedkoopste uit als je gewoon het toestel dat je wilt hebben op internet koopt, beetje zoeken naar de laagste prijs. Daar doe je je sim-only in, bijna altijd goedkoper dan abonnement met toestel.
Waarschijnlijk ben je het goedkoopste uit als je gewoon het toestel dat je wilt hebben op internet koopt, beetje zoeken naar de laagste prijs. Daar doe je je sim-only in, bijna altijd goedkoper dan abonnement met toestel.
Denk wel aan een databundel als je een los toestel wilt kopen.
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Alle telefoonaonementen mogen maar maximaal 2 jaar duren. Nu wil Tele2 mijn een contract geven voor 4 jaar. En dat mag niet volgens de wet.Rim69 schreef:Omdat jij een net afgesloten abonnement al weer wil wijzigen. Tele 2 is geen charitatieve instelling. Waarom zouden ze jou een plezier moeten doen?gabyvroom schreef:Waarom moet ik dan 4 jaar duur betalen!!!
Meestal kun je je abonnement afkopen dus in jouw geval is dat dan 138 euro.
In plaats daarvan kun je ook ergens anders (of bij tele2 als je dat nog wilt) een abonnement nemen met weinig belminuten en een databundel en een gratis telefoon en dan je simkaart wisselen.
Is wat meer moeite maar dan heb je tenminste nog wat aan die belminuten.
In plaats daarvan kun je ook ergens anders (of bij tele2 als je dat nog wilt) een abonnement nemen met weinig belminuten en een databundel en een gratis telefoon en dan je simkaart wisselen.
Is wat meer moeite maar dan heb je tenminste nog wat aan die belminuten.
Hebben ze bij Tele2 niet bedoelt dat u nu al mag verlengen, en dat die verlenging in gaat nadat uw huidige lopende sim only contract is afgelopen? Oftewel nu 2 jaar uw sim only,en daarna nig eens 2 jaar het abonnement met toestel?
En volgens de wet mogen zelfs 2 jarige contracten niet meer, aangezien ieder contract na 1 jaar per maand opzegbaar wordt, tenzij er aantoonbaar behaald voordeel is bij een langere overeenkomst. In geval van telefoniecntracten houdt dit in dat u een grotere korting op het toestel krijgt, of bij een sim only extra korting per maand.
En volgens de wet mogen zelfs 2 jarige contracten niet meer, aangezien ieder contract na 1 jaar per maand opzegbaar wordt, tenzij er aantoonbaar behaald voordeel is bij een langere overeenkomst. In geval van telefoniecntracten houdt dit in dat u een grotere korting op het toestel krijgt, of bij een sim only extra korting per maand.
Bij alle abonnementen kun je vanaf drie maanden voor het einde van je abonnement verlengen.berndv schreef:Hebben ze bij Tele2 niet bedoelt dat u nu al mag verlengen, en dat die verlenging in gaat nadat uw huidige lopende sim only contract is afgelopen? Oftewel nu 2 jaar uw sim only,en daarna nig eens 2 jaar het abonnement met toestel?
Bron, tele2
Nee, je hebt een sim only contract van 2 jaar en nu wil je daar bovenop een nieuw contract met toestel hebben van 2 jaar. En dat tweede abonnement zal dan dus ingaan na afloop van je eerste abonnement. Bij elkaar kom je dus op 2 contracten van bij elkaar 4 jaar.Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Alle telefoonaonementen mogen maar maximaal 2 jaar duren. Nu wil Tele2 mijn een contract geven voor 4 jaar.
Het is trouwens inherent van een sim only abonnement dat je zelf voor het toestel zorgt en daarom ook goedkoper uit bent. Dan is het dus ook je eigen risico als je geen toestel meer hebt.