Nou dit is hoogst vreemd, aangezien ik niets geen mobiel abonnement meer heb lopen bij UPC (UPC is er zelf mee gestopt) en dit via mijn Vodafone mobiele abonnement binnenkwam.Geachte UPC abonnee, uw nieuwe abonnement is geactiveerd. Antwoord UPC NEE indien uw dienst nog niet werkt
Dus heb ik niet gereageerd.
Vervolgens krijg ik 13 minuten later wederom een SMS, exact hetzelfde.
Ik ben gaan zoeken via SMSdienstenfilter.nl (waar ik al was aangemeld om me juist van dit soort onzin te vrijwaren - en heb het wederom nog maar een keer gedaan, om extra zeker te zijn):
Resultaat van 7373 geeft:
Naam Golden Bytes
Adres Scheveningseweg 1
Postcode 2517 KS
Woonplaats Den Haag
Nu zat ik te wachten op het derde SMS-je, maar dat bleef uit. Jammer genoeg, want bij Vodafone's website kun je pas na minimaal 3 SMS-en ontvangen te hebben dit aanmerken als ongewents. Dus dat ging niet door. Aangezien het ook na 21:00 was (geen klantenservice meer) kon ik ook niet bellen.
Vanochtend gebeld: tja - kort gezegd komt het er op neer dat men een notitie hiervan maakt en wacht of er eventueel nog andere mensen ook op deze manier lastig gevallen worden.
Ik zou het zelf geinitieerd hebben (hetgeen niet waar is). Wat ik echter verwacht dat als men NEE zou SMS-en of uberhaupt JA - dat men dan ineens vast zit aan een betaalde SMS-dienst.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Wat zijn extra stappen die ik kan ondernemen om problemen te voorkomen? Ben namelijk niet van plan te betalen voor die ontvangen SMS-jes of wat voor rotzooi er nog meer mijn kant op zou kunnen komen.