3 jaar geleden heb ik wat problemen gehad
ik heb in 2007 alles netjes afbetaald
nu ben ik bezig met een hypotheek en krijg het nog niet rond.
de bank zei neem contact op met vodafone of ze een h neer kunnen zetten van hersteld of gewoon een a
ik gebeld zeg die vrouw
nou dan had je 3 jaar geleden die telefoon maar weer moeten aansluiten dan had er een h voor u gestaan ik ook nog gevraagt kan u er een a van maken en ze zegt gewoon keihard nee u heeft een a2 en is niet anders
nou ik weer terug naar de bank met de bkr papieren en de bank blijft volhouden dat vodafone daar makenlijk een a of h van kan maken ook bkr gemaild en hun zeggen het zelfde als je alles netjes heb betaald en dat op het papier staat kunnen ze er een van maken,
dus wat moet ik nu doen een brief sturen of iemand een idee
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] a2 codering van vodafone
Re: a2 codering van vodafone
Deze info kun je ook vinden op de website van BKR:
Alleen als je een Achterstandsmelding (A) hebt, zonder code, kan er een H (van herstel) bij geplaatst worden. Een A notering krijg je als de overeenkomst nog loopt. Als de overeenkomst is beeindigd krijg je er een code bij, in jouw geval code 2. Dit betekent dat de vordering opeisbaar is gesteld (lees: overgedragen aan een incassobureau). Als alles uiteindelijk is betaald kan bij een A2 notering dus geen H geplaatst worden, maar wel een einddatum. Dit is de datum waarop alles is betaald. Vijf jaar na deze einddatum verdwijnt de A2 notering uit het BKR bestand. Heb je wel gecontroleerd of er een einddatum bij staat?
De bank kan zeggen wat ze wil maar zij willen je n.a.v. deze BKR notering geen hypotheek verstrekken. Zij hanteren bepaalde criteria en willen daarin, als ik het goed begrijp, je ook niet tegemoetkomen. Waarom zou Vodafone dat dan wel moeten doen terwijl zij zich ook netjes aan hun eigen regels hebben gehouden?
Het is zuur, dat zeker, maar ik ben bang dat jij je toch bij deze situatie neer zal moeten leggen.
Alleen als je een Achterstandsmelding (A) hebt, zonder code, kan er een H (van herstel) bij geplaatst worden. Een A notering krijg je als de overeenkomst nog loopt. Als de overeenkomst is beeindigd krijg je er een code bij, in jouw geval code 2. Dit betekent dat de vordering opeisbaar is gesteld (lees: overgedragen aan een incassobureau). Als alles uiteindelijk is betaald kan bij een A2 notering dus geen H geplaatst worden, maar wel een einddatum. Dit is de datum waarop alles is betaald. Vijf jaar na deze einddatum verdwijnt de A2 notering uit het BKR bestand. Heb je wel gecontroleerd of er een einddatum bij staat?
De bank kan zeggen wat ze wil maar zij willen je n.a.v. deze BKR notering geen hypotheek verstrekken. Zij hanteren bepaalde criteria en willen daarin, als ik het goed begrijp, je ook niet tegemoetkomen. Waarom zou Vodafone dat dan wel moeten doen terwijl zij zich ook netjes aan hun eigen regels hebben gehouden?
Het is zuur, dat zeker, maar ik ben bang dat jij je toch bij deze situatie neer zal moeten leggen.
-
lauralenny
dat begrijp ik allemaal heel goed
maar als ik in die tijd de abo weer had genomen
hadden ze er een h van gemaakt
en nu willen ze dat niet ondanks ik alles al heb betaald
ik heb zowel de bank de bkr en de hypotheker gesprokken
en hun zeggen dat vodafone er makkelijk een a1 of a van kunnen maken
maar als ik in die tijd de abo weer had genomen
hadden ze er een h van gemaakt
en nu willen ze dat niet ondanks ik alles al heb betaald
ik heb zowel de bank de bkr en de hypotheker gesprokken
en hun zeggen dat vodafone er makkelijk een a1 of a van kunnen maken
Ik zou als ik jou was gewoon Vodafone vragen om een schriftelijke bevestiging dat de vordering al betaald is. Ook kun je bij de BKR een aanvraag doen om inzage te krijgen in jou dossier. Wellicht staat hier gewoon een einddatum bij en dan kun je gewoon een hypotheek krijgen als het goed is. Mocht Vodafone dit niet gedaan hebben moet je Vodafone zeker sommeren dit te doen!