LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan de heer Gevers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
info

Aan de heer Gevers

Ongelezen bericht door info »

Hallo meneer Gevers,
Omdat ik vandaag in een goede bui ben ga ik u even heel wat ellende besparen.
1. Geen 1 nederlandse provider garandeerd internationaal SMS-en.
2. Dit staat in ALLE algemene voorwaarden.
3.Op het moment dat u een 2 (!) jarig abo. tekent, leest u natuurlijk eerst de algemene voorwaarden, nietwaar ?
3. Als extra beveiliging voor de klant is er nog op de SIM-kaart verpakking vermeld dat als u de simkaart uit de verpakking haalt, u daarmee akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
4. U kunt met uw SMS-fan abo. prima binnen nederland SMSen, en dat is ook de dienst die geleverd wordt.
5. Mooi toestel heeft u gekregen bij uw 2-jarig abo, he ? Heeft u dat toestel nog ? Dat is dan niet zo netjes...Wel onder uw abo. uitwillen en niet voor het toestel willen betalen...
6. TIP: Sluit aub. NOOIT meer een contract af, want blijkbaar denkt u het allemaal erg goed te weten, maar is uw IQ niet zo hoog als dat u zelf denkt. .
7. Ik kan u GARANDEREN dat als dit voor de rechter of geschillencommisie komt (u weet wel, die procedure die vermeld staat in de algemene voorwaarden...oh,nee die had u niet gelezen) zij u niet in het gelijk zullen stellen.

Ik hoop dat u deze goed bedoelde info ter harte zult nemen en u zichzelf niet al te zeer laat opfokken door uw eigen flaters.

Mvg.
Info

Peter

Re: Aan de heer Gevers

Ongelezen bericht door Peter »

Misschien handig: waar gaat dit over?

f.gevers

Ongelezen bericht door f.gevers »

Ik heb ge-smsd met italie via dutchtone, o2 en kpn. Als ik dan een sms-fan abo aanschaf (dat, zoals de naam al zegt, is bedoeld om te sms-en), lijkt het mij tamelijk logisch dat ik verwacht dat dat werkt.
Het verschil in de voorwaarden zit hier:
Geen enkele provider 'garandeert verbinding', maar maar T-Mobile krijg je die verbinding 'gegarandeerd niet'.
Ik heb als klant volledig te goeder trouw dat abo genomen. Dan verwacht ik dus ook dat ik normaal wordt behandeld. Ik heb er geen enkel probleem mee om een telefoon en een abo samen in leveren, maar T-mobile gaat gewoon op geen enkel argument in 'omdat ik gebruik heb gemaakt van de aansluiting'. Ik had dus blijkbaar aan de buitenkant van het doosje al moeten ruiken dat het fout zat.
Trouwens, ook de helpdesk van T-mobile zelf wist niet eens dat er verschil bestaat tussen roaming-contracten en sms-contracten. (want om dat verschil gaat het hier: zelfs als er een roaming contract bestaat, wil dat bij T-mobile nog niet zeggen dat je de sms-jes van zo'n bedrijf binnen krijgt.)
Als klant is het godsonmogelijk om dat allemaal vooraf te weten. Waar ik dus voor strijd is:
1) betere en eerlijke klantenvoorlichting vooraf
2) een normale afwikkeling voor gedupeerden. Ik heb dat abo aangeschaft om goedkoop te ommuniceren met italie en heb er helemaal niets aan nu het niet werkt.
3) omdat ik door T-Mobile wordt beschouwd als wanbetaler, geven ze mijn naam ook op bij de zwarte lijst van Preventel.
Kan ik dus niet sms-en met t-mobile, maar kan ik ook geen abo bij een ander meer nemen.

Ik voel me zwaar bedonderd en zie de gang naar de rechter met vol vertrouwen tegemoet. Ik heb het complete dossier met alle correspondentie met de helpdesk, de namen van de mensen die me te woord hebben gestaan tot en met de telefoonrekeningen naar Italie (want ik moest nb maar even naar de italiaanse provider bellen om te vragen waarom de sms-jes niet door kwamen!)

Een ieders steun is welkom op http//:www.ben-bedonderd.nl
Heb ik ze bij T-mobile tenminste nog een klein pleziertje gedaan.

An

Ongelezen bericht door An »

Hallo Info.

Nu jij bent echt wel hulpvaardig EN bijde hand zeg! Je werkt zeker bij èèn van hen, mar daar kan jij ook niks aan doen.

Kijk, als ik als (dom iemand) de telecom winkel binnen ga, en mij wil laten voorlichten omtrent een prepaid of abonnement en ik zeg bij voorbaat al tegen die juffrouw dat het een, ieder geval een KPN of Vodafone moet zijn, hoort zij mij juist voor te lichten.

Zij praat mij dus DT aan met de garantie van DT zoals ik hier al eens verteld had, dat ik hiermee naar het franse SFR kan smsen. Nu mooi niet dus. Is dat dan geen valse voorlichting of noem het misleiding? Nu, ik vind van wel. Ik zie tegen die winkel juffrouw van dat als die het niet zou doen, ik terug zou komen bij haar. En dat had ik ook gedaan maarja, u heeft getekend voor een jaar, zei men dus. Ik was woedend.( Zij had trouwens in de winkel op mijn verzoek de telefoon gebruiksklaar gemaakt.)

M.a.w, bespaar me je mooie praatjes. Ik trek mijn conclusies hier wel uit en dat is dus nooit GEEN DT of zoals het nu heet Orange meer!!!!

Groeten van An.

An

O ja.

Ik wil er eigenlijk nog wel even bij vermelden dat het niet om een Dutchtone(Orange) winkel gaat, maar om de telecom winkel Phonehouse die mij dus dat DT abonnement met Nokia 3310 telefoon verkocht had. Ook daar zien ze mij dus NOOIT weer!

Gr. An

?

Ongelezen bericht door ? »

An,

Vraagje. Wanneer ben je terug gegaan?

An

Ik had dat abonnement met telefoon op een donderdag middag gekocht en heb het weekend gebruikt om het uit te proberen maar zoals gezegd, nada.
Toen ben ik de maandag erop terug geweest bij Phonehouse en had toen met een andere dame te maken, die dus zei: Helaas!

Daarna heb ik nog diverse keren met DT gebelt en gemailt hierover maar ook nada dus. Maar ik ben er nu al wel een beetje overheen hoor!Ze hebben gewoon een klant minder nu, maar dat zal hun DT (Orange) en de Phonehouse denk ik geen reet schelen. Maar mij nu ook niet meer dus. Ik ga lekker verder met O2 en mijn postbankmobieltje,en dat bevalt me prima.!
Gr. An

Info

Ongelezen bericht door Info »

Hai An,

Als jij inderdaad in de winkel de garantie heb gekregen dat je met SFR kon SMSen en later blijkt dat het niet zo is, ben je zeker verkeerd voorgelicht en heb je dus een kontrakt getekend onder valse voorwendsels en dat maakt het contract ongeldig. Naar mijn mening zou je een goede grond hebben je kosten van het abo. terug te vorderen van de winkel die je fout heeft voorgelicht, maar dat zou je met een jurist moeten bespreken. Jouw geval is dan echter heel anders dan dat van Gevers. Gevers heeft namelijk zelf de conclusie getrokken puur uit de NAAM van een abo. (Ben SMS fan) dat hij wel naar Italie kon SMSen en dat is toch echt een aanname die niet echt blijk geeft van een goed inschattingsvermogen.

Mvg.
Info

An

Ik had dat abonnement met telefoon op een donderdag middag gekocht en heb het weekend gebruikt om het uit te proberen maar zoals gezegd, nada.
Toen ben ik de maandag erop terug geweest bij Phonehouse en had toen met een andere dame te maken, die dus zei: Helaas!

Daarna heb ik nog diverse keren met DT gebelt en gemailt hierover maar ook nada dus. Maar ik ben er nu al wel een beetje overheen hoor!Ze hebben gewoon een klant minder nu, maar dat zal hun DT (Orange) en de Phonehouse denk ik geen reet schelen. Maar mij nu ook niet meer dus. Ik ga lekker verder met O2 en mijn postbankmobieltje,en dat bevalt me prima.!
Gr. An

An

Hallo Info.

Ik wil eerst even zeggen dat ik niet weet hoe mijn laatste bericht er dubbel op komt. Niet door mij in ieder geval!

Bedankt voor de info en de raad, maar ik laat het er maar bij zo. Heeft toch denk ik weinig of geen zin. Ik heb al diverse keren met DT en de Phonehouse kontakt erover gehad en ze doen er niets mee.

Ik ga lekker weer met mijn postbankkmobieltje en O2 verder en als het jaar van DT(Orange)bijna voorbij is zeg ik die op. Ik had trouwens net ook al even op dit bericht gereageerd, maar kon het nergens terug vinden, dus hierbij alsnog.
M.v.g. An

An

Hallo Info.

Ik wil eerst even zeggen dat ik niet weet hoe mijn laatste bericht er dubbel op komt. Niet door mij in ieder geval!

Bedankt voor de info en de raad, maar ik laat het er maar bij zo. Heeft toch denk ik weinig of geen zin. Ik heb al diverse keren met DT en de Phonehouse kontakt erover gehad en ze doen er niets mee.

Ik ga lekker weer met mijn postbankkmobieltje en O2 verder en als het jaar van DT(Orange)bijna voorbij is zeg ik die op. Ik had trouwens net ook al even op dit bericht gereageerd, maar kon het nergens terug vinden, dus hierbij alsnog.
M.v.g. An

An

Sorry hoor! Ik weet echt niet hoe het er steeds dubbel opkomt. Het was in in geval niet MIJN bedoeling.
Gr. An

?

Ongelezen bericht door ? »

Dubbele postings: gewoon vervelend ;-)

In principe heb je gewoon gelijk. Je bent verkeerd voorgelicht door de winkel / door Orange. Dat is erg jammer.

Tipje voor de volgende keer:
Een contract is meestal binnen 24 uur te annuleren. De volgende keer dat je abo afsluit kun je dus het beste meteen even testen. Werkt het niet, kun je er nog onderuit.

Andere tip: leg je klachten *schriftelijk* neer bij Orange en The Phonehouse. Netwerken zoals Orange, maar ook de rest, nemen een klacht pas echt serieus als je hem schriftelijk indient. Waarschijnlijk willen ze je dan nog wel gedeeltelijk tegemoed komen. Formuleer je brief gewoon vriendelijk. Dan is de medewerker van een bedrijf in kwestie veel sneller geneigd om daadwerkelijk een oplossing te zoeken. En bedenk: Nee heb je, Ja kun je krijgen.

An

Nu weer heel erg bedankt voor de tip en ik denk dat ik dat wat je aanraad nog maar eens ga proberen. Wie weet?

Vriendelijke groeten An.

Gesloten