LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf pre-payed mobieltje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peru

Aanschaf pre-payed mobieltje

Ongelezen bericht door Peru »

Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een pre-payed mobieltje. Ik wil een zo eenvoudig mogelijk toestel zonder allerlei toeters en bellen die ik nooit gebruik. Het is bedoeld om in noodgevallen zelf te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden (ik zal het dus heel weinig gebruiken). Ook wil ik graag weten welke een goede en/of voordelige provider is. Wie heeft er suggesties? Alvast bedankt. :wink:

Morrigan

Re: Aanschaf pre-payed mobieltje

Ongelezen bericht door Morrigan »

Voor tarieven zou je eens kunnen kijken bij ww.bellen.com, want die vairëren nogal.

Waar je ook rekening mee moet houden, is hoe lang je beltegoed houdbaar is. Bij Vodafone bijv. is je beltegoed over het algemeen maar 6 maanden houdbaar (is net gewijzigd). Dit houdt in dat je dus elke 6 maanden MOET gaan opwaarderen. Overige providers gaan daar wat soepeler mee om en stellen vaak als eis dat je er tenminste 1x per jaar of per halfjaar mee moet bellen.
Ga dus even rustig op internet kijken bij de voorwaarden van KPN, Vodafone, T-Mobile, Orange en Telfort om alles goed te vergelijken.

Woon je in een stad of een buitengebied? Bereik kan soms ook een issue zijn. Weet wat andere mensen uit jouw buurt momenteel gebruiken of zij een goed bereik hebben? Veel mensen klagen nl. over Telfort. Tele2 en AH-mobiel maken gebruik van het netwerk van Telfort, dus hiermee heb je hetzelfde bereik als Telfort.

Dan het toestel. Zelf vind ik Nokia toestellen leveren die kwalitatief zeer goed zijn. Een zeer eenvoudige Nokia die toch heel erg degelijk is, is de Nokia 1600 (http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modell ... index.html ). Met deze telefoon kun je alleen bellen en sms-en, allerlei andere toeters en bellen zitten er niet op. Dit toestel wordt momenteel door verschillende providers geleverd, o.a. KPN, Vodafone en T-Mobile.

ehltech

Re: Aanschaf pre-payed mobieltje

Ongelezen bericht door ehltech »

voordelig UPC 18cent bellen,toestellen vanaf rond de 40 euro !

Gesloten