Hallo
Wij hebben een abbonement van tele 2 bellen en internet.
Nu word ik gebeld en zeggen ze dat mijn abbonement afloopt en dat ze hem niet zonder mijn toestemming mogen verlengen .
Ze wou gelijk een nieuw contract met me afsluiten voor een jaar .
Nu vraag ik me af of ze zomaar mijn contract mogen stoppen en dus mijn internet en telefoon mogen afsluiten als ik hier niet op in ga.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abbonement
Re: abbonement
meestal staat in de voorwaarden dat het automatisch wordt verlengd met een maand (en dit steeds door), kijk dit even na. Want dan kan je daarna ook per maand opzeggen als je daar om wat voor reden dan behoefte aan hebt.
Wat ze graag willen is je weer vastleggen voor minstens een jaar, zodat ze zeker zijn van die periode. Maar ik zou hier zelf niet aan meewerken, tenzij ze een leuk aanbod hebben -> meer diensten voor hetzelfde geld of een lager tarief (of beide)
Wat ze graag willen is je weer vastleggen voor minstens een jaar, zodat ze zeker zijn van die periode. Maar ik zou hier zelf niet aan meewerken, tenzij ze een leuk aanbod hebben -> meer diensten voor hetzelfde geld of een lager tarief (of beide)
Niet op ingaan, anders zit je nog een jaar vast , gewoon naast je neerleggen.
Afsluiten doen ze heus niet.
Afsluiten doen ze heus niet.
Ben het met de anderen eens.
Ik heb hetzelfde ervaren een paar maanden terug. Ik ontving een brief van Tele 2 waarin stond dat ze de afmelding hadden ontvangen met een einddatum. Geschrokken belden ik terug met de vraag wat aan de hand was, bleek dat "ik" gebeld hadden om het contract op te zeggen. Dit was duidelijk niet het geval maar de vrouw heeft ons toen gezegd dat ik gewoon weer met een jaar kon verlengen. Ik ezel heb natuurlijk met een jaar verlengd terwijl achteraf gezien het natuurlijk een achterbakse truc lijkt te zijn.
Wellicht is het een idee dat de mensen die dit hebben meegemaakt een klacht indienen bij Consuwijzer (ook als ze er niet op zijn ingegaan). Zij verzamelen dit soort klachten en geven dit ook door aan de Opta. Als Opta genoeg van dit soort klachten binnenkrijgt, zal ze het toch gaan onderzoeken en misschien een forse boete uitdelen.
Dit lijkt mij toch aardig in de buurt komen van oneerlijke handelspraktijken of op zijn minst dwaling.
Dit lijkt mij toch aardig in de buurt komen van oneerlijke handelspraktijken of op zijn minst dwaling.
sabine1974 schreef:Hallo
Wij hebben een abbonement van tele 2 bellen en internet.
Nu word ik gebeld en zeggen ze dat mijn abbonement afloopt en dat ze hem niet zonder mijn toestemming mogen verlengen .
Ze wou gelijk een nieuw contract met me afsluiten voor een jaar .
Nu vraag ik me af of ze zomaar mijn contract mogen stoppen en dus mijn internet en telefoon mogen afsluiten als ik hier niet op in ga.
Je sluit een contract aan voor 12 of 24 maanden. Na deze periode zal je contract (en de meestal daarbij behorende kortingen) komen te vervallen.
Je abonnement zal niet worden beëindigd maar je zal ook geen korting op je contract meer krijgen dus waarschijnlijk gaan je abonnementkosten dan omhoog. Als je niet verlengd blijft je abonnement maandelijks opzegbaar.
Ik snap overigens niet waarom dit bij consuwijzer zal moeten worden gemeld? Ze hebben de klant pro-actief benaderd met het verzoek om zijn abonnement te verlengen. Dit kan de klant accepteren of weigeren. Als hij het weigert is het toch ook prima? Wat is hier de klacht? Volgens mij is er alleen onduidelijkheid voor de TS...