LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement bij Ben die niet door mij is afgesloten.
Abonnement bij Ben die niet door mij is afgesloten.
Op 30 juli heb ik via internet bij Ritel bestelling gedaan voor een Samsung A3 met abonnement van BEN.Hier netjes een overzicht en een bevestiging van gekregen van Ritel . 31 juli heb ik bericht van Ritel gekregen dat mijn bestelling bij Ben is afgewezen . Nu beweerf Ben dat ik die zelfde dag nog een bestelling heb gedaan via Belsimpel voor ook een Samsung A3 met BEN abonnement. Hier heb ik nooit een bevestiging van gehad nog is er ooit een telefoon geleverd of simkaart.Na contact te hebben gehad met Belsimpel hebben zij bevestigt dat er bij hun geen contract loopt . Belsimpel heeft naar aanleiding hiervan contact opgenomen met BEN en kreeg toen ineens te horen dat het niet Belsimpel is geweest maar dat er een koop in een winkel is gedaan. Dus na 14 dagen mij eerst voor te houden dat het via Belsimpel is gegaan is het ineens nu veranderd in een aankoop in een winkel waar van ze niet weten welke maar waarschijnlijk in Rotterdam?! Ik vraag BEN om mij het contract toe te sturen van BEN en van de dealer die mij zou hebben aangemeld bij BEN. Ben stuurt mij enkel het contract van BEN zelf waar geen handtekening onderstaat. BEN zegt dat dit een kopie is en dat dus ook niet hoeft en dat ik in de winkel 1 cent heb gepind dat volstaat voor het ondertekenen van het contract. Wederom wijs ik BEN op de feiten dat ik geen bestelling heb gedaan buiten de bestelling van Ritel die is afgewezen en ook geen 1 cent in welke winkel dan ook heb gepind van mijn rekening en dit kan bewijzen tevens is er nooit getekend voor ontvangst van een telefoon omdat die dus nooit is geleverd. BEN weigert mij na dit alles uit het systeem te halen en legt het probleem bij mij en een dealer waarvan ze zelf niet weten wie . Een medewerker kwam met de suggestie dat iemand mij identiteit gestolen zou hebben , ook dat kan dus niet omdat je via de banrekening die op het contract staat 1 cent moet pinnen !! En dat ik kan aantonen dat dat dus niet is gebeurd van mijn rekening!!Snappen jullie het nog ?? Alle gesprekken heb ik via FB messenger gedaan zodat ik alles op papier heb staan. Ik heb Ben nog 1x in de gelegenheid gesteld mij alle info en bewijzen te overhandigen dat aantoont dat ik dat abonnement heb afgesloten. Iemand nog tips voor mij?
Re: Abonnement bij Ben die niet door mij is afgesloten.
Mijn tip? Ik heb uw verhaal twee keer gelezen en ik snap er niks van. Zou dat ook kunnen gelden voor alle partijen waarmee u contact heeft opgenomen?
Die snappen het heel goed, enkel blijven ze wel volhouden dat ik 2 bestellingen heb gedaan voor dezelfde telefoon met abonnement van Ben. Terwijl ik er dus maar 1 heb gedaan via Ritel en die aanvraag is afgewezen. Ben kan mij niet vertellen wie die dealer is enkel een winkel ergens in rotterdam?!! Ook zeggen ze er in hun systeem staat dat de telefoon is afgeleverd en ik 1 cent in de winkel daarvoor zou hebben gepind van mijn rekening . Geen van dit klopt en kan ik aantonen.
Ik zt nu dus met een 2 jarig abonnement van Ben zonder telefoon of simkaart te hebben gekregen. En bij welke dealer ik verhaal moet gaan halen kunnen ze niet vertellen . En voor te annuleren moet ik bij die dealer zijn zegt Ben .
Je geeft aan dat je het abonnement niet hebt afgesloten en dat je geen cent ter betaling hebt gedaan. In dat geval is het advies: niet betalen.
Maar daarnaast raad ik je aan om gebruik te maken van alinea's en leestekens. Zinnen beginnen met een hoofdletter, eindigen met een punt, zonder spatie tussen de laatste letter van de zin en de punt, wel een spatie tussen de punt en de eerste letter van de volgende zin, maakt gebruik van komma's om lijsten en bijzinnen te duiden. Op deze manier wordt je niet begrepen. Een tip kan ook zijn om de zinnen kort te houden.
Je zou dan het volgende stappen plan kunnen volgen.
Alinea 1. Het verhaal over de overeenkomst die hebt geprobeerd te sluiten
Alinea 2. Het verhaal van Ben
Alinea 3. Jouw verweer
Als een alinea veel zinnen bevat, vind dan een plek om deze op te breken. Richt je op zo'n 5 zinnen per alinea. Zo kun je in alinea 1 best aangeven dat het niet gelukt is om de overeenkomst te sluiten. Echter, als dat meer dan een enkele zin wordt dan kun je ook een alinea van maken.
Maar daarnaast raad ik je aan om gebruik te maken van alinea's en leestekens. Zinnen beginnen met een hoofdletter, eindigen met een punt, zonder spatie tussen de laatste letter van de zin en de punt, wel een spatie tussen de punt en de eerste letter van de volgende zin, maakt gebruik van komma's om lijsten en bijzinnen te duiden. Op deze manier wordt je niet begrepen. Een tip kan ook zijn om de zinnen kort te houden.
Je zou dan het volgende stappen plan kunnen volgen.
Alinea 1. Het verhaal over de overeenkomst die hebt geprobeerd te sluiten
Alinea 2. Het verhaal van Ben
Alinea 3. Jouw verweer
Als een alinea veel zinnen bevat, vind dan een plek om deze op te breken. Richt je op zo'n 5 zinnen per alinea. Zo kun je in alinea 1 best aangeven dat het niet gelukt is om de overeenkomst te sluiten. Echter, als dat meer dan een enkele zin wordt dan kun je ook een alinea van maken.
Kan Ben ook aangeven van welke rekening die 0.01 cent is gepind?
En kunnen ze bewijzen dat de telefoon bij je is afgeleverd? Meestal moet je dan een handtekening zetten.
Zoals Alfa al aangaf niks betalen als jij kan aantonen dat het niet van joui rekening is gepind.
En kunnen ze bewijzen dat de telefoon bij je is afgeleverd? Meestal moet je dan een handtekening zetten.
Zoals Alfa al aangaf niks betalen als jij kan aantonen dat het niet van joui rekening is gepind.
Nee dat kunnen ze niet .
Ik heb ze om die info gevraagd maar zij zeggen dat ik dat moet gaan vragen bij de dealer waar het is afgesloten .
Ik heb ze om die info gevraagd maar zij zeggen dat ik dat moet gaan vragen bij de dealer waar het is afgesloten .
Ik zou bij Ben aangeven dat er geen koop is geweest en dat hun maar het tegendeel moeten bewijzen.
Een niet getekend contract zegt niks
Een niet getekend contract zegt niks
Dat was ook mijn gedachte.
Ik ga vandaag een aangetekende brief versturen met dat verzoek.
Ik ga vandaag een aangetekende brief versturen met dat verzoek.
-
Dat lijkt me ook logisch. Je hebt immers niets direct met BEN gedaan.Beeps schreef:Nee dat kunnen ze niet .
Is er geld voor dit abonnement afgeschreven?
Dan kun je dat storneren.
En op welk adres het is afgeleverd is niet opgegeven.
Ook niet via welk bank nummer die 1 cent is binnen gekomen en of dat nummer van jou is.
Ik vermoed dat Ritel een dubieuze medewerker had en via gegevens opslaan na afwijzen dit geregeld heeft.
Maar vermoeden is geen bewijs, dus vraag die eens.
Zowel het 1 cent pin via welke rekening als gegevens van wanneer op welk adres iets zou zijn afgeleverd.
Wel moet je voorlopig prepaid blijven bellen met eigen toestel want op dit moment is afsluiten wegens dit geschil zeer moeilijk of onmogelijk.
Ook bij andere providers, alleen als je nog huidige hebt kun je daar blijven.
Dan kun je dat storneren.
En op welk adres het is afgeleverd is niet opgegeven.
Ook niet via welk bank nummer die 1 cent is binnen gekomen en of dat nummer van jou is.
Ik vermoed dat Ritel een dubieuze medewerker had en via gegevens opslaan na afwijzen dit geregeld heeft.
Maar vermoeden is geen bewijs, dus vraag die eens.
Zowel het 1 cent pin via welke rekening als gegevens van wanneer op welk adres iets zou zijn afgeleverd.
Wel moet je voorlopig prepaid blijven bellen met eigen toestel want op dit moment is afsluiten wegens dit geschil zeer moeilijk of onmogelijk.
Ook bij andere providers, alleen als je nog huidige hebt kun je daar blijven.
Rene wouters, dat klopt! Alleen kunnen ze niets meer vertellen over de dealer dan dat het optie 1 is wat inhoud dat het een winkel is.
Als zij het niet weten, hoe moet ik dan weten wie die zgn dealer is?
Als zij het niet weten, hoe moet ik dan weten wie die zgn dealer is?
-
Beeps, gewoon chill doen en storneren wanneer ze afschrijven.
Zij stellen dat er een overeenkomst is en u niet. Zij dienen aan te tonen dat de overeenkomst bestaat.
Die dealer en die afgeschreven cent hoeft u helemaal niet achteraan.
Zij stellen dat er een overeenkomst is en u niet. Zij dienen aan te tonen dat de overeenkomst bestaat.
Die dealer en die afgeschreven cent hoeft u helemaal niet achteraan.
Als die €0,01 niet van uw rekening is afgeschreven. dan lijkt het mij dat BEN uw rekeningnummer niet heeft. Geen probleem dus. Heeft BEN uw adresgegevens wel? Of hebben ze alleen uw naam?
Inderdaad niets betalen en richt u ondertussen gewoon op een andere provider.
Inderdaad niets betalen en richt u ondertussen gewoon op een andere provider.
Houd rekening met identiteitsfraude; dat houdt in dit geval in dat iemand anders die bestelling op uw naam (en misschien zelfs adres) heeft gedaan, waardoor u alle post krijgt en in de problemen komt wanneer er niet betaald wordt. Diegene heeft dan uw naam en adres opgegeven maar wel zijn eigen rekeningnummer. Daarna zal hij of zij niet betalen en alle correspondentie komt dan op uw adres aan. Van identiteitsfraude kunt u aangifte doen bij de politie.Beeps schreef:Een medewerker kwam met de suggestie dat iemand mij identiteit gestolen zou hebben , ook dat kan dus niet omdat je via de banrekening die op het contract staat 1 cent moet pinnen !!
Ben heeft mij enkel het contract laten zien van Ben zelf. Daar staan wel al mijn gegevens op met banknr maar geen handtekening.
Maar die gegevens hadden ze mischien al via de aanvraag van Ritel.
Maar die gegevens hadden ze mischien al via de aanvraag van Ritel.
Ik tweifel aan het identiteit verhaal.
1. Ik kan zien via de site van Ben dat er niet mee is gebeld.
2. Dan zal je in mijn ogen toch een iphone 7 of ander duurder model kiezen?
1. Ik kan zien via de site van Ben dat er niet mee is gebeld.
2. Dan zal je in mijn ogen toch een iphone 7 of ander duurder model kiezen?
Als er in een Ritel winkel een dubieuze medewerker zit wat niet is uitgesloten?
Is er al 2x geld afgeboekt en niets geleverd.
Verder moet het toestel afgeleverd worden thuis of in winkel.....
De 1 cent pinnen moet je echt zelf doen, want ze hebben wel je rekening nummer maar niet je pinpas!
De afwijzing, heb je die mondeling of schriftelijk gekregen en ga eens lang hun winkel waar het toen werd afgewezen...
Graag andere medewerker en eventueel foto als die toen jou hielp er is....
En vraag dan gelijk of zij van Ritel hun kant van het verhaal hier willen plaatsen....
Zij hebben met de aanvraag alle gegevens voor deze fraude gekregen en kunnen dan het regelen en hun winkel redden!
Is er al 2x geld afgeboekt en niets geleverd.
Verder moet het toestel afgeleverd worden thuis of in winkel.....
De 1 cent pinnen moet je echt zelf doen, want ze hebben wel je rekening nummer maar niet je pinpas!
De afwijzing, heb je die mondeling of schriftelijk gekregen en ga eens lang hun winkel waar het toen werd afgewezen...
Graag andere medewerker en eventueel foto als die toen jou hielp er is....
En vraag dan gelijk of zij van Ritel hun kant van het verhaal hier willen plaatsen....
Zij hebben met de aanvraag alle gegevens voor deze fraude gekregen en kunnen dan het regelen en hun winkel redden!
Nee er is nog niks afgeschreven.
Ik heb bij Ritel via internet besteld en de afwijzing ook via mail gekregen.
Ik heb Ritel benaderd maar nog geen reactie ontvangen.
Ik heb bij Ritel via internet besteld en de afwijzing ook via mail gekregen.
Ik heb Ritel benaderd maar nog geen reactie ontvangen.
Wat ik helemaal vreemd aan het verhaal vind ,er is eerst 2 weken lang gezegt door verschillende medewerkers van Ben dat de koop bij Belsimpel is gedaan.
Nadat Belsimpel bevestigde dat ik niet in hun systeem voorkom en contact had opgenomen met Ben veranderde Ben ineens dat de koop in een winkel waarschijnlijk in Rotterdam is gedaan.
Nadat Belsimpel bevestigde dat ik niet in hun systeem voorkom en contact had opgenomen met Ben veranderde Ben ineens dat de koop in een winkel waarschijnlijk in Rotterdam is gedaan.
Antwoord van Ben : geef ik aan dat ik kan zien dat de bestelling geplaatst is bij Optie1. Achtergrond informatie over deze winkel: dit is een Franchise winkel en is onderdeel van de Belsimpel keten.