Beste Radar,
Ik zit met het volgende probleem nl.Dat ik een ben vaak abonnement had tot en met 24-11-2002,Ik ben voor de verstreken datum bij de Phonehouse geweest en heb daar een Ben enorm afgesloten.Naar verificatie bij Ben zou alles goedkomen inclusief de opzegging die door een medewerker van de Phonehouse is gedaan,want dat konden hun ook doen.
Wat blijkt nu dat ik bij Ben nog steeds als Ben vaak abbonee staatvermeldt.En inmiddels heb ik zeker 5 x telefonisch contact gehad met Ben.En zelfs via hun site ge reageerd.Maar nooit iets vernomen?
Ik heb inmiddels ook al 2 fakturen gehad en betaald!Nu moet ik een 3e betalen maar die kon men niet afschrijven.Ik overweeg deze niet te betalen, omdat ik nog steeds niets heb vernomen van Ben omtrent dit merkwaardige gebeuren.Men heeft toegezegd dat men ernaar zou kijken en alles zou her berekenen?
Nu zijn we inmiddels 3 maanden verder 222 euro betaald en nog niks vernomen,weer gebeld (28-02-2003)en weer krijg ik te horen dat het druk is en dat men begrip heeft voor de situatue en dat ik op het volgende faktuur kan zien wat er is veranderd?
Merkwaardig en onproffesioneel vind ik dit alles.Ik maak melding dat er iets niet klopt en men behandeld mij nu op deze wijze.Maar als ik moet betalen dan weet men wel waar men moet zijn.Ik weet niet meer wat ik moet doen en vandaar dat ik het via deze weg doe.Misschien kan Radar mij een goed advies of deze klacht behandelen.
Met vriendelijke groet,
Vincent Tan-A-Kiam
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement wijziging !!!
Re: Abonnement wijziging !!!
Hallo Vincent,
Even wat uitleg. Een Phone-house medewerker kan natuurlijk NOOIT met een telefoontje jou contract beeindigen. Het zou toch mooi zijn als derden voor iemand anders een contract op zouden kunnen zeggen. Een contract ALTIJD schriftelijk beeindigd worden door de contractant zelf, met handtekening. er is dan een opzegtermijn van 2 maanden. Je contract wordt dus 2 maanden na aankomst van je brief stopgezet. Je zegt in je verhaal dat je nog nooit een brief heb geschreven, alleen gebeld hebt en ge-emaild.
Dus wat raad ik je aan:
-Schrijf een brief naar Ben (T-Mobile) dat je voor 24-11 een nieuw kontrakt heb genomen en dat je is gezegd dat je bestaande opgezegd zou zijn, maar dat dit niet gebeurt is.
-Zeg dat je al 3 maanden geleden een brief heb gestuurd, maar dat je daar nog niks over gehoord hebt.
-Zeg dat je dus ookal maanden geen gebruik meer maakt van het abo.
-Geef zoveel mogelijk info : Mob. nr, naam, adres, klant nr. ed. en vergeet niet je handtekekening te zetten.
-Zeg dat je verwacht dat het abo. zsm. beeindigd wordt.
-Verstuur je brief AANGETEKEND
T-Mobile zal nu je abo. waarschijnlijk meteen beeindigen, of anders na 2 maanden. Als ze je pas na 2 maanden beeindigen, moet je inbellen naar de klantenservice en VRIENDELIJK (!!!) het verhaal uiteenzetten en om een herberekening vragen.
Mvg.
Ano.
Even wat uitleg. Een Phone-house medewerker kan natuurlijk NOOIT met een telefoontje jou contract beeindigen. Het zou toch mooi zijn als derden voor iemand anders een contract op zouden kunnen zeggen. Een contract ALTIJD schriftelijk beeindigd worden door de contractant zelf, met handtekening. er is dan een opzegtermijn van 2 maanden. Je contract wordt dus 2 maanden na aankomst van je brief stopgezet. Je zegt in je verhaal dat je nog nooit een brief heb geschreven, alleen gebeld hebt en ge-emaild.
Dus wat raad ik je aan:
-Schrijf een brief naar Ben (T-Mobile) dat je voor 24-11 een nieuw kontrakt heb genomen en dat je is gezegd dat je bestaande opgezegd zou zijn, maar dat dit niet gebeurt is.
-Zeg dat je al 3 maanden geleden een brief heb gestuurd, maar dat je daar nog niks over gehoord hebt.
-Zeg dat je dus ookal maanden geen gebruik meer maakt van het abo.
-Geef zoveel mogelijk info : Mob. nr, naam, adres, klant nr. ed. en vergeet niet je handtekekening te zetten.
-Zeg dat je verwacht dat het abo. zsm. beeindigd wordt.
-Verstuur je brief AANGETEKEND
T-Mobile zal nu je abo. waarschijnlijk meteen beeindigen, of anders na 2 maanden. Als ze je pas na 2 maanden beeindigen, moet je inbellen naar de klantenservice en VRIENDELIJK (!!!) het verhaal uiteenzetten en om een herberekening vragen.
Mvg.
Ano.
Re: Abonnement wijziging !!!
Vincent,
Het verhaal van uitleg klopt tot op zekere hoogte. Als je je abonnement wilt opzeggen, moet dit inderdaad schriftelijk met opzegtermijn van 2 maanden. Als je dit nog niet gedaan hebt, zou ik dat zsm (aangetekend) doen.
Wat echter niet klopt, is dat je kunt zeggen dat je 3 maanden geleden een brief hebt gestuurd. Juist door dit soort fraude worden abonnementen pas opgezegd op het moment dat de brief ONTVANGEN is. Hierover kun je lang en breed met de klantenservice in discussie gaan, maar je zal er niets mee opschieten. Wat ik je aan zal raden is een brief sturen naar de afdeling klachten. Hoeveel je daarmee zal bereiken vraag ik me af. Bovendien zal niemand je geloven als je zegt, dat je niet meer belt met je telefoon, als je in twee maanden 222 euro verbeld hebt.
Maar als ik jou verhaal zo hoor, denk ik dat je je abonnement niet wilt opzeggen, maar dat je je contract gewoon verlengd hebt met een andere abonnementsvorm. Heb je hetzelfde telefoonnummer gehouden en dezelfde simkaart?
In dat geval moet je geen opzeggingsbrief sturen!!
Als Ben/T-mobil het abonnement niet omgezet heeft naar de nieuwe abonnementsvorm, zullen ze dit inderdaad alsnog moeten doen en de kosten herberekenen. Verwacht echter geen bergen geld terug! Het verschil tussen een Ben Vaak en Ben enorm is een paar centen per minuut.
Ik kan je aanraden om eerst te achterhalen of je het abonnement wilde beeindigen of verlengen (met andere abonnementsvorm).
Als je het abonnement wilde verlengen, bel je de klantenservice om te vragen in hoeverre er werkelijk iets gedaan is. Is de betreffende afdeling al benaderd voor herberekening? Heeft de betreffende afdeling dit al onder behandeling? Is de herberekening al klaar, en komt deze inderdaad op de volgende factuur? Om welk bedrag gaat het dan?
Als duidelijk is, dat de zaak onder behandeling is, zou je de afdeling incasso kunnen bellen. Zij hebben de bevoegdheid om het incassoproces te stoppen, zodat je in ieder geval geen problemen krijgt als je de factuur niet betaald. Dan moet het natuurlijk niet om 2 euro gaan.
Het verhaal van uitleg klopt tot op zekere hoogte. Als je je abonnement wilt opzeggen, moet dit inderdaad schriftelijk met opzegtermijn van 2 maanden. Als je dit nog niet gedaan hebt, zou ik dat zsm (aangetekend) doen.
Wat echter niet klopt, is dat je kunt zeggen dat je 3 maanden geleden een brief hebt gestuurd. Juist door dit soort fraude worden abonnementen pas opgezegd op het moment dat de brief ONTVANGEN is. Hierover kun je lang en breed met de klantenservice in discussie gaan, maar je zal er niets mee opschieten. Wat ik je aan zal raden is een brief sturen naar de afdeling klachten. Hoeveel je daarmee zal bereiken vraag ik me af. Bovendien zal niemand je geloven als je zegt, dat je niet meer belt met je telefoon, als je in twee maanden 222 euro verbeld hebt.
Maar als ik jou verhaal zo hoor, denk ik dat je je abonnement niet wilt opzeggen, maar dat je je contract gewoon verlengd hebt met een andere abonnementsvorm. Heb je hetzelfde telefoonnummer gehouden en dezelfde simkaart?
In dat geval moet je geen opzeggingsbrief sturen!!
Als Ben/T-mobil het abonnement niet omgezet heeft naar de nieuwe abonnementsvorm, zullen ze dit inderdaad alsnog moeten doen en de kosten herberekenen. Verwacht echter geen bergen geld terug! Het verschil tussen een Ben Vaak en Ben enorm is een paar centen per minuut.
Ik kan je aanraden om eerst te achterhalen of je het abonnement wilde beeindigen of verlengen (met andere abonnementsvorm).
Als je het abonnement wilde verlengen, bel je de klantenservice om te vragen in hoeverre er werkelijk iets gedaan is. Is de betreffende afdeling al benaderd voor herberekening? Heeft de betreffende afdeling dit al onder behandeling? Is de herberekening al klaar, en komt deze inderdaad op de volgende factuur? Om welk bedrag gaat het dan?
Als duidelijk is, dat de zaak onder behandeling is, zou je de afdeling incasso kunnen bellen. Zij hebben de bevoegdheid om het incassoproces te stoppen, zodat je in ieder geval geen problemen krijgt als je de factuur niet betaald. Dan moet het natuurlijk niet om 2 euro gaan.
Re: Abonnement wijziging !!!
Ik heb hetzelfde probleem. Tot 4 maal toe met de klantenservice gebeld. Eerst hebben ze een gratis belbundel aangeboden. Gewijgerd, omdat ik graag wil dat alles precies wordt verrekend. Steeds komen ze met het argument dat ze het druk, druk, druk hebben. Nou vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn om alles terug te rekenen. Iemand met een beetje basis opleiding kan dit zo terug rekenen.
Het is heel vreemd wat ze allemaal uitspoken bij BEN, tegenwoordig T-Mobile. Wanneer je iets te laat bent met betalen, dan schakelen ze meteen een incasso bureau in en berekenen 15 euro administratiekosten (mag dat wel???). Mijn probleem loopt al vanaf november en er is niets dat erop duidt dat het nu wel wordt terug gedraaid.
Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Wellicht is dit iets om in de uitzending te behandelen.
Het is heel vreemd wat ze allemaal uitspoken bij BEN, tegenwoordig T-Mobile. Wanneer je iets te laat bent met betalen, dan schakelen ze meteen een incasso bureau in en berekenen 15 euro administratiekosten (mag dat wel???). Mijn probleem loopt al vanaf november en er is niets dat erop duidt dat het nu wel wordt terug gedraaid.
Ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Wellicht is dit iets om in de uitzending te behandelen.
Re: Abonnement wijziging !!!
Het kan nooit zo zijn dat een winkelmedewerker een abonnemment opzegd, al zeker niet telefonisch. contracten annuleren kan allen ivm slechte dekking binnen bepaald termijn. zo'n twee jaar geleden kon de KLANT ZELF telefonisch beeindigen, nu gaat dat aangetekend en er is een opzegtermijn van 2 maanden. je zou eigenlijk even de contracten moeten vergelijken, check ff of er NIEUWE KLANT of VERLENGING bovenstaat, o. ja, dien een klacht bij TPH in !
m
m