LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Actie van Coolblue blijkt alleen in België
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 dec 2019 17:28
Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Ik heb bij Coolblue een telefoon besteld met gratis oortjes, kosten 264 €. Ik heb de oortjes niet ontvangen. Na diverse malen gechat te hebben en een aantal e-mail verder, werd mij meegedeeld dat dit een aanbieding was op de Belgische website en dat dit niet voor Nederland geldig is omdat het een actie is van Samsung.
Achteraf blijkt dat ik inderdaad op de Belgische website van Coolblue geweest ben. Ik heb daar ingelogd op mijn account en heb de bestelling geplaatst. Het horloge is keurig geleverd alleen geen oortjes. Nu blijkt dat het door mij bestelde horloge in NL 259,50 kost en na mijn aandringen werd het verschil teruggestort. Later bleek de prijs ook nog een 258,50 te zijn, ook dat verschil is teruggestort. Ik heb nog steeds geen gratis oortjes omdat Coolblue van mening is dat de actie alleen voor België is.
Hoe kan het dat ik inlog via België, dan op de NL site kom en de prijs van 264 betaal? Dan had de prijs ook niet geaccepteerd moeten worden. Ik heb een aankoop gedaan telefoon met gratis oortjes voor 264 € ook een bevestiging gekregen en toch geen oortjes (waarde 99€)
Welke mogelijkheden heb ik nu nog?
Achteraf blijkt dat ik inderdaad op de Belgische website van Coolblue geweest ben. Ik heb daar ingelogd op mijn account en heb de bestelling geplaatst. Het horloge is keurig geleverd alleen geen oortjes. Nu blijkt dat het door mij bestelde horloge in NL 259,50 kost en na mijn aandringen werd het verschil teruggestort. Later bleek de prijs ook nog een 258,50 te zijn, ook dat verschil is teruggestort. Ik heb nog steeds geen gratis oortjes omdat Coolblue van mening is dat de actie alleen voor België is.
Hoe kan het dat ik inlog via België, dan op de NL site kom en de prijs van 264 betaal? Dan had de prijs ook niet geaccepteerd moeten worden. Ik heb een aankoop gedaan telefoon met gratis oortjes voor 264 € ook een bevestiging gekregen en toch geen oortjes (waarde 99€)
Welke mogelijkheden heb ik nu nog?
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Geen rechten meer. België is geen Nederland.
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Kortom, je hebt het horloge niet voor de Belgische prijs, maar voor de Nederlandse prijsHans Geurts schreef: ↑02 dec 2019 17:42Ik heb bij Coolblue een telefoon besteld met gratis oortjes, kosten 264 €. Ik heb de oortjes niet ontvangen.
Nu blijkt dat het door mij bestelde horloge in NL 259,50 kost en na mijn aandringen werd het verschil teruggestort.
Later bleek de prijs ook nog een 258,50 te zijn, ook dat verschil is teruggestort.
Geen. Je hebt uiteindelijk de Nederlandse prijs van 258,50 betaalt. De Belgische met 'gratis' oortjes is 264.. Ik zie geen enkele mogelijkheid om van twee walletjes te kunnen eten.Welke mogelijkheden heb ik nu nog?
Overigens: waarom vind je het nodig via België in te loggen?
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Over het algemeen wordt er bij dergelijke acties verwezen naar actievoorwaarden, als ze dat niet hebben gedaan, zijn ze fout bezig, hebben ze dat wel gedaan, had u die moeten doornemen alvorens hier uw beklag te doen.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
U had de telefoon terug kunnen sturen en opnieuw in Nederland kunnen bestellen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Als ik via een website auto onderdelen in Luxemburg bestelde word het daar ook afgeleverd... Bij een NL adres is gelijk alles duurder!
Dus ik vermoed dat Cool Bleu dit ook doet, en dat mag.
Dus ik vermoed dat Cool Bleu dit ook doet, en dat mag.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Het lijkt me dat ze gewoon die aanbieding moeten leveren.
Alleen garantie gaat dan ook via coolblue België.
Maar kunt u de telefoon niet terugsturen en bij een ander Belgische webwinkel bestellen?
Het probleem zal uw Nederlands account zijn, ik weet niet of zonder account te bestellen is.
Ik dacht als u inlogt dat u een melding krijgt dat u naar de Nederlandse coolblue doorverbonden wordt.
Alleen garantie gaat dan ook via coolblue België.
Maar kunt u de telefoon niet terugsturen en bij een ander Belgische webwinkel bestellen?
Het probleem zal uw Nederlands account zijn, ik weet niet of zonder account te bestellen is.
Ik dacht als u inlogt dat u een melding krijgt dat u naar de Nederlandse coolblue doorverbonden wordt.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Heb je aan de actievoorwaarden voldaan? Zulke acties zijn in de regel acties van het merk zelf, een niet van de winkel. Je moet dan het actie formulier invullen en de streepjescode etc. naar de importeur zenden om het gratis product te ontvangen.Hans Geurts schreef: ↑02 dec 2019 17:42Ik heb een aankoop gedaan telefoon met gratis oortjes voor 264 € ook een bevestiging gekregen en toch geen oortjes (waarde 99€)
Welke mogelijkheden heb ik nu nog?
Dat is in dit geval ook zo. Volgens de actievoorwaarden heb je gewoon recht op die oortjes, als je het horloge in België hebt gekocht bij een deelnemende winkel. Maar dan moet je die wel op de juiste manier bij Samsung Benelux aanvragen.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Waarom denkt u dat u op de NL site terechtgekomen bent? Zag u dat toen? Of is het een conclusie die u achteraf trekt, gezien de gang van zaken.Hans Geurts schreef: ↑02 dec 2019 17:42Hoe kan het dat ik inlog via België, dan op de NL site kom en de prijs van 264 betaal?
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Dit lijkt op een gevalletje geoblocking, welke sinds 2018 verboden is binnen de EU.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
dit lijkt op een gevalletje van de juiste werking op het verbod op geoblocking. Als er namelijk geoblocking actief was geweest, was ts als Nederlander nooit op de pagina van de Belgische coolblue uitgekomen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Geo blocking is verboden in de EU. Coolblue mag je dus niet blokkeren voor de Belgische site.Hans Geurts schreef: ↑02 dec 2019 17:42Hoe kan het dat ik inlog via België, dan op de NL site kom en de prijs van 264 betaal?
Zonder de voorwaarden van de actie voor de gratis oordopjes is het lastig te bepalen welke mogelijkheden je hebt. Let wel je zult het teruggestorte verschil alsnog terug moeten betalen. Immers zitten je "gratis oortjes" in de Belgische prijs en niet in de Nederlandse prijs.Hans Geurts schreef: ↑02 dec 2019 17:42Dan had de prijs ook niet geaccepteerd moeten worden. Ik heb een aankoop gedaan telefoon met gratis oortjes voor 264 € ook een bevestiging gekregen en toch geen oortjes (waarde 99€)
Welke mogelijkheden heb ik nu nog?
Echter als de actievoorwaarden deelname vanuit Nederland uitsluiten heb je weinig mogelijkheden. Een actie mag land gebonden zijn en je voldeed dan niet aan de actie voorwaarden. Erg netjes van Coolblue dat ze het verschil hebben terugbetaald, trouwens.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Een actie mag landgebonden. In dit geval betekent dat dat de actie alleen wordt aangeboden via de Coolblue.be website. Het betekent natuurlijk niet dat je niet vanuit Nederland daar onder de actievoorwaarden zou kunnen bestellen. Volgens mij brengen 'jouw' actievoorwaarden (niet bestellen vanuit Nederland) je al heel snel in conflict met de geoblockingregels.sylvesterb schreef: ↑06 dec 2019 15:20Echter als de actievoorwaarden deelname vanuit Nederland uitsluiten heb je weinig mogelijkheden. Een actie mag land gebonden zijn en je voldeed dan niet aan de actie voorwaarden. Erg netjes van Coolblue dat ze het verschil hebben terugbetaald, trouwens.
Ik snap nog niet hoe je TS uiteindelijk bestelt kan hebben via de .nl-website, voor de Belgische kortingsprijs.
Als ik naar de Belgische website ga en ik log in met mijn account (destijds op de NL-website aangemaakt, met NL-NAW gegevens), en ik wil bestellen, dan kan dat alleen maar als ik een afleveradres in België kies. Dat mag Coolblue wel doen volgens mij. Maar uitsluiten van het accepteren van het aanbod omdat ik vanuit Nederland bestel, mag niet.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Nee hoor, het is eerder een gevalletje niet voldoen aan de voorwaarden. TS kan gewoon de oortjes bij Samsung Benelux aanvragen door het actieformulier in te vullen. Maar het is net als bij een hoop acties in Nederland zo dat je dat gratis extraatje niet van de winkel krijgt, maar van de importeur, als je het actieformulier invult.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Was er een 'actieformulier'?
Ik dacht dat er gewoon een product met een gratis extraatje geleverd zou worden. Dat daarbij het actieformulier een rol speelde heb ik niet gelezen.
Ik dacht dat er gewoon een product met een gratis extraatje geleverd zou worden. Dat daarbij het actieformulier een rol speelde heb ik niet gelezen.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Daar heb ik 3 december 14.03 ook al naar verwezen. Er wordt ook op de site van Coolblue ook al naar verwezen.
Maar je geeft nu ook precies het probleem van TS aan. Het probleem is niet dat hij geen oortjes geleverd krijgt. Het probleem is dat hij dacht dat er gewoon een product met een gratis extraatje geleverd zou worden. Terwijl je die bij de importeur kunt aanvragen door een formulier in te sturen. Iets wat ze gebruikelijk is bij zulk soort extraatjes en wat dus helemaal niets te maken heeft met of de winkel danwel TS in Nederland of in België gevestigd is.
Maar wellicht is TS daar nu ook achtergekomen en is de aanvraag alsnog naar Samsung gestuurd?
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Zou kunnen.
Welke Samsungactie al dan niet van toepassing is, wordt in eerste instantie vermeld bij aankoop op de website in kwestie.
Volgens TS heeft hij uiteindelijk in de NL-winkel besteld (volgens mij kan dat alleen maar door daar zelf naar toe te gaan en de bestelling te plaatsen). Volgens Coolblue geldt het aanbod met de actie van Samsung niet voor de NL-winkel. Dat kan.
Als ik u goed begrijp, is uw punt eigenlijk: het kan best zijn dat de Coolblue NL-winkel bij de verkoop geen melding maakt van een actie van Samsung en dat Coolblue desgevraagd ook bevestigt dat zo'n actie er niet is, maar dat die er toch is omdat Samsung dat zo bepaald heeft? Je moet daar maar net achterkomen.
Welke Samsungactie al dan niet van toepassing is, wordt in eerste instantie vermeld bij aankoop op de website in kwestie.
Volgens TS heeft hij uiteindelijk in de NL-winkel besteld (volgens mij kan dat alleen maar door daar zelf naar toe te gaan en de bestelling te plaatsen). Volgens Coolblue geldt het aanbod met de actie van Samsung niet voor de NL-winkel. Dat kan.
Als ik u goed begrijp, is uw punt eigenlijk: het kan best zijn dat de Coolblue NL-winkel bij de verkoop geen melding maakt van een actie van Samsung en dat Coolblue desgevraagd ook bevestigt dat zo'n actie er niet is, maar dat die er toch is omdat Samsung dat zo bepaald heeft? Je moet daar maar net achterkomen.
Re: Actie van Coolblue blijkt alleen in België
Het is een actie voor bepaalde winkeliers in België en als TS ook echt bij die Belgische webwinkel had besteld, dan had hij gewoon recht op die oortjes. Maar dus niet als er uiteindelijk, bij het daadwerkelijke bestelproces, bij de Nederlandse webwinkel wordt besteld. Net als dat bepaalde acties van andere internationale bedrijven ook afhankelijk van het land kunnen zijn.