LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd: service na 'ontploffing" Samsung S4

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tkJansen

Advies gevraagd: service na 'ontploffing" Samsung S4

Ongelezen bericht door tkJansen »

Goedemiddag,

Namens een vriend ben ik aan het proberen om service van Hi/Samsung te krijgen vanwege het volgende;

De S4 (ongeveer half jaar oud) was leeg en moest logischerwijs opgeladen worden. Echter is deze tijdens het opladen "ontploft", zal nog geen uur aan de lader gelegen hebben. De hele telefoon is krom en er zat een barst/scheur in het scherm. Aangezien je zou denken dat dit een mankement is, is hij naar de HI winkel geweest. Daar 'schrokken' ze van de kromme telefoon en raadden ze hem aan om contact op te nemen met Samsung zelf, omdat dit wel vreemd was.

Daar is de telefoon onderzocht maar gaven ze aan dat het scherm niet kapot zou zijn gegaan door een interne ontploffing en dat het daardoor buiten de garantie valt. Over het kromtrekken van het toestel zelf werd niet gesproken.

Na het bellen met Samsung zelf en het laten zien van de foto's van het kromgetrokken toestel, veel begrip van de servicedesk medewerker met woorden als "dit is niet normaal" en "dat hoort niet", maar na overleg met waarschijnlijk zijn meerdere ineens erop terugkomen dat het niet onder de garantie valt.

Vervolgens heb ik via twitter maar geprobeerd om een stukje webcare te krijgen. Samsung reageert gewoon niet en HI kan er verder niets mee, dan (waarschijnlijk) in hun systeem kijken en de beslissing van Samsung herhalen.

Ik vind het niet normaal dat er hier geen service van Samsung/Hi volgt. Als iemand zelf de telefoon laat vallen dan moet degene daar de gevolgen van zien, dat lijkt me logisch. Echter kan hij er toch niets aan doen dat een telefoon zichzelf opblaast met als gevolg een kapot scherm en kromme telefoon?

Wie heeft er een goed advies in deze? Ik heb het gevoel dat hij in zijn recht staat, of zie ik dit verkeerd?

ps. als pr-stunt geven ze wel een nieuwe telefoon aan iemand die een Samsung telefoon van het balkon laat vallen.....

czarczar

Re: Advies gevraagd: service na 'ontploffing" Samsung S4

Ongelezen bericht door czarczar »

Lees ook dit onderwerp over een ontplofte S4: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=149062

Gesloten