LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afbetaling telefoontoestel Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
testac483

Afbetaling telefoontoestel Vodafone

Ongelezen bericht door testac483 »

Op dit moment heb ik twee abonnementen met toestel bij Vodafone.
Ik was op een dag naar een vodafone winkel gegaan om over afkoopsom bedrag van mij toestel te praten.
Na dat gesprek kwam uit dat ik 50 euro meer moest betalen dan daadwerkelijk toestelbedrag dat op de contract staat.
Voor mijn bezoek had ik voor mijzelf al uitgerekend hoeveel ik zou moeten betalen voor het toestellening.
Hier was ik natuurlijk niet mee eens en de medewerker ging met een afdeling binnen Vodafone hierover bellen.
Bleek dat er een 'fout' gemaakt is en dat het afkoopsom bedrag inderdaad lager is.
Ik zou dit bedrag per e-mail ontvangen, maar dan de dag er op. Bleek dat er bedrag dat wel minder was maar alsnog te veel.
Hierna heb ik telefonisch contact gezocht en vodafone hield hun mening vast en zeiden dat ik het bedrag maar moest betalen.
Na vele telefonisch en mail contact kreeg ik allerlei redenen zoals dat het bij hun automatisch gaat en fraude tegen te gaan.
Uiteindelijk na 2x een bezoek te hebben gepleegd bij een vodafone winkel heb ik mijn gelijk gekregen en hoefde ik bijna exacte bedrag te betalen.

Bij mijn tweede abonnement kreeg ik in eerste instantie het zelfde probleem niet, maar achteraf het betalen van de afkoopsom wel.
Het probleem speelt nu nog steeds, maar ik moest ineens toch meer gaan betalen dan afgesproken was.
Dit krijgt een staartje, maar hierbij wil ik mensen op de hoogte brengen om op je financiën te letten bij je telefoon providers!
Zonder dat je het weet betaal je veel meer dan volgens contract afgesproken is.

mahadma

Re: Afbetaling telefoontoestel Vodafone

Ongelezen bericht door mahadma »

"maar hierbij wil ik mensen op de hoogte brengen om op je financiën te letten bij je telefoon providers!
Zonder dat je het weet betaal je veel meer dan volgens contract afgesproken is."

Onnodig, je moet eerst denken, dan rekenen, dan beslissen doen of niet doen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik koop geen toestel op afbetaling, dus hoef ik mijn contract ook niet af te kopen.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Wat was de reden waardoor het bedrag hoger uit viel?

Het enige wat ik weet is dat als je een afkoopsom vraagt, eventuele kortingen hier niet in worden meegenomen. Denk aan een factuurkorting of een combinatie korting (vodafone - ziggo). Hierdoor kan het inderdaad hoger uitvallen. Netjes als ze dat hebben gecorrigeerd.

testac483

Ongelezen bericht door testac483 »

@Icasheb
Als voorbeeld, je sluit een contract af van 2 jaar met toestel. Per maand betaal je je abonnement kosten en daarbij de toestelbedrag gedeeld door 2 jaar. Vooraf kun je berekenen of de toestelbedrag per maand klopt. Wanneer je het toestelbedrag van 2 jaar ineens wilt betalen dan betaal je dus alles ineens(zonder rente). De bedrag was hoger omdat zulke betalingen/bedragen ‘automatisch’ word vastgesteld zonder iemand met de cijfers knoeit.

@mahadma
Voor mijn eerste bezoek aan de winkel had ik al nagedacht, berekend en besloten.....
Het is meer ter kennis geving.....

Gesloten