LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afdeling incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
[email protected]

afdeling incasso

Ongelezen bericht door [email protected] »

[hallo ik heb al vanaf begin augustus problemen met de afdeling incasso. in de maand mei ben ik van bank veranderd en heb dat ook netjes doorgegeven .ik heb toen ook een machtigings kaart ontvangen ,heb ik netjes getekend en terug gestuurt.dus ik ga in juli met vakantie , kom in augustus terug kijk naar mij post en zie twee enveloppen van t mobile dus ik kijken wat blijkt is de een een herrinnering en de ander een aanmaning ik denk he dat klopt niet want ik heb net daarvoor op telebankieren gekeken en er was aotomatisch geincasseertb] :evil: ik de volgende dag bellen krijg ik een meisje aan de lijn ,ik leg haar uit wat er aan de hand is zij kon er niets over vinden van mij automatische bet. ze vraagt aan mij kunt u het naar ons faxen de bewijzen dat u betaald heeft . ik zeg dat kan ik wel dus ik de bewijzen gekopieerd en een briefje erbij of ze het willen uitzoeken maar of ik wel gebruik kan blijven maken van mij mobieltje.dus ik naar het postkantoor om te faxen (kost je nog bijna 5euro). wil ik de volgende ochtend mij mobiel gebruiken wat denk je afgesloten .ik bellen met de afd.incasso krijg ik een meisje aan de lijn na even praten zegt ze ja een uitdraai van telebankieren is geen geldig bewijs want daar had ik mee kunnen frauderen, dus wordt je eigenlijk een beetje boos (niet vloeken of schelden)maar wel heel geirriteerd,bam word de verbinding verbroken. ik weer bellen nog steeds boos krijg ik weer iemand anders (onder tussen al drie verschillende pers.gehad )ik haar proberen uit te leggen wat er aan de hand is willen niet echt luisteren uit endelijk mag ik het toch zeggen ik had ontdekt dat het bedrag van de automatische incas. en de herrinering die ik had binnen gehad niet klopte ook de rekening nummers van hun klopte niet, maar er werd niet naar mij geluistert en weer wordt de verbinding verbroken. toen werd ik heel boos ik heb toen een brief gemaakt met mij klachten .ben naar mij bank gegaan die hebben ook een brief voor mij gemaakt die ik ook naar hun kon sturen dat ik wel degelijk betaalde .alles heb ik toen aangetekend verstuurd ik had geen zin meer om te bellen.na een paar dagen krijg ik bericht van hun dat het in behandeling is en dat ik binnen 30 dagen van hun zou horen ,maar ik hoor niks wel wordt er weer geincasseerd en ook krijg ik herrinerigen en aanmaningen ook op briefpapier van het incasso buro. ik heb zelfs nog gebeld met het incassoburo misschien dat ik van hun wel gehoor kreeg .maar helaas t mobile maakt je er bang mee maar er was nog niets bij het buro.jammer.maar begin sept. incasseren ze weer ben toen naar de bank gegaan en heb het terug laten storten ik heb zoiets van zoek het allemaal maar eens uit een week later ligt er een factuur binnen voor de maand sept. ik denk hoe kan dat nu de bedragen kloppen niet maar ik ga niet meer bellen hoor doei. op een gegeven moment ligt er weer een brief van hun binnen, nu een van ongeveer een van 265,00 euro moet ik betalen anders komt het bij het incasso buro.nu had ik toch zo iets van nu ga ik even bellen ondanks het verleden,ik heb met drie verschillende pers.gesprokende laatste ging toen even kijken en kwam na een poosje terug aan de lijn en die vertelde mij toen dat ik de rekening van iemand anders betaalde .maar dat ik wel de accept had moeten betalen ik dacht het niet ik ga niet dubbel betalen ik heb in het begin aangegeven dat het rekeningnummer van hun niet klopte en de bedragen ook niet maar ik moet continu met bewijzen komen maar hun doen er weinig of niets aan want als je zelf niet belt hoor je niks .hij vertelde mij dat de bedragen die ik had betaald terug gestort zou krijgen maar tot op heden heb ik nog niets ontvangen we zijn nu zeker 3weken verder .na ongeveer een week naar dat laatste telefoontje heb ik weer gebeld hoe het nu allemaal zat en of het geld al was terug gestort.nee hoor ze willen dat ik eerst een bedrag van ongeveer 110 euro betaal van de mnd.juli augustus september maar dat wil ik niet. ik ga ook niet de extra admi kostenbetalen die er elke keer bij komen ik heb geen geldboom in mij tuin staan dit kan toch niet hun hebben nog geld van mij ,ze kunnen mij niks zwart op wit geven omtrent de extra kosten plus dat ik al die tijd mij mobiel niet heb kunnen gebruiken ik kan misschien wel een bel bundel krijgen als ik toch mij rekening betaal en als hun alles hebben uitgezocht ik heb zo iets van dat doe ik niet want als ik dat doe zie ik dat ik mijn teveel betaalde geld of niet terug krijg of het duurt heel lang .o ja ze hebben op het moment het incasso buro eraf gehaald mits ik ging of ga betalen maar ik heb daar geen zin in ik heb geen fout gemaakt maar hun en ik heb alles eraan gedaan om het tot een goed eind te brengen nu is het aan hun .wat vind u ervan...

meisje05

Re: afdeling incasso

Ongelezen bericht door meisje05 »

Hallo Helly40

Ik begrijp je frustraties, ik heb namelijk onlangs ook een behoorlijk vervelend probleem gehad met T-Mobile.
Altijd als ik mijn rekening van T-Mobile krijg zet ik een handtekening onder de acceptgiro en doe ik de acceptgiro op de bus.
Normaal gesproken wordt die factuur dan betaal.
Maar dit keer kreeg ik een herinnering. Ik schrok met kapot. Ik nam contact op met de bank en ik krege te horen dat het geld ook niet was afgeschreven van mijn rekening. Dus ok het was dus inderdaad nog niet betaald (vreemd genoeg). Na contact te hebben gehad met de klantenservice vertelde die jongen mij dat er helemaal niets aan de hand was als ik maar op tijd betaalde. Hij vertelde me toen dat de snelte manier was om het te betalen met de girofoon. En de jongen vertelde mij netjes het rekeningnummer. Daarna nogmaals gecontroleerd en er werd mij verzekerd dat alles in orde zou komen.
Ik dus het factuurbedrag gelijk betaald per girofoon. En het bedrag is ook twee dagen daarna van mijn rekening afgeschreven. Dus ik was opgelucht.
Tot mijn grote verbazing ontving ik ongeveer een week later, op 25 oktober, een aanmaning! met de waarschuwing dat ik binnen enkele dagen afgesloten zou worden als de factuur dan nog niet betaald was.
Nou snapte ik er niets meer van. Ik had nu al twee keer proberen te betalen maar het leek wel of ze mijn geld niet wilden hebben.
Weer nam ik contact op met T-Mobile. Daar vertelde een meisje mij vriendelijk dat het geld nog niet binnen was bij T-Mobile, maar dat als ik het over had gemaakt er niets aan de hand was. Ik vroeg aan haar of ik het op de juiste manier over had gemaakt en noemde het rekeningnummer en mijn klantnummer. En dat had ik helemaal juist gedaan zei ze me.
Ik nam contact op met de Postbank. Het bedrag was afgeschreven en was ook naar het rekeningnummer gegaan wat ik had doorgegeven. Echter: Dit rekeningnummer was NIET van T-Mobile. Mijn geld was dus heel ergens anders terecht gekomen en de postbankmedewerkster vertelde mij dat ik het geld helaas niet terug kon halen, omdat dat alleen mogelijk was bij automatische incasso.
Toen was ik pas echt boos.
Weer nam ik contact op met de klantenservice van T-Mobile. Ik vroeg de medewerkster (de derde) wat het girorekeningnummer was van T-mobile. En zij noemde mij toen tot mijn grote verbazing een ander rekeningnummer.
Wat was ik kwaad. Maarja om te zorgen dat ik niet afgesloten werd moest ik alsnog het bedrag op het goede rekeningnummer storten anders kwamen alle extra kosten straks voor mijn rekening.
Ik heb het bedrag toen wederom betaald en zit nu vol spanning naar mijn telefoon te kijken, of hij niet afgesloten wordt.

Ik heb toen gelijk een klachtenbrief naar T-Mobile gestuurd en wacht op een reactie.

een persoon

Ongelezen bericht door een persoon »

Ik wil jullie in deze zaak adviseren, kontakt op te nemen met een Advocaat.
Er zijn genoeg Advocaten die het eerste half uur een gratisgesprek/advies geven en uiteraard informeren bij ze, of ze aan prodeo doen.
Als jullie je kontrakt nakomen en op tijd betalen is er niks aan de hand, die T-mobile moet bewijzen dat jullie niet betalen.
De wet bepaald, wie beweert bewijst.
Nogmaals consulteer een Advocaat.

meisje05

Ik wacht af of en wat voor reactie ik van T-Mobile krijg.
En ik zal ook zeker mijn ongenoegen openlijk uitspreken.
Wel vind ik dat T-Mobile de kans moet krijgen om deze fout recht te zetten, al verwacht ik daar eerlijk gezegd weinig van.
Wel heb ik gelijk een brief gestuurd om mijn abonnement op te zeggen. Helaas loopt mijn contract nog tot februari.
Ik denk nu wel langer na voordat ik een provider kies alleen omdat deze goedkoop is. Dit keer ga ik voor Vodafone. Wel wat duurder, maar de service is goed en daar betaal ik graag een paar cent extra voor.

devillionel

Ongelezen bericht door devillionel »

Beste Meisje05,

Het klinkt als een vervelende situatie. Het probleem is alleen dat je als klant ZELF de verantwoordleijkheid hebt je rekening binnen 10 werkdagen na factuurdatum te betalen. T-mobile is vanaf dag 11 gerechtigd af te sluiten (geheel of gedeeltelijk) en incassokosten in rekening te brengen. Nu klinkt het echter alsof er door iemand daar dus ook een verkeerd rekeningnr. is doorgegeven waardoor de 2e betaling is misgelopen. Dat is spijtig.

Je geeft aan dat jet-mobile de kans wil geven de boel recht te trekken, maar wat zou je van hen verwachten ? ( Redelijkerwijs). Wat ik je aan zou raden is zsm even te bellen met de gewone klantenservice (niet incasso) en aan degene die je aan de lijn krijgt uit te leggen wat er aan de hand is (rustig) en aangeven dat er dus naast de fout die jij hebt gemaakt (de eerste betaling) T-Mobile ook een fout hebt gemaakt. Zeg dat je je heel erg zorgen maakt dat je nu afgesloten gaat worden en dat je incassokosten onredelijk vind omdat deze door een vergissing van t-mobile in rekening worden gebracht. Loop je bij de eerste medewerker tegen een muur, rond dan het gesprek prettig af en bel later terug. Kom je er dan nog niet uit, bel dan later nog een keer terug. Geloof me, na deze 3 of 4 telefoontjes ben je weer helemaal happy. Mocht dit nou niet werken, mail me dan de naam van de medewerkers die je gesproken hebt en de tijd en datum van de gesprekken.

Mvg.
[email protected]

meisje05

Beste Devillionel,

nav je verhaal maak ik op dat je werkzaam bent bij T-Mobile.
Bedankt voor je tip. Ik heb echter al bij een medewerkster van de gewone klantenservice aangegeven dat ik van haar collega's verkeerde informatie heb ontvangen. Daar gaf ze wel een gepaste gevoelsreflectie op, maar uit ervaring weet ik dat een brief meer impact heeft.
Vandaar dat ik mijn verhaal per brief naar T-Mobile heb gestuurd en rustig afwacht op een reactie.
Tijdens een telefoongesprek kan ik vaak moeilijk mijn ongenoegen uitspreken, omdat ik waarschijnlijk een andere medewerkster aan de lijn krijg, dan de personen die ik eerder heb gesproken. Die medewerkster heeft geen fout begaan, en dan vindt ik het moeilijk om toch tegenover diegene op een rustige manier mijn verhaal te doen. Vandaar ook mijn voorkeur naar een brief. Ook krijg je op een brief vaak een schriftelijke reactie zodat ik alles gelijk zwart op wit heb.
Ik snap dat er bij elke klantenservice fouten gemaakt kunnen worden, echt geen ramp, als die fouten maar erkend en rechtgezet worden.

Met vriendelijke groet,
meisje 05

Devillionel

Ongelezen bericht door Devillionel »

Hoi Meisje05,

Ik begrijp heel goed je reactie. En begrijp ook dat je nu liever schriftelijk dan telefonisch je probleem neerlegt. Ik ben zelf erg benieuwd naar wat voor reactie je schriftelijk terugkrijgt. Dit kan alleen soms wat langer duren en ik ben er van overtuigt dat als je de juiste persoon aan de lijn krijgt zij dit direct in overleg met jou kunnen oplossen.

Misschien kun je me per mail/posts op de hoogte houden hoe dit afloopt ?

Mvg.
Devillionel

meisje05

Hoi Devillionel,

ik heb ondertussen een briefje gehad van T-Mobile dat ik binnen 30 dagen een reactie krijg.
Ik wacht af, maar je hoort van me hoe dit afloopt.
En wel jammer dat je zelf al aangeeft dat je ongeveer 4 keer moet bellen om de juiste persoon aan te lijn te krijgen die de moeite neemt om dit op te lossen. Maarja sommige mensen nemen hun werk serieuzer dan anderen.

mvg ,
meisje05

Gesloten