LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgeschermde telefoonnummers op uw rekening->KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maaike77

Afgeschermde telefoonnummers op uw rekening->KPN

Ongelezen bericht door Maaike77 »

Afgeschermde telefoonnummers op uw rekening.

Het is toch van de gekke dat je een gepeperde telefoonnota krijgt en als je om een uitdraai vraagt deze vol staat met het woord "afgeschermd". Met andere woorden u belt vanaf uw eigen toestel naar een bij u bekend ander toestel en van de kpn mag u lekker niet zien wie u dan wel gebeld hebt.

Dan vraag je je toch af of de nota wel juist is? U kunt uw rekening toch niet controleren.

Dus betalen maar!!! Nou nee dus......... Ik heb de telecommunicatiewet er op nageslagen en ja wel hoor, de kpn schermt met artikel 11.9 en laat die nu net niet van toepassing zijn. De kpn moet de wet wél goed lezen. Als ze u niet in staat stellen uw rekening te controleren, dan moeten ze alle posten met "afgeschermd" maar van uw telefoonrekening afhalen. Zij wensen het immers niet te bewijzen. Ik heb ook nog even verder gekeken dan mijn neus lang is en kwam bij het Europese Parlement uit. Interessant. Laten ze daar alweer zo'n 5 jaar geleden een richtlijn hebben uitgevaardigd.

Deze heet: Transparantierichtlijn 98/48/EEG. Het afschermen van door uzelf gemaakte verbindingen is in strijd met deze richtlijn. Goed hé! Nu dan massaal de kpn om opheldering gaan vragen. Vinden ze vast leuk. Wedden dat ze zullen proberen u te bedotten? Dat moeten ze wel want anders zullen er massa's problemen gaan ontstaan bij bedrijven. Daar wordt voor vele miljoenen stiekum gebeld door het personeel. Door de kreet "afgeschermd" in stand te houden kunnen personeelsleden volop gratis blijven bellen. Nou ja gratis, de baas betaald. En oplichters kunnen via slinkse methoden op een andermans rekening bellen of laten bellen zoals met die belwinkels. En de kpn? Die probeert uit alle macht de deur dicht te houden. Wie is nu de oplichter en wie wordt er opgelicht.

Telecommunicatiewet

Re: Afgeschermde telefoonnummers op uw rekening->KPN

Ongelezen bericht door Telecommunicatiewet »

:!:

§ 11.2 . Nummeridentificatie

Artikel 11.9

1. Het bepaalde bij of krachtens deze paragraaf is van toepassing op de aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk en de aanbieder van een openbare telecommunicatiedienst die door middel van dat netwerk of als onderdeel van die dienst nummeridentificatie aanbiedt bij:
a. de vaste openbare telefoondienst;

b. digitale mobiele openbare telefoondiensten;

c. digitale geïntegreerde telecommunicatiediensten, of

d. andere bij ministeriële regeling aan te wijzen openbare telecommunicatiediensten.

2. Door de in het eerste lid bedoelde aanbieders worden:
a. aan iedere oproepende abonnee of gebruiker mogelijkheden aangeboden om kosteloos de verstrekking van het nummer van het oproepende netwerkaansluitpunt dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd te blokkeren;

b. aan iedere opgeroepen abonnee mogelijkheden aangeboden om:
1°. de verstrekking van het nummer van het oproepende netwerkaansluitpunt dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd te verhinderen;

2°. oproepen waarbij de verstrekking van het nummer van het oproepende netwerkaansluitpunt dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd is geblokkeerd, te weigeren;

3°. indien nummeridentificatie, bedoeld in artikel 1.1, onderdeel u, onder 2°, wordt aangeboden, kosteloos de verstrekking van het nummer van het opgeroepen netwerkaansluitpunt dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd aan het oproepende netwerkaansluitpunt te blokkeren.

3. Bij ministeriële regeling worden ten aanzien van de in het eerste lid genoemde openbare telecommunicatiediensten nadere regels gesteld met betrekking tot:
a. mogelijkheden tot blokkering en weigering;

b. de voorwaarden waaronder de in het eerste lid bedoelde aanbieder aan de abonnee de identificatie van het nummer van oproepende netwerkaansluitpunten dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd kan doen verhinderen;

c. de wijze waarop uitvoering aan nummeridentificatie in het internationale telecommunicatieverkeer kan worden gegeven, en

d. de wijze waarop de in het eerste lid bedoelde aanbieders, gebruikers en abonnees voorlichten over het gebruik van nummeridentificatie.

harry nak

Ongelezen bericht door harry nak »

Volgens mij heeft dit gewoon te maken met privacy. Als ik een geheim nummer heb mag hij niet op de specificatie van iemand verschijnen, anders is hjij toch niet meer geheim????

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Jouw geheime nummer verschijnt pas op iemands nota als hij jou eerst gebeld heeft -> dus wist hij jouw nummer, dus is het toch al niet meer geheim?

Wizzard

Ongelezen bericht door Wizzard »

Even wat info m.b.t. geheime nrs.

Veel mensen denken dat een geheim nummer ook automatich afgeschermt wordt voor anderen.
Dit is echter niet zo!

Een geheim nummer wil zeggen dat het nummer niet opvraagbaar is bij de inlichtingendiens en/of in de gids.

Als je niet wil dat een ander jouw telefoonnummer kan zien op het display van nummerweergave, dan zal dit bij de telecomoperator aangevraagd moeten worden, zij zullen het nummer dan afschermen.

Ik weet niet hoe het bij KPN geregeld is wat betreft het niet weergeven van geheime nummers op een rekening, maar ik heb zelf Priority van UPC (overigens nog nooit problemen mee gehad) en daar kan men kiezen of het geheime nummer wel of niet op de rekening van een ander zichtbaar is.

SJZ

Maar waarom zou je willen dat je nummer afgeschermd wordt? Het gaat om vrienden die jou bellen, die later hun telefoonnota willen checken. Zij weten jouw nummer al, dus wat verandert er?

Of het gaat om iemand die per ongeluk jouw nummer 012-34567890 belt. Nou, die ziet op zijn nota 012-34567890 staan, en dan weet hij nog niks.

Wizzard

Ongelezen bericht door Wizzard »

Tja,

Er kunnen natuurlijk situaties zijn waarin meerder mensen toegang hebben tot een telefoonrekening en waar het dan beter is dat niet iedereen kan zien wie er allemaal gebeld is...

Wat voor situaties dit zijn laat ik liever even over aan de fantasie van de lezers :oops: :D

SJZ

dat zou er juist voor kunnen pleiten geen telefoonnummers meer af te schermen ...... mijn ex-vriendin heeft trouwens geen afgeschermd telefoonnnummer.

GJ

Ongelezen bericht door GJ »

Vorige week heb ik mijn zoontje van 9 weer eens flink afgetuigd, hij bloedde aardig, maar het was zijn verdiende loon. Mijn vrouw durft er al niets meer van te zeggen, de trut. Die is net weer terug van een blijf van mijn lijf huis. Wat mij inmiddels opgevallen is, is dat mijn gespecificeerde telefoonrekening vrij veel afgeschermde nummers binnen de regio aangaf. Hoe zou dat komen?

A. KPN flest de boel

B. Ik zal het me wel verbeelden

C. Mijn zoontje belt al een tijd met het RIAG, mijn vrouw heeft al weer contact met een advocaat en het blijf van mijn lijf huis, die toevallig allemaal een AFGESCHERMD nummer hebben. Raar niet? Alles moet toch zichtbaar zijn voor mij als betaler van de factuur?

Wel eens van PRIVACY gehoord?

Als je echt alles wilt weten èn wilt zien (en nog horen ook!) moet je gaan solliciteren bij de Alarmcentrale 112! Daar zie je echt alle nummers

Ik hoop dat dit nu duidelijk is of zal ik nog extremere voorbeelden geven?

gr, GJ[quote][/quote]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

KPN SUCKS, meer hoef ik niet te zeggen!

ayo

Gesloten