| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afkoopregeling contract mobiele providers
-
gti_killer
Afkoopregeling contract mobiele providers
Beste mensen,
Na wat onderzoek en door mijn eigen ervaring ben ik er achter gekomen dat mobiel telefoon providers erg stevig in hun schoenen staan. En dat je als consument eigenlijk alles maar over je heen moet laten komen.
Vaak is het natuurlijk je eigen nalatigheid wat betreft het nalezen van de (te strenge) voorwaarden.
Accepteer je dan je eigen fout en je denkt dan maar het contract afkopen..
Krijg je te horen dat je gewoon de volle pond moet betalen.
Ik vind dit onredelijk.
Bij deze wil ik dan ook wel is weten wat mijn medemens hier van vind, en wellicht kan er een oplossing gevonden worden.
M.v.g. Quintijn
Na wat onderzoek en door mijn eigen ervaring ben ik er achter gekomen dat mobiel telefoon providers erg stevig in hun schoenen staan. En dat je als consument eigenlijk alles maar over je heen moet laten komen.
Vaak is het natuurlijk je eigen nalatigheid wat betreft het nalezen van de (te strenge) voorwaarden.
Accepteer je dan je eigen fout en je denkt dan maar het contract afkopen..
Krijg je te horen dat je gewoon de volle pond moet betalen.
Ik vind dit onredelijk.
Bij deze wil ik dan ook wel is weten wat mijn medemens hier van vind, en wellicht kan er een oplossing gevonden worden.
M.v.g. Quintijn
Re: Afkoopregeling contract mobiele providers
Je neemt een abonnement, en tekent om gedurende 1 a 2 jaar een dienst af te nemen. Natuurlijk betaal je dan het normale gedrag, ook al besluit je om het contract voortijdig te beëindigen.
Daarnast krijg je meestal een toestel evenredig aan het abonnementsbedrag. Om het daarna af te kopen voor een lager tarief, vind ik niet kunnen.
En het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om eerst de voorwaarden te lezen.
Daarnast krijg je meestal een toestel evenredig aan het abonnementsbedrag. Om het daarna af te kopen voor een lager tarief, vind ik niet kunnen.
En het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om eerst de voorwaarden te lezen.
-
gti_killer
je werkt zeker voor een telefoonmaatschappij...
Als je je huiswerk doet (zoals bijv de algemen voorwaarden lezen) dan weet je waar je voor tekent. En idd je gaat een contract aan en krijgt daar een gratis toestel voor of als je kiest voor sim-only veel belminuten voor lagere maandlasten. Als je een huis koopt zeg je na 5 jaar toch ook niet tegen de bank ik wil hem afkopen maar doe er ff een paar duizendjes vanaf???
-
gti_killer
Tering,
Lui kunnen jullie niet lezen. Staat alles er niet duidelijk genoeg?
En van die telefoontjes is echt crap.
Ik heb een relax 400 + sms 250.
Dat kost je 80 euro in de maand. Reken even uit.
Die telefoon die ik ooit erbij genomen heb kost 300 euro.
En je kan mij niet vertellen dat jij kika, in een telefoonwinkel heel de voorwaarden gaat doorlezen en dat je gaat vragen naar een dekkingskaart. Zodat je kan zien waar je nou eigenlijk geen dekking hebt. Ik wist niet eens dat in anno 2007 er nog netwerken waren die geen landelijke dekking hadden!
Dit heb ik gisteren namelijk te horen gekregen. EN DAT STAAT NIET IN DE VOORWAARDEN VRIEND!
Ik denk dat je zo makkelijk praat omdat je zelf niet eens een telefoon hebt, of nog nooit een probleem hebben gehad met een provider, omdat je niemand hebt om te bellen.
Kan me niet indenken dat iemand met jou een gesprek zou willen voeren namelijk.
Laterz
Lui kunnen jullie niet lezen. Staat alles er niet duidelijk genoeg?
En van die telefoontjes is echt crap.
Ik heb een relax 400 + sms 250.
Dat kost je 80 euro in de maand. Reken even uit.
Die telefoon die ik ooit erbij genomen heb kost 300 euro.
En je kan mij niet vertellen dat jij kika, in een telefoonwinkel heel de voorwaarden gaat doorlezen en dat je gaat vragen naar een dekkingskaart. Zodat je kan zien waar je nou eigenlijk geen dekking hebt. Ik wist niet eens dat in anno 2007 er nog netwerken waren die geen landelijke dekking hadden!
Dit heb ik gisteren namelijk te horen gekregen. EN DAT STAAT NIET IN DE VOORWAARDEN VRIEND!
Ik denk dat je zo makkelijk praat omdat je zelf niet eens een telefoon hebt, of nog nooit een probleem hebben gehad met een provider, omdat je niemand hebt om te bellen.
Kan me niet indenken dat iemand met jou een gesprek zou willen voeren namelijk.
Laterz
contract is een contract en moet je afkopen, en dan is het niet raar dat je de restmaanden maal je maandbedrag moet betalen.
Sorry gti_killer...Ik weet niet wat je hier komt doen maar een normale discussie voeren in ieder geval niet !!! Dat je gefrustreerd bent omdat het niet loopt zoals jij het wil is jou probleem!! Neemt niet weg dat je er zelf verantwoordelijk voor bent en niet ik. Ik zorg WEL dat ik weet of er dekking is ....en ik zorg WEL dat ik weet of mijn abo-kosten 2 jaar hetzelfde blijven en/of ik verlagen kan of niet....Daarnaast kies je zelf voor een 400+250 sms voor 80 euro...Je krijgt voor die 80 euro toch genoeg bel en sms mogelijkheden?Omdat je zelf een beetje te lui bent om op onderzoek uit te gaan wil niet zeggen dat je dan maar iedereen aan moet gaan vallen....Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten !!! Succes ermee....
Alle netwerken hebben landelijke dekking, alleen wat wordt verstaan onder landelijk????Ik wist niet eens dat in anno 2007 er nog netwerken waren die geen landelijke dekking hadden!
Als je ergens woontr, loopt, ademt of een GTI aan het killen bent dan kan de dekking minder zijn of met sommige toestellen helemaal geen bereik.
Ik heb KPN en dit is in combinatie met een Nokia de beste combinatie om bij mij thuis bereikbaar te zijn een ander netwerk of telefoonmerk is er geen bereik.
Kan ook in jouw geval zijn.
Beetje gefrustreed zie ik geeft niet maar lees het onderstaand vanaf de site van T-Mobile.Dit heb ik gisteren namelijk te horen gekregen. EN DAT STAAT NIET IN DE VOORWAARDEN VRIEND!
Meer weten zie:Wat is dekking/bereik?Mobiele telefoons werken op basis van radiosignalen. Deze radiosignalen worden via masten en antennes verzonden. In steden kan het voorkomen dat de dekking beïnvloed wordt door gebouwen.
In de regel geldt: hoe dichter je in de buurt bent van de antenne, hoe sterker het signaal. En hoe sterker het signaal, hoe beter het bereik. Een indicatie voor de sterkte van het bereik wordt op het scherm van je toestel aangegeven, via een wisselend aantal streepjes.
Op de gedetailleerde gsm-dekkingskaart kun je de dekking van T-Mobile in heel Nederland zien en ook de dekking in je eigen omgeving opzoeken.
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdo ... %20dekking
En voor de dekking per postcode zie:
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/.
Dus je had het kunnen weten even op de site kijken en je weet meer.
Volgens mij is Gti killer een beetje dom.
1.Wie gaat er een poll maken voor het verlagen van afkoop tarieven, het is natuurlijk meer dan logisch dat je gewoon betaald waarvoor je getekend hebt, sowieso al minimaal!
2.En als jij je huiswerk had gedaan dan had je geweten datg geen enkel netwerk 100 procent dekking bied.
3.Aan je reacties ben je nogal sociaal gefrustreerd.
Dus blijf voortaan gewoon lekker weg ofzo
1.Wie gaat er een poll maken voor het verlagen van afkoop tarieven, het is natuurlijk meer dan logisch dat je gewoon betaald waarvoor je getekend hebt, sowieso al minimaal!
2.En als jij je huiswerk had gedaan dan had je geweten datg geen enkel netwerk 100 procent dekking bied.
3.Aan je reacties ben je nogal sociaal gefrustreerd.
Dus blijf voortaan gewoon lekker weg ofzo
-
gti_killer
@Kika29
heb is jouw reacties bekeken op andere onderwerpen..
Meer woorden hoef ik er niet aan vuil te maken, wat betreft jou..
@Queenfan
Zulke reacties kan tenminste wat mee, dat is gewoon netjes.
Aan alle anderen, ik weet dat ik naief ben geweest, dat geef ik ook toe.
Maar daarom hoef je nog niet iemand nog verder de grond in te boren.
Ik denk dat dragoon en kika29 zelf 1 of andere psychische aandoening hebben.
Gelul? Nee hoor kijk maar is naar andere reacties van hun op het forum.
Ze geven namelijk "de slachtoffers" nooit gelijk.
heb is jouw reacties bekeken op andere onderwerpen..
Meer woorden hoef ik er niet aan vuil te maken, wat betreft jou..
@Queenfan
Zulke reacties kan tenminste wat mee, dat is gewoon netjes.
Aan alle anderen, ik weet dat ik naief ben geweest, dat geef ik ook toe.
Maar daarom hoef je nog niet iemand nog verder de grond in te boren.
Ik denk dat dragoon en kika29 zelf 1 of andere psychische aandoening hebben.
Gelul? Nee hoor kijk maar is naar andere reacties van hun op het forum.
Ze geven namelijk "de slachtoffers" nooit gelijk.
Slachtoffers??? Misschien even verder lezen dan je neus lang is voordat je een oordeel hebt over iemand die je totaal niet kent.....Mijn reacties zijn gebasseerd op feiten zoals het nu eenmaal is ook al ben je het er niet mee eens.
-
gti_killer
I rest my case.
Je kent jezelf het beste..
Je kent jezelf het beste..
Whaha mag ik heel even lachen
Ik probeer mensen advies te geven, boor helemaal niemand de grond in, behalve jou omdat je reacties gewoon ronduit grof en naief zijn.
En btw als ik iemand niet gelijk geeft omdat ik cker weet dat iets zo gaat zoals het gaat, heb ik gelijk maar een psychische aandoening, dan weet ik dus gelijk hoe jij over mensen denkt
Ik probeer mensen advies te geven, boor helemaal niemand de grond in, behalve jou omdat je reacties gewoon ronduit grof en naief zijn.
En btw als ik iemand niet gelijk geeft omdat ik cker weet dat iets zo gaat zoals het gaat, heb ik gelijk maar een psychische aandoening, dan weet ik dus gelijk hoe jij over mensen denkt
@Dragoon idd....weet niet wat hij voor een probleem heeft maar het is geen kleintje 
-
gti_killer
en gelijk in de verdediging..
Nee hoor ik ga gewoon lekker in jou spelletje mee 
1 Als je een contract tekende zonder goed te lezen ben je dom, maakt niet uit waarvoor het is!
2 Dekking; Ik heb met T mobile thuis matig berijk
Met Telfort op werk matig berijk.
Met Orange Onderweg enkele zwakke plekken.
Met alle 3 blijf ik berijkbaar, maar soms slechts een streepje!
KPN heeft op alle locatie's goed berijk!
Dus je moet eerst testen, en als je Prepaid koopt, dan kan je eerst testen, als niet bevalt na een jaar simlock vrij maken (is dan gratis).
De beste prepaid kun je omzetten in een Simkaart abbotje, die kosten maar helft van normale abonnementen, dus totaal toch voordeliger.
Als de prepaid en simkaart abbo van dezelfde is hoef je geen simlock te verwijderen!
Een Prepaid kopen en bij dezelfde als je goed berijk hebt een Abbo nemen is dus tot nu toe altijd voordeliger....
Ook moet je tijdig opzeggen, want anders hang je nog een jaar....
En bij Debitel jaarlijks opzeggen, ook als je niet weg wilde, want dan krijg je een voordelig verleng, en blijf toch bij ons aanbieding die je anders misloopt!
Ieder Kind kan dit toch begrijpen of is Nederland nu een bananen republiek?
2 Dekking; Ik heb met T mobile thuis matig berijk
Met Telfort op werk matig berijk.
Met Orange Onderweg enkele zwakke plekken.
Met alle 3 blijf ik berijkbaar, maar soms slechts een streepje!
KPN heeft op alle locatie's goed berijk!
Dus je moet eerst testen, en als je Prepaid koopt, dan kan je eerst testen, als niet bevalt na een jaar simlock vrij maken (is dan gratis).
De beste prepaid kun je omzetten in een Simkaart abbotje, die kosten maar helft van normale abonnementen, dus totaal toch voordeliger.
Als de prepaid en simkaart abbo van dezelfde is hoef je geen simlock te verwijderen!
Een Prepaid kopen en bij dezelfde als je goed berijk hebt een Abbo nemen is dus tot nu toe altijd voordeliger....
Ook moet je tijdig opzeggen, want anders hang je nog een jaar....
En bij Debitel jaarlijks opzeggen, ook als je niet weg wilde, want dan krijg je een voordelig verleng, en blijf toch bij ons aanbieding die je anders misloopt!
Ieder Kind kan dit toch begrijpen of is Nederland nu een bananen republiek?
Dit klopt dus niet, je hebt een opzegtermijn van 3 maanden.Ook moet je tijdig opzeggen, want anders hang je nog een jaar....
En nee, ik werk niet bij een telecombedrijf. Gewoon een beetje gezond verstand.
Hoewel de meeste 3 maanden hebben, enkele zijn op 1 maand, en een maand extra voor als het fout gaat, dus ik doe liever 4 a 5 maanden, en die tip van Debitel......