LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen abonnement Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
huisartsenpraktijk

Afkopen abonnement Vodafone

Ongelezen bericht door huisartsenpraktijk »

Wij zijn een huisartsenpraktijk in het noorden van het land en hebben ruim 3 jaar geleden na een advies gesprek met Telecom service Leek een 5 jarig contract afgesloten bij Vodafone voor VOIP bellen.
Op dat moment was er al sprake van een mogelijke verhuizing in de toekomst van de praktijk.

Nu 3 jaar later is het zover dat onze huurbaas het pand heeft verkocht en we dus moeten verhuizen.
Ik nam contact op met Telecom service om deze verhuizing aan te kondigen. En vroeg naar de mogelijkheden om de diensten te leveren op ons nieuw adres.
Dit is niet mogelijk, er is geen koperverbinding. Alleen glasvezel.
Ik kreeg te horen dat ik dus genoodzaakt ben het nog doorlopend contract af te moeten kopen a 5.000 euro :evil:

Ik heb Telecom service aangegeven dat het erg misleidend is geweest ons een 5 jarig contract te laten tekenen met de wetenschap dat bij een verhuizing er een afkoopsom betaald moet worden en daarom om enige coulance gevraagd mede ook opdat ze ons niet van dienst kunnen zijn op het nieuwe adres. Maar jullie snappen het al. Coulance kennen ze niet. Ze willen dus geld zien :twisted:

Meer mensen hier met dit probleem? En wat kan ik doen? Volgens onze rechtsbijstand zijn er geen mogelijkheden.

sylvesterb

Re: Afkopen abonnement Vodafone

Ongelezen bericht door sylvesterb »

huisartsenpraktijk schreef:Wij zijn een huisartsenpraktijk in het noorden van het land en hebben ruim 3 jaar geleden na een advies gesprek met Telecom service Leek een 5 jarig contract afgesloten bij Vodafone voor VOIP bellen.
Op dat moment was er al sprake van een mogelijke verhuizing in de toekomst van de praktijk.

Nu 3 jaar later is het zover dat onze huurbaas het pand heeft verkocht en we dus moeten verhuizen.
Ik nam contact op met Telecom service om deze verhuizing aan te kondigen. En vroeg naar de mogelijkheden om de diensten te leveren op ons nieuw adres.
Dit is niet mogelijk, er is geen koperverbinding. Alleen glasvezel.
Ik kreeg te horen dat ik dus genoodzaakt ben het nog doorlopend contract af te moeten kopen a 5.000 euro :evil:

Ik heb Telecom service aangegeven dat het erg misleidend is geweest ons een 5 jarig contract te laten tekenen met de wetenschap dat bij een verhuizing er een afkoopsom betaald moet worden en daarom om enige coulance gevraagd mede ook opdat ze ons niet van dienst kunnen zijn op het nieuwe adres. Maar jullie snappen het al. Coulance kennen ze niet. Ze willen dus geld zien :twisted:

Meer mensen hier met dit probleem? En wat kan ik doen? Volgens onze rechtsbijstand zijn er geen mogelijkheden.
Consumenten worden beschermd tegen dit soort zaken maar bedrijven niet. U kunt het dus laten voorkomen bij een rechtbank maar de kans dat u succes heeft kan niemand u geven. Maar mogelijk is uw principe het geld voor de rechtszaak het waard, ik zou het persoonlijk voor laten komen, immers kunnen zij hun diensten niet leveren op uw nieuwe adres (wat vreemd is bij VOIP want je hebt hier enkel internet voor nodig).

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:(wat vreemd is bij VOIP want je hebt hier enkel internet voor nodig).
Niet zo vreemd want er hoort ook een CPE bij. Als je alleen glasvezel hebt kan Ziggo ook geen VoIP leveren en als je alleen coax hebt kan KPN geen VoIP leveren.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij biedt Vodafone voor de zakelijke gebruikers ook glasvezel aan. Ik zie daarom niet waarom het abonnement opgezegd zou moeten worden in plaats van omgezet naar glasvezel.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

renewouters schreef:
sylvesterb schreef:(wat vreemd is bij VOIP want je hebt hier enkel internet voor nodig).
Niet zo vreemd want er hoort ook een CPE bij. Als je alleen glasvezel hebt kan Ziggo ook geen VoIP leveren en als je alleen coax hebt kan KPN geen VoIP leveren.
Ziggo kan voor zakelijke klanten glasvezel leveren. KPN kan inderdaad niet coax leveren (Ziggo heeft geen open netwerk, zoals KPN). Vodafone kan het dus eventueel wel. De vraag is wat er in de algemene voorwaarden staat, bij consumenten vervalt het contract wanneer de provider niet kan leveren op het nieuwe adres. Vermoed dat dit voor bedrijven anders ligt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

huisartsenpraktijk schreef: Dit is niet mogelijk, er is geen koperverbinding. Alleen glasvezel.
Maar hoe kan het nu dat er alleen glasvezel is? KPN zal toch ook wel een verbinding hebben gelegd?

Gesloten