LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afmelden bij Tele2 onmogelijk?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Joeyvk

Afmelden bij Tele2 onmogelijk?!

Ongelezen bericht door Joeyvk »

Tot mijn grote spijt heb ik een mobiel abonnement bij Tele2. Wat een twee jarig abonnement zou worden is nu nog steeds aan de gang. Bij Tele 2 dien je 3 maanden voor dat je abonnement verloopt schriftelijk aan te geven dat je het niet wilt verlengen. Nu is dat natuurlijk sowieso al absurd omdat je een abonnement afsluit voor twee jaar maar dat eigenlijk wil zeggen dat het voor eeuwig is tenzij jij actie gaat ondernemen bovendien is het afmelden veel lastiger dan aanmelden zo vind ik het bijv. erg lastig om uit te zoeken waar ik die brief dan heen moet sturen maar dat is nog niet waar Tele 2 anders in is dan andere providers. 6 Maanden voordat mijn abonnenment verliep heb ik nadat ik eindelijk het adres had gevonden een brief gestuurd naar Tele 2 waarin ik aan gaf te willen stoppen als mijn abonnement afloopt. 2 maanden daarna heb ik nogmaals schriftelijk aangegeven te willen stoppen ook heb ik een email gestuurd met hetzelfde bericht.

Omdat ik al natigheid aanvoelde heb ik de dag dat het behoorde af te lopen toch maar even gebeld of ik van ze af ben. Een heel vriendelijk klinkende callcenter medewerker heeft mij toen heel vriendelijk uitgelegd dat ik er nog steeds aan vast zit en dat dat mijn eigen domme schuld is. Zij hadden de brief niet ontvangen 'ja meneer maar als ik geen brief heb ontvangen kan ik niets voor u betekenen'. Als ik een brief naar mijn oma, mijn werk, mijn vrienden, de belasting dienst of mijn vriendin verstuur komen ze altijd aan. Maar bij Tele 2 werkt dit anders daar ontvangen ze je brief simpel weg niet. Het zou nu in je op kunnen komen dat Tele 2 hier vast een oplossing voor heeft en je dus de vraag stelt hoe zij dit op gaan lossen maar ik kan je vermelden dat dit voor de Tele 2 medewerkers echt een absurde beredenering is. Het is simpelweg je eigen stomme schuld of als je geluk hebt is het de schuld van het post bedrijf maar nooit zal het aan hun liggen.

Terwijl ik dit schrijf heb ik inmiddels een derde brief voor mijn neus liggen waarin staat of ik astublieft verlost mag zijn van Tele 2. ik wil graag op de post doen alleen realiseer me voor de 3e keer dat het toch wel erg lastig is om de adres gegevens te vinden.

PS:Graag zou ik potentiele klanten van Tele 2 willen inlichten over de gang van zaken. Suggesties om dat te bereiken hoor ik graag

vriendelijke groet
Joey v. k.

TdeHond

Re: Afmelden bij Tele2 onmogelijk?!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarschijnlijk heeft u uw brief niet aangetekend met ontvangstbevestiging verzonden.
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat 2 brieven niet door TNT bezorgd zijn.

Heeft u een ontvangstbevestiging van de e-mail ontvangen van Tele2?
Heeft u kopieën van de verstuurde brieven gemaakt?

Misschien een idee om als dat mogelijk is om bij aangetekende brief met ontvangstbevestiging met kopieën van deze brieven als bijlage + kopie van uw e-mail alsnog te staan op beëindiging contract per datum waarop u wilde opzeggen.

U kunt overwegen dit als een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie om deze hier een salomonsoordeel over te geven.

Gesloten