| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aggressieve Hi-actie
-
Ouzootje
aggressieve Hi-actie
Als pre-paid gebruiker van Hi ben ik vorige week gebeld door een medewerker van Hi of ik mijn pre-paid wilde omzetten in een Hi-abbonnement. Het klonk allemaal wel interessant dus heb gevraagd om informatie op te sturen en ik zou dan later beslissen. Dat was prima, als ik niet geïnteresseerd was of ik dan de spullen terug wilde sturen. Dat leek me geen probleem. Een week later krijg ik een SMS-je dat de migratie van pre-paid naar abbonnement succesvol is verlopen en veel belplezier. Ik heb dus nog niets bij de post ontvangen, en nergens toestemming voor een omzetting gegeven. Uiteraad meteen gebeld naar Hi. Op dit 0800-infotrmatienummer moet je je mobiele nummer intoetsen en ik werd hier doorverwezen naar een ander 0900 telefoonnummer a € 0.35 per minuut. Kreeg vervolgens een medewerker aan de lijn, die mij niet kon vertellen wat het sms-je inhield en verwees mij door naar het 1e infonummer. Vervolgens vroeg ik zijn naam en hij verbrak de verbinding. Errug klantvriendelijk dus. Ik dat andere telefoonnummer weer gebeld, maar aangezien ik mijn telefoonnummer moet intoetsen kom ik niet verder. Het andere 090onummer weer gebeld, ook deze medewerkster kon mij niet helpen, ik moest echt dat 0800 nummer hebben, maar als dan gevraagd werd om mijn telefoonnummer in te toesten moest ok maar een # intoetsen, dan kon ik verder. Zo gezegd zo gedaan en jawel na e kwartier wachten kreeg ik een medewerkster. Deze kon mij vertellen dat inderdaad mijn nummer was omgezte van pre-paid naar een abbonnement. Ik alles uitgelegd en na overleg met een collega kreeg ik te horen dat ik dan maar als ik de gegevens thuis had ontvangen ik terug moest bellen met het nummer van een nieuwe SIM-kaart die ze mij blijkbaar toe zouden sturen en ze het dan kunnen. herstellen. Aangezien ij nog niets met de post heb ontangen ben ik zeer nieuwsgierig naar het vervolg. Momenteel schijn ik dus een abbonnement te hebben,zonder dat ik daarvoor toestemming heb verleend en moet dus zelf de acties ondernemen om het te hestellen. Een HI-abbonnement zal ik dus echt niet meer nemen en bij deze de tip voor Hi-prepaid bellers. Mocht je gebelt worden of je interesse hebt om het te laten omzetten in een abbonnement dan zou ik meteeen NEE zeggen en dan maar hopen dat ze het niet gewoon automatisch doen. Wordt wellicht vervolgd.
-
T.P.
Re: aggressieve Hi-actie
Iedereen die een beetje thuis is in de mobiele wereld weet dit verhaal een beetje onzin is. Ten eerste hoeft er voor dit abonnement niks betaald te worden, het is u gratis aangeboden! Of heeft u getekend voor het abonnement en de bijkomende kosten? De kan niet migreren van prepaid naar abo zonder een nieuwe simkaart in gebruik te nemen, de oude wordt gedeactiveerd.
-
Gast
migratie van kpn pp naar kpn abo kan zeker wel met behoud van de pp simkaart!
-
bertveendam
Dat kan wel maar niet aan te raden,menig prepaid kaart is oud en kan bv maar 7 smsjes opslaan etc..dus neem wel een nieuwe sim
-
Een KPN-er
Dat van die SIM-kaart klopt niet. Een SIM-kaart is in principe blanco en daar hang je vervolgens een abo of een prepaid aan. Wat wel klopt is dat oude simkaarten uit de jaren negentig minder opslagcapaciteit hebben dan de SIM-kaarten die nu in de winkels liggen. Kwestie van voortschrijdende techniek. Heeft verder niets te maken met abo of prepaid.
Dan naar het oorspronkelijke onderwerp. Het feit dat je het 0800 nummer moest bellen betekent dat je een abonnement hebt. Echter voor een abonnement moet je ALTIJD tekenen. Zolang je niets getekend hebt, zou ik ook maar niets betalen. Laat Hi maar aantonen dat ze een door jou ondertekend contract hebben ... dat zal ze niet lukken.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Dan naar het oorspronkelijke onderwerp. Het feit dat je het 0800 nummer moest bellen betekent dat je een abonnement hebt. Echter voor een abonnement moet je ALTIJD tekenen. Zolang je niets getekend hebt, zou ik ook maar niets betalen. Laat Hi maar aantonen dat ze een door jou ondertekend contract hebben ... dat zal ze niet lukken.
Ben benieuwd naar het vervolg.
-
ouzothe
Nou, zoals beloofd hier het vervolg. Zaterdag heb ik een pakketje op moeten halen bij het plaatselijke postkantoor. Hier zat dus een nieuwe SIM-card in. Meteen gebeld met 0800-0507. Na weer 2 medew. te hebben gesproken kwam ik niet verder dan: Stuur het pakketje weer terug en pas dan zetten wij u terug op prepaid. Hier ging ik dus niet mee accoord. Mijn voorstel was: zet mij terug op prepaid en bevestig dit schriftelijk, en vervolgens ben ik bereid de nieuwe SIM-card retour te zenden. Dit kan dus blijkbaar niet, maar adviseerde men: Bel Maandag even terug dan is er een afdeling die u verder kan helpen.
Vandaag dus weer gebelt, ditmaal 3 medewerkers gesproken en 30 minuten verder. Maar helaas KPN wil eerst dat de nieuwe SIM-card retour gaat en pas dan zijn ze bereid hun fout te herstellen en mij terug te zetten naar prepaid. Uiteraard ga ik dit niet doen. Immers ik heb een ongevraagd abonnement op mijn oude SIM-card welke ik nog steeds gebruik. De nieuwe SIM-card is nog in verpakking en nog niet geactiveerd. Inmiddels heb ik een brief verzonden naar KPN met het gehele verhaal en mijn voorstel.
Het blijft onbegrijpelijk. KPN zet je zomaar om van prepaid naar abonnement zonder dat ik contracten heb ontvangen, laat staan heb ondertekend!! Om dit dus weer te herstellen loop je bij KPN helemaal dood. Klantvriendelijkheid ten top. Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als ik nu mobiel bel, want ik heb een abonnement. Die belminuten waar gaan ze dat verhalen?? Of is het zo dat ik nu beter niet kan bellen, omdat ik anders juridisch gezien stilzwijgend acoord ga ofzo??. Uiteraard zegt KPN hier niets over. Nou ja afwachten maar weer en adviezen zijn altijd welkom.
Vandaag dus weer gebelt, ditmaal 3 medewerkers gesproken en 30 minuten verder. Maar helaas KPN wil eerst dat de nieuwe SIM-card retour gaat en pas dan zijn ze bereid hun fout te herstellen en mij terug te zetten naar prepaid. Uiteraard ga ik dit niet doen. Immers ik heb een ongevraagd abonnement op mijn oude SIM-card welke ik nog steeds gebruik. De nieuwe SIM-card is nog in verpakking en nog niet geactiveerd. Inmiddels heb ik een brief verzonden naar KPN met het gehele verhaal en mijn voorstel.
Het blijft onbegrijpelijk. KPN zet je zomaar om van prepaid naar abonnement zonder dat ik contracten heb ontvangen, laat staan heb ondertekend!! Om dit dus weer te herstellen loop je bij KPN helemaal dood. Klantvriendelijkheid ten top. Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als ik nu mobiel bel, want ik heb een abonnement. Die belminuten waar gaan ze dat verhalen?? Of is het zo dat ik nu beter niet kan bellen, omdat ik anders juridisch gezien stilzwijgend acoord ga ofzo??. Uiteraard zegt KPN hier niets over. Nou ja afwachten maar weer en adviezen zijn altijd welkom.
-
Een KPN-er
Hier sla je de spijker op de kop! Als je gaat bellen ga je stilzwijgend akkoord, vraag me alleen af wat ze met de abonnementskosten gaan doen want volgens mij krijg je die aangerekend.Of is het zo dat ik nu beter niet kan bellen, omdat ik anders juridisch gezien stilzwijgend acoord ga ofzo??.
Wat betreft die simkaart: stuur hem (van het abonnement dus)inderdaad maar naar de klantenservice terug. In de Algemene Voorwaarden staat namelijk dat de simkaart eigendom blijft van de provider. Zij bepalen dus wat er mee gebeurd. 't Lijkt me niet slim om hier tegenin te gaan.
Verder blijf ik het een hele vreemde werkwijze van KPN vinden.