| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alarmeringssysteem via digitale telefonie
-
bertusvonken
Alarmeringssysteem via digitale telefonie
Sinds kort heb ik telefonie van UPC. Verder heb ik ook pas een inbraakalarm laten aanleggen met een telefooncentrale. Dit systeem moet in het geval van inbraak de alarmcentrale bellen. Nadat de alarmcentrale was aangelegd bleek echter dat er geen verbinding gemaakt kon worden en ik dus niets aan dit alarm heb. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing??
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
-
Michellangelo
Re: Alarmeringssysteem via digitale telefonie
Ik neem aan dat er een simpel soort telefoonmodem in het alarm zit die zelfstandig belt naar de centrale? Is dit een zelfbouw of een door een bedrijf geinstalleerd systeem? Wanneer een bedrijf dit installeerd zal men er ook wel bekend mee zijn of men dat via digitale telefoon kan doen, bij zelfbouw raad ik aan eens te kijken of er een toon of een pulse verzonden kan worden. Dit dus even uitproberen, ik weet niet waar UPC mee werkt maar ik gok op pulse.
succes
succes
Re: Alarmeringssysteem via digitale telefonie
Even een opmerking:
Als het modem van UPC zonder spanning (230V) komt te zitten dan zal er ook geen telefonische inbraakalarm melding gedaan kunnen worden.
Besef dat i.g. wel a.u.b.!
Verder zal het alarm systeem gewoon met toontjes (TONE) met DTMF moeten uitbellen, buiten de analoge telefooncentrale om.
UPC ondersteund dit niet.
Ik (storings)monteur lees hier in dit forum wel mee
Als het modem van UPC zonder spanning (230V) komt te zitten dan zal er ook geen telefonische inbraakalarm melding gedaan kunnen worden.
Besef dat i.g. wel a.u.b.!
Verder zal het alarm systeem gewoon met toontjes (TONE) met DTMF moeten uitbellen, buiten de analoge telefooncentrale om.
UPC ondersteund dit niet.
Ik (storings)monteur lees hier in dit forum wel mee