| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Anonieme beller
Anonieme beller
Wie krijgen er ook dagelijks anonieme bellers op hun mobiele telefoon? Ik neem ze niet meer op!
Tegenwoordig zijn er, zoals eerder hier besproken, nummers uit Albanië, Burkina Faso, Marokko etc. die jou bijna dagelijks bellen en vervolgens je mobiele rekening plunderen. Dingen die je dus niet moet opnemen...
Hoe kunnen wij nu anonieme bellers (dus ook bedrijven) kunnen vertrouwen dat hier niks achter zit.
Bedrijven of instanties die dat doen, waarom zouden ze niet gewoon hun nummer tonen, zodat wij weten wie er bellen en dus ook geen afspraken of overeenkomsten mislopen omdat we (ik) deze niet durven op te nemen..
Kortom, ik vind het tricky om ook anonieme bellers tegenwoordig op te nemen, zou dit landelijk bespreekbaar moeten zijn, zodat deze bedrijven of instanties wel hun nummer herkenbaar moeten maken, zodat we geen belangrijke telefoontjes missen en zorgeloos kunnen opnemen?
Zijn er meer die dit zo ervaren? En zou het bespreekbaar moeten worden om zo die onverwachte telefoon kosten tegen te kunnen gaan?
Gr
Tegenwoordig zijn er, zoals eerder hier besproken, nummers uit Albanië, Burkina Faso, Marokko etc. die jou bijna dagelijks bellen en vervolgens je mobiele rekening plunderen. Dingen die je dus niet moet opnemen...
Hoe kunnen wij nu anonieme bellers (dus ook bedrijven) kunnen vertrouwen dat hier niks achter zit.
Bedrijven of instanties die dat doen, waarom zouden ze niet gewoon hun nummer tonen, zodat wij weten wie er bellen en dus ook geen afspraken of overeenkomsten mislopen omdat we (ik) deze niet durven op te nemen..
Kortom, ik vind het tricky om ook anonieme bellers tegenwoordig op te nemen, zou dit landelijk bespreekbaar moeten zijn, zodat deze bedrijven of instanties wel hun nummer herkenbaar moeten maken, zodat we geen belangrijke telefoontjes missen en zorgeloos kunnen opnemen?
Zijn er meer die dit zo ervaren? En zou het bespreekbaar moeten worden om zo die onverwachte telefoon kosten tegen te kunnen gaan?
Gr
Re: Anonieme beller
Wat zou er achter moeten zitten? Je kunt ze niet terugbellen want het is anoniem. En opnemen kan ook geen kwaad en dan weet je meteen wie het is. Geloof in ieder geval niet de broodjes Aap dat meteen je account wordt leeggeroofd als je opneemt, want dat kan helemaal niet. En als het iemand is die je wat wilt verkopen is het ook simpel: gewoon nee zeggen.
Misschien is het wel een bekende die vanaf z'n werk belt en waar ze het nummer hebben afgeschermd. Een nummer kan ook anoniem zijn als het via een (vaak) goedkope carrier gaat die alleen de hoognodige informatie meestuurt (en dus niet het nummer van de beller).
Misschien is het wel een bekende die vanaf z'n werk belt en waar ze het nummer hebben afgeschermd. Een nummer kan ook anoniem zijn als het via een (vaak) goedkope carrier gaat die alleen de hoognodige informatie meestuurt (en dus niet het nummer van de beller).
-
Pareltje31
als je je nummer op belmeniet registreert bellen ze in ieder geval niet meer om iets te verkopen. Als je dan eens dor anoniem wordt gebeld is het ook niet belangrijk. Als het wel belangrijk is spreken ze wel je voicemail in.
Je hoeft helemaal niks te bespreken; gewoon laten bellen of meteen vragen waarom het anoniem is en als het je niet bevalt dan ophangen.
Als je er helemaal geen last van wilt hebben dan kun je ook een provider of een telefoon zoeken waarbij je anonieme bellers kunt onderdrukken.
Als je er helemaal geen last van wilt hebben dan kun je ook een provider of een telefoon zoeken waarbij je anonieme bellers kunt onderdrukken.
Zoals hiervoor al gemeld. Kan helemaal niet.Tegenwoordig zijn er, zoals eerder hier besproken, nummers uit Albanië, Burkina Faso, Marokko etc. die jou bijna dagelijks bellen en vervolgens je mobiele rekening plunderen.
Net als de broodje aap verhalen van de "gekloonde sims" die zie je hier ook nooit meer terug.
Via mijn vaste nummer wordt ik ook regelmatig gebeld door een nummer zonder nummerweergave, waarbij de verbinding direct wordt verbroken als je opneemt. Maar de laatste weken ben ik ook een paar keer gebeld door verschillende 024-nummers (uit de omgeving Nijmegen dus). Nu heb ik daar een vriend wonen, dus onlangs heb ik zo'n nummer teruggebeld en kreeg ik een bandje met een vrouwenstem met de boodschap dat iemand haar nummer blijkbaar had gekaapt. Er gebeuren de laatste tijd rare dingen in telefoonland...
Er bellen zoveel Nederlandse instanties anoniem, toch geen probleem? Opnemen, naam vragen. Niet van belang? Gesprek beëindigen. Heel simpel.
Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Nou das niet zo moeilijk he. Omdat toen nog niet zo heel lang geleden er ook veel minder misbruik van werd gemaakt. Vroeger kon je na 22:00 nog je deur openen om bv de glazenwasser te betalen welke zijn incasso ronde deed........dat hoef je tegenwoordig ook bijna nergens meer te proberen.
GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Het fijne van een display is dat je weet wie er belt !!!!!!! een anonieme beller wordt bij ons niet aangenomen
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Har06 schreef:GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Het fijne van een display is dat je weet wie er belt !!!!!!! een anonieme beller wordt bij ons niet aangenomen
Maar wat als jouw familie / bekende met een geheim nummer belt ? Is ook anoniem,
Of Ziggo om jou een persoonlijke aanbieding te doen of een terug bel verzoek........Ziggo belt ook anoniem.
Bijvoorbeeld KPN of Eneco ook. En ziekenhuizen.
Ziggo belletje vind ik niet belangrijk.Teunbosseman schreef:Har06 schreef:GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Maar wat als jouw familie / bekende met een geheim nummer belt ? Is ook anoniem,
Of Ziggo om jou een persoonlijke aanbieding te doen of een terug bel verzoek........Ziggo belt ook anoniem.
Family Friends kennen ons belgedrag en wij hun belgedrag App jes zijn veel handiger
Dat is het gevolg van dezelfde idiote paranoide gedachtes. Vroeger had je ook boeven. Alleen werden mensen toen minder bang gemaakt door Telegraaf-achtige media. Je hoort altijd van die verhalen hoe gevaarlijk het allemaal is, maar ik ken werkelijk niemand die het zelf heeft meegemaakt. Het is altijd de broer van de neef van de buurvrouw van een tante.Teunbosseman schreef:GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Nou das niet zo moeilijk he. Omdat toen nog niet zo heel lang geleden er ook veel minder misbruik van werd gemaakt. Vroeger kon je na 22:00 nog je deur openen om bv de glazenwasser te betalen welke zijn incasso ronde deed........dat hoef je tegenwoordig ook bijna nergens meer te proberen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
GJvdZ schreef:Dat is het gevolg van dezelfde idiote paranoide gedachtes. Vroeger had je ook boeven. Alleen werden mensen toen minder bang gemaakt door Telegraaf-achtige media. Je hoort altijd van die verhalen hoe gevaarlijk het allemaal is, maar ik ken werkelijk niemand die het zelf heeft meegemaakt. Het is altijd de broer van de neef van de buurvrouw van een tante.Teunbosseman schreef:GJvdZ schreef:Overigens: nog niet zo heel lang geleden hadden telefoons helemaal geen displays en wist je nooit wie er belde. Ik snap niet waarom mensen zo paranoïde zijn geworden.
Mwah dat ben ik niet met jou eens, das wel een heel erg overtrokken reactie.
Zo gek is het niet om tegenwoordig extra voorzichtig te zijn, en dat jij dat als idiote paranoide gedachte neerzet is wel heel erg naief. Wellicht dat in jouw omgeving nog de voordeur van het slot kan worden gelaten, de ramen wagenwijd open maar in veel plaatsen is dat dus niet zo.
Diverse mensen in mijn omgeving hebben een geheim nummer. Ik neem dus gewoon de telefoon op, en ja ook na 23:00