LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AppID

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Har06

AppID

Ongelezen bericht door Har06 »

Kan iemand via Apple store een App Id ?? hacken en daar bestellingen mee verrichten op Apple store:

zie:Your AppID was just used to download MapFactor Gps Navigation from the AppStore on a computer or device that had not previously been associated with that AppID.

Order ID Number: ER33AZ
Order total: 50.99 EUR

Bovenstaande rijkte m,n buurvrouw me aan, vlg mij is het een nep mail, om de order te bekijken /cancellen moet je een link openen, dat heeft ze nog niet gedaan, van haar bankrekening is niets afgeschreven.

Iemand ervaring met bovenstaande?

Ik ken wel AppleID maar geen AppID

Moneyman

Re: AppID

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gok op een nepmail.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

In de Appstore van Apple kan je alleen via I-tunes kopen.

Dus phishing mail. NIETS openen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Als er echt AppId staat is het 100% zeker niet van Apple. Het heet nl. "Apple ID".

Maar een Apple ID kan natuurlijk net als andere account ID's worden gehackt als je onzorgvuldig er mee omgaat of een erg voor de hand liggend user id en password kiest.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Kan iemand via Apple store een App Id ?? hacken en daar bestellingen mee verrichten op Apple store:

zie:Your AppID was just used to download MapFactor Gps Navigation from the AppStore on a computer or device that had not previously been associated with that AppID.

Order ID Number: ER33AZ
Order total: 50.99 EUR

Bovenstaande rijkte m,n buurvrouw me aan, vlg mij is het een nep mail, om de order te bekijken /cancellen moet je een link openen, dat heeft ze nog niet gedaan, van haar bankrekening is niets afgeschreven.

Iemand ervaring met bovenstaande?

Ik ken wel AppleID maar geen AppID
Binnen de 2 dominante smartphone ecosystemen is het een Apple ID of een Google ID/account, in beide gevallen zal sowieso de naam van het bedrijf er in staan. Dit heeft alle kenmerken van een phishing email, niet op klikken en weggooien dus.

Gesloten