| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple iphone 4s wifi-chip defect door IOS 7.0.4
Apple iphone 4s wifi-chip defect door IOS 7.0.4
Ik lees op internet vele WiFi-chip defecten bij de iPhone 4s en ook ik ben de Sjaak met een 4s van 1 jaar en 4 maanden. De verkoper Telecomlink is failliet en Apple customer care geeft aan de claim niet over te kunnen nemen, lees niet te accepteren. Jammer. Terwijl de oorzaak bekend is, een fabrieksgebrek, omdat de update naar iOS 7.0.4 de chip defect maakte. Voor mij geen iPhone meer. Is er iemand die mij nog kan helpen aan kosteloze reparatie? Is de wettelijke termijn van 2 jaar wel echt? 
Re: Apple iphone 4s wifi-chip defect door IOS 7.0.4
Hallo tcpip,
Heb je al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten? Dit kun je doen onder instellingen>algemeen>reset>Reset netwerk instellingen. Als dit niet helpt, kun je ook nog proberen om alle instellingen te resetten. Ook kan een complete herinstallatie via iOS via iTunes helpen.
Mvg,
Gijs
Heb je al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten? Dit kun je doen onder instellingen>algemeen>reset>Reset netwerk instellingen. Als dit niet helpt, kun je ook nog proberen om alle instellingen te resetten. Ook kan een complete herinstallatie via iOS via iTunes helpen.
Mvg,
Gijs
De wettelijke garantie (die geen 2 jaar is, maar in nederland voor onbepaalde tijd), is alleen van toepassing op de verkoper, en niet op de fabrikant. De fabrikant biedt echter wel vaak een eigen fabrieksgarantie maar die is bij apple slechts 1 jaar. Daarmee geeft apple aan dat haar producten eigenlijk waardeloze troep zijn met veel bling bling. Je conclusie om dus nooit meer iphone te kopen lijkt terecht.tcpip schreef:Ik lees op internet vele WiFi-chip defecten bij de iPhone 4s en ook ik ben de Sjaak met een 4s van 1 jaar en 4 maanden. De verkoper Telecomlink is failliet en Apple customer care geeft aan de claim niet over te kunnen nemen, lees niet te accepteren. Jammer. Terwijl de oorzaak bekend is, een fabrieksgebrek, omdat de update naar iOS 7.0.4 de chip defect maakte. Voor mij geen iPhone meer. Is er iemand die mij nog kan helpen aan kosteloze reparatie? Is de wettelijke termijn van 2 jaar wel echt?
Als het faillissement recent is kun je een claim indienen bij de curator. Als het faillissement is afgehandeld, kun je niks meer, helaas. Dat is het risico als je koopt bij relatief kleine (web)winkeltjes. Ze komen en gaan alsof het onkruid is.
Dat werkt soms, maar vaak ook niet. Apple heeft andermaal een update verprutst en weigert op de blaren te zitten.gijs46 schreef:Hallo tcpip,
Mvg,
Gijs
http://appleinsider.com/articles/13/10/ ... -4s-owners
Het is in ieder geval te proberenolaf79 schreef: Dat werkt soms, maar vaak ook niet. Apple heeft andermaal een update verprutst en weigert op de blaren te zitten.
http://appleinsider.com/articles/13/10/ ... -4s-owners
Het positieve is dan wel weer dat Apple update voor oudere toestellen beschikbaar stelt. Er zijn maar weinig leveranciers die zich nog bekommeren om toestellen die ouder zijn dan de huidige generatie. Mijn buggy Sony heeft nog nooit een update gehad, zelfs niet in de tijd dat het toestel nog gewoon verkocht werd.
Het ligt er natuurlijk ook aan wélk toestel je koopt. Als je een telefoon in het budget segment koopt, is de kans op een update klein. Tegenwoordig probeert Sony om (top)modellen 18 maanden van updates te voorzien. Dat gebeurt helaas niet altijd, mijn Xperia T heeft nog geen bevestiging gekregen voor android 4.4, maar wel 4.3. Het fijne is dan wel weer dat de updates over het algemeen goed werken, in tegenstelling tot Samsung en in dit geval ook Apple.GJvdZ schreef:Het positieve is dan wel weer dat Apple update voor oudere toestellen beschikbaar stelt. Er zijn maar weinig leveranciers die zich nog bekommeren om toestellen die ouder zijn dan de huidige generatie. Mijn buggy Sony heeft nog nooit een update gehad, zelfs niet in de tijd dat het toestel nog gewoon verkocht werd.
Van Apple hoef je niets te verwachten. Die steekt zijn kop in het zand
http://www.iphonehacks.com/2013/10/appl ... ssues.html
Berichten met het advies om naar Apple te gaan worden stelselmatig door Apple verwijderd...
http://www.iphonehacks.com/2013/10/appl ... ssues.html
Berichten met het advies om naar Apple te gaan worden stelselmatig door Apple verwijderd...
Algemeen advies : wanneer je nog met ios 6 werkt : niet updaten !
Tsja ach, mijn galaxy s2 is van android 2.3.2, naar 2.3.6 naar 2.3.7 naar 2.3.8 naar 4.01 naar 4.02 naar 4.1.1 naar 4.1.2 geupdate. Ben nu wel boos dat ik geen 4.2 meer kijg.GJvdZ schreef:Het positieve is dan wel weer dat Apple update voor oudere toestellen beschikbaar stelt. Er zijn maar weinig leveranciers die zich nog bekommeren om toestellen die ouder zijn dan de huidige generatie. Mijn buggy Sony heeft nog nooit een update gehad, zelfs niet in de tijd dat het toestel nog gewoon verkocht werd.
Updates zijn vaak ook afhankelijk van de provider, Kies daarom liever voor een unbranded toestel, is sowieso meestal goedkoper dan via de provider
Slecht algemeen advies, want die update naar ios 7 is niet alleen omdat apple van zuurstok kleurtjes is gaan houden. Er zijn ook problemen opgelost. Dat apple nieuwe problemen heeft gecreerd is natuurlijk wel zuur. En dat dit de 3e keer is dat een belangrijke update zo slordig verloopt is helemaal een ramp. Zegt veel op customer service bij apple.crazyme schreef:Algemeen advies : wanneer je nog met ios 6 werkt : niet updaten !
Uitval van wifi lijkt mij dermate ernstig dat de overige bugfixes in het niet vallen.
nounou valt meeolaf79 schreef:...Ben nu wel boos dat ik geen 4.2 meer kijg...
Klinkt misschien een beetje raar, maar in de meeste gevallen werkt het wel.
1. zorg dat je batterij meer dan 60% opgeladen is(dit is heel belangrijk)
2. Zet hem uit en stop hem in een boterhammen zakje.
3. stop hem nu voor ongeveer 2 uur in de vriezer.
4. Haal hem er weer uit, en laat hem even rusten tot ie weer op kamer temperatuur is.
5. Zet hem aan en als het goed is werk ie nu weer.
6. Mocht ie het dan niet doet moet je even de home en aan/uit knop tegelijk indrukken tot hij uitspringt en weer aangaat, pas als je het Apple logo'tje zie dan pas los laten.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Gr Joke
4. Haal hem er weer uit, en laat hem even rusten tot ie weer op kamer temperatuur is.
6. Mocht ie het dan niet doet moet je even de home en aan/uit knop tegelijk indrukken tot hij uitspringt en weer aangaat, pas als je het Apple logo'tje zie dan pas los laten.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Gr Joke
What's in a name... Maar je wil serieus beweren dat je een gebrickte iPhone4s ( door iOS 7.0.4 )op deze manier herstelt? En wat zegt Apple ervan?Joke43 schreef:Klinkt misschien een beetje raar, maar in de meeste gevallen werkt het wel.
..
De wifi-chip faalt door het nieuwe ios 7. Op toestellen die nooit gebrickt zijn geweest.
Chip zou door de nieuwe software overbelast raken en falen.
Chip zou door de nieuwe software overbelast raken en falen.
Mwoa, er is oa een bug gefixed die het zonder nogmaals invoeren van het wachtwoord, op een ingelogd toestel mogelijk maakt om van alles te kopen. En in 7.0.2 was er een bug gefixed die het mogelijk maakte om het lockscreen te omzeilen zonder code, dat zijn toch ook serieuze (security) bugs lijkt me?crazyme schreef:Uitval van wifi lijkt mij dermate ernstig dat de overige bugfixes in het niet vallen.
Dan ga je toch lekker updaten met het risico dat je wifi onbruikbaar wordt.sjohie schreef:Mwoa, er is oa een bug gefixed die het zonder nogmaals invoeren van het wachtwoord, op een ingelogd toestel mogelijk maakt om van alles te kopen. En in 7.0.2 was er een bug gefixed die het mogelijk maakte om het lockscreen te omzeilen zonder code, dat zijn toch ook serieuze (security) bugs lijkt me?crazyme schreef:Uitval van wifi lijkt mij dermate ernstig dat de overige bugfixes in het niet vallen.
Je kunt alleen niet meer terug wanneer je spijt krijgt (of een torenhoge telefoonrekening)
Of wanneer je het ding wil verkopen...
Ik update helemaal niks, want ik heb geen iPhone..crazyme schreef:Dan ga je toch lekker updaten met het risico dat je wifi onbruikbaar wordt.sjohie schreef:Mwoa, er is oa een bug gefixed die het zonder nogmaals invoeren van het wachtwoord, op een ingelogd toestel mogelijk maakt om van alles te kopen. En in 7.0.2 was er een bug gefixed die het mogelijk maakte om het lockscreen te omzeilen zonder code, dat zijn toch ook serieuze (security) bugs lijkt me?crazyme schreef:Uitval van wifi lijkt mij dermate ernstig dat de overige bugfixes in het niet vallen.
Je kunt alleen niet meer terug wanneer je spijt krijgt (of een torenhoge telefoonrekening)
Of wanneer je het ding wil verkopen...
Electrische apparaten in de vriezer leggen... Slechtste advies wat ik kan bedenken. Tenzij je graag wil dat (als je toestel het nog doet als ie uit de vriezer komt) je bij een eventuele volgende reparatie als antwoord waterschade krijgt (boterhamzakje helpt niet tegen condens).
Toestellen met android krijgen op een gegeven moment geen nieuwere android versies meer omdat deze dan volgens de fabrikant te 'zwaar' zouden zijn voor het toestel.
Back on topic:
Als de verkopende partij failliet is is apple waar je je garantie moet/kan claimen. Bij dit soort defecten zou de telefoon 'gewoon' naar een reparatiecentrum moeten gaan, net als bij andere defecten. Wat apple zegt doet er niet toe, je mag verwachtten dat een wifi chip het langer dan 1 jaar en 4 maanden vol houdt (ongeacht of het defect slijtage, een willekeurig defect of een slechte officiële update is). Dit geld wel/ook voor apple en niet alleen voor de verkoper zoals eerder gesteld (de verkoper is de eerste periode het aanspreekpunt voor de consument, na die periode de fabrikant. De verkoper in de eerste periode als aansprekpunt is geen eis, je mag ervoor kiezen ook in die eerste periode meteen naar de fabrikant te gaan).
Toestellen met android krijgen op een gegeven moment geen nieuwere android versies meer omdat deze dan volgens de fabrikant te 'zwaar' zouden zijn voor het toestel.
Back on topic:
Als de verkopende partij failliet is is apple waar je je garantie moet/kan claimen. Bij dit soort defecten zou de telefoon 'gewoon' naar een reparatiecentrum moeten gaan, net als bij andere defecten. Wat apple zegt doet er niet toe, je mag verwachtten dat een wifi chip het langer dan 1 jaar en 4 maanden vol houdt (ongeacht of het defect slijtage, een willekeurig defect of een slechte officiële update is). Dit geld wel/ook voor apple en niet alleen voor de verkoper zoals eerder gesteld (de verkoper is de eerste periode het aanspreekpunt voor de consument, na die periode de fabrikant. De verkoper in de eerste periode als aansprekpunt is geen eis, je mag ervoor kiezen ook in die eerste periode meteen naar de fabrikant te gaan).