LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple 'upgrade' naar IOS7 heeft telefoon kapot gemaakt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hotel Lory

Apple 'upgrade' naar IOS7 heeft telefoon kapot gemaakt

Ongelezen bericht door Hotel Lory »

Beste Geinteresseerden,

Ik heb in december 2011 een Iphone 4s gekocht en deze uiteindelijk in maart 2012 gekregen. Dit lag niet aan Apple, maar aan Vodafone (volgens Apple). Afijn, onwijs tevreden en blij met de telefoon, ik blijf erbij; het is nu eenmaal een goed product.

Maar...

Ik heb half september 2013 de upgrade naar IOS7 gedaan en sindsdien doet mijn WiFi en G3 internet niet meer. Na alle verschillende mogelijkheden te hebben geprobeerd die ik op de site van Apple kon vinden heb ik contact met ze opgenomen. Hier werd duidelijk dat er meerdere klachten waren binnengekomen en dat het een hard-ware fout is van Apple. In de fabriek is er tijdens de procuctie een 'bug' ingeslopen die zich pas nu openbaart, bij de update naar IOS7.

Met andere woorden:

Doordat ik de IOS7 update heb gedaan, is mijn telefoon kapot gegaan.

Dit geeft Apple zelf toe, dus ik verwachtte eigenlijk wel een oplossing of in ieder geval een reparatie. Deze is er wel, maar kost € 211,15 !!??

Een 'downgrade' naar IOS6 zou ik ook allang goed vinden, maar dat is niet mogelijk.

ik vind het nogal raar dat ik moet betalen om mijn goedwerkende telefoon te maken nadat ik een update heb gedaan van Apple zelf waardoor de telefoon kapot gaat.

Apple verwijst naar de 1-jarige garantie die verstreken is en zegt dat ik naar vodafone kan gaan om daar mijn beklag te doen. Vodafone zegt (geheel begrijpelijk) dat Apple het product heeft gemaakt en zij daar niet verantwoordelijk voor zijn.

Ik ben nu 3 weken bezig met verschillende contactpersonen van Apple, gebaseerd in Cork, Ierland. Allemaal mogen ze niets toezeggen, bellen ze alleen maar en nooit per mail (geschreven bewijs).

Ik had eerlijk gezegd niet van Apple verwacht dat de customer service zo slecht is, aangezien je kiest voor het duurste product en daarmee ook een service en garantie verwacht.

Contactpersonen tot nu toe zijn:

Chatsessie met: Carola
gebeld door: Kenneth
Gemaild door: Jacqueline Schutterop
daarna contactpersoon in het engels: Carl Bond

Conspiracy theory:

Een Iphone 4s heeft een garantie van 1 jaar.

Sinds vorig jaar september is deze niet meer te koop en als de garantie maar 1 jaar is, is het slim om IOS 7.0
ongeveer een jaar later vrij te geven zodat iedereen die een (met opzet gemaakte defecte) Iphone 4s heeft
gekocht deze upgrade doet en de telefoon kapot gaat. In de hoop zo mensen te dwingen om een nieuwe Iphone
te kopen.

Het is dan ook ongelooflijk dat het überhaupt bestaat dat Apple (dan wel bewust) een aantal (zeg eens 2 %)
van alle Iphone 4s die gemaakt worden, voorzien van zo'n 'virusje' dat zich openbaart na een update
(die er toch altijd wel komt...en na een jaar is de telefoon hierdoor kapot en valt deze niet meer binnen de garantie).
Omdat er maar enkele (2%) met deze klachten komen te zitten zal het niet al te grote ophef opleveren en weer overwaaien.

Uiteraard de vraag of er meerdere mensen zijn met dit probleem (er zijn wel veel andere problemen te vinden online na de upgrade van IOS7) en zoja, laat het alstjeblieft weten.

gabywestelaken

Re: Apple 'upgrade' naar IOS7 heeft telefoon kapot gemaakt

Ongelezen bericht door gabywestelaken »

Ik heb nog nooit zo'n klant onvriendelijk bedrijf meegemaakt.

Heeft iemand een soortgelijke nare ervaring met Apple als de onderstaande.
Mijn moeder van 72 had een iphone 3. Deze laadde ze altijd op naast haar bed.Tijdens haar slaap is er een steekvlam uitgekomen en werd naderhand de adapter heet. Deze vervormde ook. Aan de telefoon is weinig te zien. Deze stinkt alleen enorm. Mijn moeder heeft adequaat gehandeld waardoor er geen andere schade is ontstaan.
Ik heb toen contact opgenomen met apple. Deze wilde het hele verhaal met allerlei onnodige vragen, zoals hoe hoog was de steekvlam hebben en ook foto's hebben. Allemaal gegeven. Toen kreeg ik een email dat de schade niet vergoed werd doordat de adapter geen officele adapter was. Hierop heb ik een printscreen gemaild met daarop de foto van de aankoop van de adapter in de applestore. Uiteindelijk heb ik vandaag na 3 weken telefonisch contact met ze. Tijdens dit gesprek boden ze aan om de adapter te vervangen. Maar de reparatie van de iphone moest ik zelf betalen. Deze viel buiten de garantie. Ik heb nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf mee gemaakt. Dit, terwijl het veel erger had kunnen aflopen. Heeft iemand dezefde ervaring met Apple.

Gesloten