LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automatische incasso bij betalingsregeling Vodafone?
-
Automatische incasso bij betalingsregeling Vodafone?
Hallo,
Ik heb een betalingregeling getroffen met vodafone. Ging om de maand juli. Ipv 28 juli te betalen heb ik gevraagd of het in de eerste week van augustus te betalen.
De mevrouw van de klantenservice zei dat dit geen probleem was. Als het geld op de rekening zou staan zou alles goedkomen..
Dus niet!! Vodafone heeft vrijdag mijn nummer geblokkeerd, omdat ik niet betaald heb.
Als men een betalingregeling heeft dan kan er alleen betaald worden via handmatig overboeken. Dus niet via automatische incasso. Dit is mij NIET verteld. En het geld stond gewoon op de rekening.
Ik heb een mail gekregen ter bevestigingen.
Hierin staat nergens vermeld dat ik moet betalen via handmatig overboeken.
Hieronder de mail;
Beste Meneer XXXXX,
Goed dat we een betaalafspraak konden maken over je rekening van juli 2017.
Deze afspraak is als volgt:
Het openstaande bedrag van € xxxxx van rekening [tekst verwijderd] moet bij ons binnen zijn op 9-8-2017.
Het bedrag van de rekening van augustus 2017 moet op de vervaldatum bij ons binnen zijn.
Betaal je via automatische incasso? Dan is het belangrijk dat niets de incasso in de weg staat. Boek je handmatig over? Zorg dan dat de bedragen op tijd zijn bijgeschreven op rekeningnummer [tekst verwijderd] o.v.v. je achternaam en je mobiele nummer of klantnummer. Houd bij internetbankieren rekening met een verwerkingstijd van drie werkdagen.
Als de incasso niet lukt of de bedragen niet op tijd betaald zijn, dan ontvang je geen betaalherinnering meer en zullen we je nummer(s) direct blokkeren. Dat doen we natuurlijk liever niet, dus we zien de betalingen graag tegemoet.
Groet,
Team Vodafone
Kan iemand mij vertellen of deze mail juist is of dat deze mail nogal onduidelijk is. Men spreek over automatische incasso terwijl dit dus niet mogelijk is bij een betalingsregeling. Waarom hebben ze het dan over automatische incasso als het niet mogelijk?! Is de blokkering terecht of is hun mailtje gewoon onduidelijk?
Als iemand advies heeft dan hoor ik het graag. Ik heb inmiddeld betaald, heb hier ook bewijs van. Maar volgens de klantenservice zit de blokkade er tot dinsdag op. Allemaal leuk en aardig maar voor mijn gevoel deugd het niet!
Ik heb een betalingregeling getroffen met vodafone. Ging om de maand juli. Ipv 28 juli te betalen heb ik gevraagd of het in de eerste week van augustus te betalen.
De mevrouw van de klantenservice zei dat dit geen probleem was. Als het geld op de rekening zou staan zou alles goedkomen..
Dus niet!! Vodafone heeft vrijdag mijn nummer geblokkeerd, omdat ik niet betaald heb.
Als men een betalingregeling heeft dan kan er alleen betaald worden via handmatig overboeken. Dus niet via automatische incasso. Dit is mij NIET verteld. En het geld stond gewoon op de rekening.
Hieronder de mail;
Beste Meneer XXXXX,
Het openstaande bedrag van € xxxxx van rekening [tekst verwijderd] moet bij ons binnen zijn op 9-8-2017.
Het bedrag van de rekening van augustus 2017 moet op de vervaldatum bij ons binnen zijn.
Betaal je via automatische incasso? Dan is het belangrijk dat niets de incasso in de weg staat. Boek je handmatig over? Zorg dan dat de bedragen op tijd zijn bijgeschreven op rekeningnummer [tekst verwijderd] o.v.v. je achternaam en je mobiele nummer of klantnummer. Houd bij internetbankieren rekening met een verwerkingstijd van drie werkdagen.
Als de incasso niet lukt of de bedragen niet op tijd betaald zijn, dan ontvang je geen betaalherinnering meer en zullen we je nummer(s) direct blokkeren. Dat doen we natuurlijk liever niet, dus we zien de betalingen graag tegemoet.
Groet,
Team Vodafone
Kan iemand mij vertellen of deze mail juist is of dat deze mail nogal onduidelijk is. Men spreek over automatische incasso terwijl dit dus niet mogelijk is bij een betalingsregeling. Waarom hebben ze het dan over automatische incasso als het niet mogelijk?! Is de blokkering terecht of is hun mailtje gewoon onduidelijk?
Als iemand advies heeft dan hoor ik het graag. Ik heb inmiddeld betaald, heb hier ook bewijs van. Maar volgens de klantenservice zit de blokkade er tot dinsdag op. Allemaal leuk en aardig maar voor mijn gevoel deugd het niet!
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2017 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, onderwerp aangepast
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, onderwerp aangepast
-
Re: Automatische incasso bij betalingsregeling Vodafone?
In de mail staat niet wat jij hebt afgesproken over de manier van betalen, ze leggen je beide manieren uit duidelijk uit. Wel netjes dat ze zo soepel zijn wanneer je te laat bent met betalen.
Exact. Natuurlijk blijft het ook je eigen verantwoordelijkheid om te controleren dat je hebt betaald. Een automatische incasso aanpassen gaat niet zomaar...sylvesterb schreef:In de mail staat niet wat jij hebt afgesproken over de manier van betalen, ze leggen je beide manieren uit duidelijk uit. Wel netjes dat ze zo soepel zijn wanneer je te laat bent met betalen.
Het is een vreemde handelswijze om een automatische incasso af te spreken en om vervolgens het bedrag niet af te schrijven van je bankrekeningnummer maar om over te gaan tot het afsluiten van van je nummer. De afspraak tot automatische incasso maakt het een haalschuld. Als er geen automatische incasso is uitgevoerd, terwijl dat wel afgesproken was, dan mag er niet tot afsluiting worden overgegaan.
In de mail staat echter dat is overeengekomen dat, mits er niet voor de genoemde datum betaald is, men overgaat tot afsluiting.alfatrion schreef:Het is een vreemde handelswijze om een automatische incasso af te spreken en om vervolgens het bedrag niet af te schrijven van je bankrekeningnummer maar om over te gaan tot het afsluiten van van je nummer. De afspraak tot automatische incasso maakt het een haalschuld. Als er geen automatische incasso is uitgevoerd, terwijl dat wel afgesproken was, dan mag er niet tot afsluiting worden overgegaan.
-
Uit de tekst van Vodafone :
" Het openstaande bedrag van € xxxxx van rekening [tekst verwijderd] moet bij ons binnen zijn op 9-8-2017.
Groet,
Team Vodafone "
Misschien is de incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo? Dit moet je dan wel zelf even in de gaten houden natuurlijk en alsnog handmatig overboeken en dit moet dan op 9 aug al wel direct zichtbaar in hun systeem staan.
" Het openstaande bedrag van € xxxxx van rekening [tekst verwijderd] moet bij ons binnen zijn op 9-8-2017.
Groet,
Team Vodafone "
Misschien is de incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo? Dit moet je dan wel zelf even in de gaten houden natuurlijk en alsnog handmatig overboeken en dit moet dan op 9 aug al wel direct zichtbaar in hun systeem staan.
En toch mag je in het geval van schuldeisersverzuim niet zo handelen.Julie4444 schreef:In de mail staat echter dat is overeengekomen dat, mits er niet voor de genoemde datum betaald is, men overgaat tot afsluiting.
-
TS is er vanuit gegaan dat het achterstallige bedrag via automatische incasso zou verlopen, dit is schijnbaar nooit zo afgesproken.alfatrion schreef:En toch mag je in het geval van schuldeisersverzuim niet zo handelen.Julie4444 schreef:In de mail staat echter dat is overeengekomen dat, mits er niet voor de genoemde datum betaald is, men overgaat tot afsluiting.
En in het weekend werken dergelijke afdelingen niet dus zal je moeten wachten tot maandag dat ze de blokkade verwijderen. Roepen dat het niet mag is leuk maar TS heeft er niets aan zijn telefoon blijft geblokkeerd.
Denk niet dat Vodafone uit coulance iets zal doen bij een klant die ze al tegemoet zijn gekomen met een regeling.
De mail van Vodafone is niet 100% duidelijk, klopt. Men spreekt over automatische incasso en over handmatige overboeking. Echter het merendeel wat betaling betreft duidt op dat jij die betaling moet doen. Je vindt de mail onduidelijk, had ik direct contact met Vodafone gehad om 100% duidelijkheid te krijgen. Heb je niet gedaan en je hebt het op z'n beloop laten gaan.
Een betalingsregeling zoals in deze, dat gebeurt toch altijd op basis van handmatige overboeking door debiteur?
Ik lees nergens dat Vodafone zich verplicht de automatische incasso te doen. Wel dat als die niet gebeurt dat zij gaan afsluiten.
Als jij niet betaald dan gaan ze ook over tot afsluiten.
De mail van Vodafone verdient geen schoonheidsprijs maar jou niet handelen al helemaal niet.
Ik denk als je een advocaat in de hand neemt, die zal jou gelijk nog wel kunnen bewijzen omdat van Vodafone meer professionaliteit (100% duidelijke brief) verwacht mag worden en dat zijn cliënt dit soort correspondentie van Vodafone niet begrijpt.
Nee, dat is niet als compliment bedoeld
Een betalingsregeling zoals in deze, dat gebeurt toch altijd op basis van handmatige overboeking door debiteur?
Ik lees nergens dat Vodafone zich verplicht de automatische incasso te doen. Wel dat als die niet gebeurt dat zij gaan afsluiten.
Als jij niet betaald dan gaan ze ook over tot afsluiten.
De mail van Vodafone verdient geen schoonheidsprijs maar jou niet handelen al helemaal niet.
Ik denk als je een advocaat in de hand neemt, die zal jou gelijk nog wel kunnen bewijzen omdat van Vodafone meer professionaliteit (100% duidelijke brief) verwacht mag worden en dat zijn cliënt dit soort correspondentie van Vodafone niet begrijpt.
Nee, dat is niet als compliment bedoeld
Mijns inziens is er geen schuldeisersverzuim. Er is niet overeengekomen dat er middels AI zou worden betaald, dat is alleen een aanname van TS geweest. Ook uit de mail van Vodafone blijkt alleen dat er voor een bepaalde datum betaald moest worden, er blijkt niet uit dat er middels AI geïncasseerd zou worden. TS is en blijft zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling.alfatrion schreef:En toch mag je in het geval van schuldeisersverzuim niet zo handelen.Julie4444 schreef:In de mail staat echter dat is overeengekomen dat, mits er niet voor de genoemde datum betaald is, men overgaat tot afsluiting.
Hier zeggen ze dat de blokkade na 2 tot 24h weer verwijderd is. Jij belt op een zondag, maandag is de eerste werkdag, dus dan is max 24h later, inderdaad dinsdag. (het lijkt me dat het meeste administratieve personeel bij Vodafone in het weekend niet werkt). Mijn advies is dan ook, laat de interne Vodafone processen hun werk doen, telkens weer is gebleken dat even wachten daarop, uiteindelijk het snelste het gewenste resultaat geeft. Als je dinsdag zeg 12.00 na herstarten van de telefoon nog niks kan, zou ik weer even bellen.Limbolander85 schreef:Hallo,
Hieronder de mail;
Beste Meneer XXXXX,
Groet,
Team Vodafone
Klopt, dat is ook iets dat moet worden uitgezocht. Het lijkt er opdat de andere partij op een dubbelzinnige wijze iets heeft geformuleerd (als het geld maar op de rekening staat) en dat het bedrijf bedoelde bij ons en TS hoorde bij mij.Moneyman schreef:Er is niet overeengekomen dat er middels AI zou worden betaald, dat is alleen een aanname van TS geweest.
Alleen het standpunt dat, als er per automatische incasso betaald zou worden, je er zelf maar voor moet zorgen dat er betaald is, klopt van geen kant. Om dat te realiseren zal je het bedrag handmatig moeten overboeken, terwijl het ook nog eens per automatische incasso wordt afgeboekt. Je betaald dan dus dubbel.
Lijkt me lastig uitzoekbaar. TS zou moeten bewijzen dat diens brengschuld getransformeerd is in een haalschuld. En dat lijkt me onmogelijk.alfatrion schreef:Klopt, dat is ook iets dat moet worden uitgezocht. Het lijkt er opdat de andere partij op een dubbelzinnige wijze iets heeft geformuleerd (als het geld maar op de rekening staat) en dat het bedrijf bedoelde bij ons en TS hoorde bij mij.Moneyman schreef:Er is niet overeengekomen dat er middels AI zou worden betaald, dat is alleen een aanname van TS geweest.
Deels eens. Als de afspraak AI is, is dat primair de verantwoordelijkheid van de incasseerder. Maar tegelijk heb je ook de verantwoordelijkheid om je (betaling van je) rekeningen te controleren. Het AI-verweer wordt vaak gevoerd voor Kantonrechters, maar zelden gehonoreerd.alfatrion schreef:Alleen het standpunt dat, als er per automatische incasso betaald zou worden, je er zelf maar voor moet zorgen dat er betaald is, klopt van geen kant. Om dat te realiseren zal je het bedrag handmatig moeten overboeken, terwijl het ook nog eens per automatische incasso wordt afgeboekt. Je betaald dan dus dubbel.