LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]GSM-web komt contract niet na[/b]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
e-chec

[b]GSM-web komt contract niet na[/b]

Ongelezen bericht door e-chec »

Via GSM-web heb ik een Samenbellen 500 abonnement gesloten bij Telfort en na een jaar verlengd met een jaar. Bij de verlenging stond in het contract, dat ik na 8 weken 50 Euro retour zou ontvangen + 3 maanden het abonnement gratis.
De 50 Euro heb ik gekregen, maar de gratis 3 maanden abonnement niet. Het totale bedrag daarvan is 37,50 Euro.
Op mijn e-mail over deze tekortkoming reageerde GSM-web met de belofte, dat men het zou uitzoeken. Daarna werd het langdurig stil. Op een nieuwe e-mail, waarin de fout opnieuw onder de aandacht wordt gebracht, komt al 2 weken geen reactie.

Mijn vraag aan de lezers van Tros Forum luidt : hoe krijg je bij grote ondernemingen, die kleine bedragen van je achter houden (van hoeveel klanten ?), toch je recht ?

Daarnaast roep ik iedereen, die ook een abonnement bij GSM-web heeft afgesloten, op om eens te controleren of hij/zij de toegezegde korting op het abonnement ook inderdaad heeft ontvangen. Meld je bevindingen op dit forum.

??

Re: [b]GSM-web komt contract niet na[/b]

Ongelezen bericht door ?? »

Wanneer heb je het abo afgesloten? Wat zegt Telfort er van? En tot slot: heb je de actievoorwaarden goed gelezen? Vorig jaar had Telfort rond deze tijd een actie met 3 maanden gratis abo, met als actievoorwaarden dat die 3 maanden pas ingingen na de contractstermijn. Dus bij een 1-jarig contract zijn de 13e, 14e en 15e maand gratis.

e-chec

Ik zal de vragen van ?? één voor één beantwoorden.

- Mijn abonnement loopt van november tot november.

- Ik heb het contract gesloten bij GSM-web. Daar moet ik terecht met mijn vragen.

- Met de genoemde Telfort actie heeft mijn contract niet te maken. Dan zou mijn abonnement na november nog 3 maanden doorlopen. Daarover staat niets in mijn contract. Bovendien wordt ik momenteel om de 14 dagen door GSM-web er aan herinnerd, dat mijn abonnement afloopt in November en dat zij weer een aanbieding voor mij hebben.

??

1) Voor factuurvragen ed kun je altijd het beste bij je provider zijn (dus gewoon Telfort bellen).

2) Voor zover ik mij kan herinneren zijn de eerste drie maanden buiten het contract gratis. Als je het contract dus gewoon door laat lopen krijg je drie maanden gratis van Telfort. Dat zou de klantenservice van Telfort je wel kunnen vertellen; die hebben de actie als het goed is in het systeem staan.

e-chec

Ik heb het advies van ?? opgevolgd en contact opgenomen met Telfort. Daar werd mij meedegedeeld, dat ik een contract heb met GSM-web. Men kon wel zien dat ik recht heb op 3 maanden gratis abonnement, maar niet of dat aan het begin of aan het eind van de contractperiode zou worden verrekend. Dat moet GSM-web regelen.

Aan het begin kan het niet meer, dat is al 10 maanden geleden. En aan het eind gebeurt het niet, dat merk ik nu. Houdt GSM-web de abonnementskorting gewoon in eigen zak ?

Telfort kon mij wat betreft dit contract niet verder helpen. Ik moet terug naar GSM-web. Overigens bleek mij dat ik dezelfde contracten ook rechtstreeks met Telfort kan sluiten. Dat maakt de tussenpersoon GSM-web overbodig. Gezien deze ervaring lijkt me dat iets om voor de toekomst te onthouden.

??

Dan heb je een klantenservicemedewerker gesproken die niet wist waar hij/zij mee bezig was. Voor zover ik weet was het een netwerkactie van Telfort en moet Telfort daar ook gegevens over hebben. Dat moet ergens te achterhalen zijn.

e-chec

Ik tref het heel vaak niet, ??, en nu ook weer. GSM-web dat op een simpele vraag niet reageert, en een klantenservicemedewerker van Telfort, die niet weet waar hij mee bezig is.

Gisteren heb ik GSM-web telefonisch benaderd. De aangekondigde minimaal 13 minuten wachttijd kon ik niet opbrengen. Voor Telfort was het vanmorgen 5 minuten, dat heb ik gered. Maar dan krijg ik volgens u een ondeskundig persoon aan de lijn en ben ik inderdaad nog niets verder.

Het was daarnaast geen netwerkactie van Telfort, waarop ik destijds reageerde, maar een aanbieding van GSM-web. GSM-web stelt in haar informatie en in haar contract, dat Telfort de korting op het abonnement regelt. Zo adverteert GSM-web nog steeds op internet, kijk maar na.

Mocht u overigens over een e-mailadres voor klantcontacten van Telfort beschikken, dan houd ik mij aanbevolen. Op hun website staat geen e-mailadres of hij zit zo goed opgeborgen, dat ik hem niet kan vinden.
Laatst gewijzigd door e-chec op 12 okt 2006 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

mobiwizard

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Dit betrof inderdaad een netwerkactie. Mensen met een 1 jarig contract krijgen maand 13,14,15 gratis. Mensen met 2 jaar krijgen resp 25,26,27 gratis. Indien men tussentijds ophoogt, of het contract verlengd, vervallen de gratis maanden.

(aktie laatste 3 kwartaal 2005)

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Idd ik ken deze actie ook als zijnde maand 13,14 en 15 gratis. Wil je uiteindelijk van dit contract af dan opzeggen in de 12e maand zodat je profiteert van de 3 maanden gratis. Zeg je te vroeg op dan vervallen de gratis maanden. Bijv. opzeggen in maand 10 betekend alleen maand 13 gratis....opzeggen in maand 11 maand 13 en 14 gratis opzeggen in maand 12 maand 13,14 en 15 gratis.Je opzegtermijn van 3 maanden is dus in deze gratis.

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

zo zie je maar weer meneer heeft niet goed de aktie gelezen !!!!! sorry gsmweb dat ik voorbarig oordeelde en jullie als oplichters heb bestempeld.....

??

Het is overigens vrij eenvoudig om de klantenservice van Telfort te mailen. Ga naar de online klantenservice, tik een zoekterm in en klik op een willekeurig antwoord. En onderaan de pagina staat dan de mogelijkheid om te mailen.

e-chec

Even een antwoord aan degenen, die hebben gereageerd.

- Mobiwizard en Kika29. Van die 13e, 14e en 15e maand staat niets in mijn GSM-web-contract. Er staat :"U ontvangt 3 maanden het abonnement gratis van Telfort". Als het de bedoeling zou zijn geweest, dat ik na dat jaar 3 maanden gratis abonnement zou krijgen, had dat duidelijk kunnen worden gesteld.
Daarnaast krijg ik van GSM-web om de week een e-mail met de herinnering, dat in november mijn jaarcontract afloopt en de vraag of ik het contract wil verlengen. Dat is precies 12 maanden, waarin geen 3 maanden gratis abonnement zijn verrekend. Het is dus een ander soort contract dan waar u beiden over praat.

- ehltech. Ik weet niet wat u bedoelt. U kunt gerust zijn, u hebt niet voorbarig geoordeeld en GSM-web als oplichters bestempeld. U heeft namelijk nog niet eerder gereageerd

- ??. Ik heb uw suggestie uitgeprobeerd, maar heb dat e-mailadres niet gevonden. Mocht u nog een keer reageren, wilt u dan dat e-mailadres vermelden ?

Kika29

Ik raad je aan naar een telfort shop te gaan. In een shop heb je beter en helder antwoord.Dan weet je precies hoe het in elkaar zit. Als de medewerker je geen antwoord kan geven kan deze navraag doen bij zijn kantoor.Zowieso ben ik geen voorstander van verkoop via internet. Daar komen zoveeel problemen van. Als je geen gedonder wil is mijn advies om je volgende abonnement gewoon via een winkel te bestellen. Je kan vantevoren alle voorwaardes en actie-uitleg vragen.Dat scheelt een hoop ergernissen aan het eind.

e-chec

Na uitvoerig zoeken op de website van Telfort moet ik tot de conclusie komen, dat de informatie van ?? onjuist is. Telfort houdt kennelijk doelbewust e-mailcontact af door geen e-mailadressen te noemen. Ik heb uiteindelijk op de gok geprobeerd mijn vraag aan [email protected] te sturen, maar mijn e-mail kwam onbestelbaar retour.

Als dan e-mail niet mogelijk is en de medewerker, die bij klantenservice na lang wachten wordt bereikt, ondeskundig is, ja wat moet je dan nog doen ?

Kika29

Zoals ik al eerder zei,naar een telfort-winkel gaan.

??

e-chec, ben je nu aan het trollen of kun je gewoon echt niet lezen?

e-chec

Vandaag ontving ik van GSM-web een e-mail met de volgende inhoud :

Geachte heer, mevrouw,
Op 7-9 heeft Telfort ons laten weten dat de korting wordt gecrediteerd.
Ik hoop hiermee u voldoende geinformeerd te hebben.

Er lijkt dus een en ander in gang gezet te zijn. Voor het doorsturen van de reactie van Telfort door GSM-web waren kennelijk 19 dagen nodig. Het geld is overigens nog niet binnen. Zodra dit het geval is zal ik dit melden.

e-chec

Op 26 september heb ik voor het laatst een reactie over mijn abonnementsprobleem bij GSMWEB/Telfort geplaatst (zie boven). GSMWEB meldt mij verheugd, dat Telfort de korting zal crediteren. Was daarmee het probleem opgelost ? Nee, natuurlijk niet. We leven niet in 1970, we leven in 2006. Tot vandaag, 9 oktober, is er nog niets door Telfort terugbetaald
Zie daarom het vervolg van het verhaal.

Mijn e-mail aan Telfort van 25 september
Ik heb vorig jaar per 15 november de Telfort-samenbellen abonnementen van mijzelf en dat van mijn vrouw bij GSM-web verlengd. In augustus kreeg ik van GSM-web per e-mail het bericht, dat onze abonnementen in november aflopen en werd ons gevraagd de abonnementen te verlengen.
Ik heb vervolgens nagegaan of aan de contractafspraken van GSM-web was voldaan. Het bleek dat ik de toegezegde 3 maanden gratis abonnement niet had ontvangen.
Op 25 augustus heb ik GSM-web per e-mail hierop gewezen en gevraagd hoe dat zat. Op 30 augustus kreeg ik de toezegging dat GSM-web dat bij Telfort zou gaan uitzoeken. Vervolgens bleef elk antwoord uit, ook nadat ik op 13 september een herinnering had toegezonden.
Mijn vraag is dus : waarom heb ik die 3 maanden gratis niet ontvangen en hoe gaat u dan wel GSM-web de zaak regelen?

Reactie Telfort van 25 september
Onze klantenservice heeft uw vraag ontvangen en streeft er naar deze binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

Toen ik op 28 september nog geen reactie van Telfort had gehad, stond ik voor een dilemma. Die dag was de laatste, waarop ik de incasso’s van Telfort van begin september nog kon storneren. Mijn ervaring is dat moderne bedrijven bij een overeenkomst veel meer de verplichtingen van de andere partij bewaken dan die van zichzelf. Vertrouwde ik op de goede afloop, of zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de afdeling "Debiteuren" kietelen ? Ik besloot tot het laatste en heb de incasso’s dus laten terugboeken.
Reeds op 4 oktober ontvingen wij beiden een SMS’je, waarin werd gemeld dat wij betalingsachterstand hadden (wat is dat geweldig goed geregeld Telfort, klasse) en dat wij de betaling alsnog dienden te voldoen.
Zoals u begrijpt hebben wij daarmee geen haast. Vanochtend, dus 14 dagen na verzending van mijn eerste e-mail aan Telfort, heb ik de volgende herinnering gestuurd.

Mijn e-mail aan Telfort Klantenservice van 9 oktober, 12.41 uur
Op 25 september heb ik u onderstaande vraag per e-mail toegestuurd. U meldt mij vervolgens dat u er naar streeft de vraag binnen 5 dagen te beantwoorden.
Inmiddels is ruim het dubbele van die tijd verstreken zonder dat ik een antwoord heb ontvangen.
Mijn vrouw en ik hebben de afgelopen jaren een abonnement bij u gehad, waarbij de wederzijdse verplichtingen steeds punctueel werden nagekomen. Doordat het zoveel moeite kost om dit jaar de toegezegde 3 maanden korting op het abonnement te krijgen, is mijn vertrouwen in een goede afloop afgenomen. Om die reden heb ik 28 september de maandelijkse betaling van begin september laten storneren.
Reeds op 4 oktober ontvingen wij op beide GSM's een bericht, dat wij een betalingsachterstand hebben (totaal ca. 28 Euro, wij bellen niet zoveel met GSM). Dat kwam gezien de situatie heel wrang over. Wij zullen die betaling daarom pas doen als wij de abonnementskosten van 3 maanden voor 2 GSM's, te weten 75 Euro, hebben ontvangen.

Reactie Telfort Klantenservice 9 oktober, 12.54 uur (dus binnen 15 minuten !!)
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en onze excuses voor de late reactie.
Wij hebben van een dergelijke korting na november 2005 niets terug kunnen vinden. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om een reactie van GSM-web af te wachten.
Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen en/of suggesties, mailt u deze dan gerust.

Uiteraard leek mij afwachten in deze situatie het slechtste advies, dat ik kon ontvangen. laat staan opvolgen. Vandaar dat ik besloot direct te reageren. Maar eer wie ere toekomt, mijn reactie was toch iets trager dan de voorgaande van Telfort.

Mijn e-mail aan Telfort Klantenservice van 9 oktober, 13.22 uur
Ik heb inderdaad nog een suggestie. Ik plaats hieronder een kopie van de reactie van GSMWEB van 26 september. U ziet dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en v.v.
Uw organisatie heeft een overeenkomst met GSMWEB, waarin geregeld is dat GSMWEB klanten voor u werft. Mijn suggestie is dan ook dat u de zaak met GSMWEB goed regelt en mij als klant service verleent. Anders komt het vast niet voor elkaar.

Het is nu 15.00 uur. Er is nog niet gereageerd. Zouden de raderen draaien ?

Kika29

Voor de 3e keer wandel eens een telfort winkel binnen en vraag of zei het via hun lijnen kunnen achterhalen........omdat u er zelf geen heil meer inziet via de klantenservice.

e-chec

Hallo Kika29,

Ik heb je welgemeende adviezen wel gezien, maar ik zit met een praktisch probleem. Er zijn volgens de Telfort-website maar 13 Telfort-winkels in Nederland. Als ik naar de dichtstbijzijnde Telfort-winkel moet wandelen is dat 30 km heen en natuurlijk ook weer 30 km terug. Dat is 60 km, een hele ruk, zeker als je niet geoefend bent.
Waarschijnlijk zit jij zelf in de gezegende omstandigheden, dat je om de hoek woont bij zo'n Telfort-winkel. Dan is een bezoek aan de winkel eenvoudig en logisch. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Bovendien, als je denkt dat ik gillend in paniek ben, dan kan ik je geruststellen. Dat is niet zo. Ik wil gewoon mijn recht hebben en gebruik de wegen, die de organisaties daarvoor zelf aanwijzen. Dat er daar veel personeel zit, dat weinig interesse heeft in hun baan en hun werkgever, tja, dat is een probleem, dat je als klant tegenkomt.
Maar ik houd vol. En jou en anderen via dit forum op de hoogte.

Gesloten