LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Vodafone[/b]: torenhoge rekeningen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bro

[b]Vodafone[/b]: torenhoge rekeningen

Ongelezen bericht door bro »

Ik ben al jaren bij Vodafone en krijg de afgelopen 2 maanden opeens torenhoge rekeningen (meer dan €500,-).

We hebben al een gespecificeerde rekening opgevraagd. De telefoonkosten zijn juist (ongeveer €30,-), maar niet de internetkosten (meer dan €450)

Ik internet bijna nooit op mijn mobiel, ik heb namelijk thuis en op het werk een snellere internetverbinding. Ook laat ik de telefoon niet onbeheerd achter, zodat iemand anders de telefoon kan gebruiken.

Morgen stuur ik Vodafone een aangetekende brief dat ik niet eens ben met de rekening. Daar zullen ze waarschijnlijk niet mee akkoord gaan en toch betaling eisen.

Wie kan mij helpen? Wat kan ik nog doen om de rekening niet te betalen?

Gast

Re: [b]Vodafone[/b]: torenhoge rekeningen

Ongelezen bericht door Gast »

Een Vodafone live blokkade laten plaatsen? Zodoende kan uw gsm dan niet meer "internetten".
Er zijn telefoons waarbij Vlive heel makkelijk geactiveerd kan worden (onbedoeld) denk aan bijv Sharp of SE T610. Hierbij zit een knopje op het tst dat erg gevoelig is en bij het minste of geringste kan aanspringen. Vaak heb je dit nog geeneens in de gaten.

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Wauw,

dat is een lastige situatie.
Ik heb zelf redelijk wat verstand van mobiele telefonie en ik weet dat internetten via de telefoon gevaarlijk kan zijn. U moet er rekening mee houden dat sommige spellen en programma's op een telefoon een internet connectie kunnen opzetten, waardoor u datacommunicatie grandioos omhoog gaat. Indien u gebruik maakt van bv MSN op de telefoon (dit is mogelijk) kunnen de kosten hiervoor oplopen. Ook is het belangrijk dat u de verbinding na het gebruiken van internet nogmaals verbreekt, ander blijft dit doortikken.

Ik denk niet dat vodafone in uw geval veel kan doen, indien u op een of andere wijze zo'n data-verbruik heeft (en ik heb geen idee of en hoe ze dat daar kunnen nameten). Een aangetekende brief lijkt mij een goede optie, echter of u resultaat daarvan zult krijgen weet ik niet.

Ik wens u sterkte.

Lamborghini

Ongelezen bericht door Lamborghini »

Weet je ......volgens mij zit het in de berekening.....voorheen werd alles berekend via KB's.......nu blijkt dus dat het via telefoon tikken te lopen.
Echter is mij dit met mijn contract verlenging ook niet mede gedeeld.
Dus al die tijd die ik online ben....heb ik moeten betalen.....terwijl voorheen......het aantal kb's berekend werd. En dat is minimaal.
En als het 1 ding is waar ik een hekel aan heb.......is dat er zonder mededelingen wijzigingen worden doorgevoerd.

Gesloten