LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Batterijen gsm
-
Batterijen gsm
Het valt me op dat de batterijen die verkocht worden voor gsm's ontzettend duur zijn, en eigenlijk maar heel kort meegaan.
Ik ben nog ouderwets, en laat de batterij volledig leeglopen voor ik 'm weer helemaal oplaadt, maar dat mag niet echt baten.
Met een jaartje hebben ze het wel gehad.
De aanschafprijs loopt toch wel tegen de 40 Euro.
Verleden jaar kocht ik een extra duren, die zou veel langer meegaan, en de standby tijd zou ook veel langer zijn dan de originele batterij van Nokia.
Nou, vergeet het maar, ik ben ondertussen zover dat ik de batt. elke 3 dagen moet opladen.
Ik bel niet veel met het apparaat, heb 'm meestal wel aanstaan, maar dat moet toch kunnen dacht ik zo.
Iemand betere ervaringen hiermee?
Ik ben nog ouderwets, en laat de batterij volledig leeglopen voor ik 'm weer helemaal oplaadt, maar dat mag niet echt baten.
Met een jaartje hebben ze het wel gehad.
De aanschafprijs loopt toch wel tegen de 40 Euro.
Verleden jaar kocht ik een extra duren, die zou veel langer meegaan, en de standby tijd zou ook veel langer zijn dan de originele batterij van Nokia.
Nou, vergeet het maar, ik ben ondertussen zover dat ik de batt. elke 3 dagen moet opladen.
Ik bel niet veel met het apparaat, heb 'm meestal wel aanstaan, maar dat moet toch kunnen dacht ik zo.
Iemand betere ervaringen hiermee?
Re: Batterijen gsm
Als je toestel al oud is (je geeft aan dat je al meerdere accu's hebt gehad), vind ik 3 dagen helemaal geen rare standby-tijd. Oude modellen gebruiken gewoon meer stroom en oude toestellen ook.
Lithium-ion (Li-ion) accu's gaan langer mee dan Nikkel metaalhydride (NiMh) accu's, daar kan je op letten als je een nieuwe telefoon of accu koopt.
Lithium-ion (Li-ion) accu's gaan langer mee dan Nikkel metaalhydride (NiMh) accu's, daar kan je op letten als je een nieuwe telefoon of accu koopt.
de prijs van een nieuwe accu is inderdaad vaak niet in de verhouding tot de waarde van een toestel ,maar het ligt wel aan waar je deze accu koopt,een nokia 3310 accu origineel nokia kost bij de primafoon 34,95 ga je naar de vrienden van belcompany dan heb je dezelfde voor 19,99 tel uit je winst,dus kijk eerst goed rond of check het op internet.
gr.joris
gr.joris
Als je Lithium batterijen(de duurdere) leeg trekt gaat de levensduur sterk achteruit. Deze batterijen hebben geen "geheugen effect" Volgens een grote fabrikant van batterijen (maakt ze voor veel verschillende merken mobieltjes,laptops en dergelijke) is de levensduur 1,5 jaar of 1000 keer opladen, vandaar dat er maar 1 jaar garantie op batterijen wordt gegeven.
-
Dus het is beter om ze gewoon alsmaar op te laden? ook als ze nog niet leeg zijn?
Dat was vroeger (hoor mij nou..) echt anders hoor.
Ik heb wel eens ruim 3 jaar gedaan met oplaadbaren batterijen van een huis-telefoon. Volgens de verkoper kon dat helemaal niet, maar ja, het was toch echt zo.
Dat was vroeger (hoor mij nou..) echt anders hoor.
Ik heb wel eens ruim 3 jaar gedaan met oplaadbaren batterijen van een huis-telefoon. Volgens de verkoper kon dat helemaal niet, maar ja, het was toch echt zo.
Als je een gsm koopt is de garantie op het toestel doorgaans 1 jaar, en op de accu 3 of 6 maanden, dat is vast ook zo met losse accu's.
Dat accu's zo duur zijn is hetzelfde verhaal van printers en patronen. Printers worden vrij goedkoop aangeboden, winstmarges worden terugverdiend door de duurdere inktpatronen.
Een tip is als je de keuze hebt uit verschillende accu's de accu met de hoogste capaciteiten te kiezen m.a.w. een keuze tussen een 500mAh of 1000mAh neem dan die van 1000mAh.
Een tip is als je de keuze hebt uit verschillende accu's de accu met de hoogste capaciteiten te kiezen m.a.w. een keuze tussen een 500mAh of 1000mAh neem dan die van 1000mAh.
-
Ik heb laatst een motorola gekocht, in de handleiding daarvan stond dat de batterij bij juist gebruik ongeveer een halfjaar mee moet gaan, en anders zo'n 200 keer opladen...
Daar schrok ik wel even van!
Daar schrok ik wel even van!