LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beantwoorden correspondentie aan O2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Joke Jonkman

beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Joke Jonkman »

waarom beantwoordt O2 de brieven van teleurgestelde klanten niet?

Maarten

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Maarten »

Als u geluk heeft dan reageren ze wel (bij mij nu 3 van de 15 keer) gewoon volhouden met e-mails sturen. het gaat hun ook van zelf een keer de keel uithangen en als hun niets vernemen vainden ze het al snel erg goed.het enig wat mij echt irriteerd is dat de brieven die je dan krijgt letterlijk op hun website staan en de meeste mensen al lang hadden gevonden. See what You Can Do. O2 helemaal niets

Herman

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Herman »

Beste leden van dit Telfort/O2-forum,

Zelf heb ik 2 jaar geleden een Clarity abonnement afgesloten bij Telfort/O2, shame shame. Meteen al bleek de dekking rond mijn huis zwaar teleurstellend. Eén streepje, twee streepjes hooguit, terwijl ik niet in een bosgebied woon, ook niet in een stiltegebied of op een industrieterrein.

Om over de dekking binnenshuis nog maar te zwijgen, want daar was dus helemaal géén dekking. Dus de stoute schoenen aangetrokken en die ratten van Telfort maar eens gebeld.

Moest eerst een hele tijd wachten, werd toen doorverbonden naar een of andere tuthola waaraan ik mijn dekkingsprobleem heb uitgelegd. Er was een computerstoring, vertelde de rat, maar dat vertelde ze pas toen ik met mijn verhaal klaar was, dus moest ik met hetzelfde verhaal maar later terugbellen. Want het was zogenaamd niet mogelijk dat Telfort hierover met mij zou bellen, wat merkwaardig is voor een bedrijf dat in communicatie doet!

Dus de volgende dag teruggebeld met dezelfde klacht en ronduit schandalig geholpen door een lulhola (is dat het equivalent van een tuthola?). Zo'n figuur dat niet luistert, je voortdurend onderbreekt, alleen maar dooddoeners spuit en je niet van relevante informatie voorziet. Het kwam er dan op neer dat er meer mensen bij mij in de omgeving moesten gaan bellen naar de klantenservice, want dan pas zou mijn klacht worden behandeld! Of ik dus even mijn buren wilde optrommelen. En wie durft zijn buren op te biechten dat hij een abonnement bij Telfort heeft? Niemand toch?

Wat een behandeling van de 'klantenservice', zeg, ik was pislink en heb die dag lopen piekeren wat ik zou doen. De volgende dag, dat was een zondag, heb ik teruggebeld, want ik eiste een onmiddellijke ontbinding van mijn contract, alsmede excuses voor de hufterige behandeling die mij ten deel was gevallen. Mijn standpunt was duidelijk, namelijk dat buiten mijn weten om ik onbereikbaar was geworden, nota bene in het midden van Nederland, en dat dit een onmiddellijke ontbinding van het contract rechtvaardigde!

Dus gebeld en op zich met een aardige meid gesproken, alleen sliste ze wel heel erg, mogelijk van de zenuwen, mogelijk dat haar gebit er ooit uitgeslagen is door een klant die haar op straat had herkend. Deze madame heeft mijn verhaal aangehoord en vertelde dat ik de dag daarop maar moest terugbellen, 'want de contlactenafdeling was niet beleikbaar op zondag'.

Goed, alle begrip voor Telfort, en dus op maandag teruggebeld. Eerst 25 minuten in de wacht gestaan, vervolgens werd de verbinding direct verbroken. Opnieuw gebeld, nu ruim 30 minuten in de wacht gestaan, maar ja, er was lekkere koffie en een krant in de buurt en ik kon mijzelf in de tussentijd goed voorbereiden op de donderpreek die ik zou gaan geven aan de zielige homofiel die op dat moment zijn aars nog aan het oppoetsen was. Hij deed zijn uiterste best om mij te kalmeren, maar ondanks zijn conflict-cursussen I, II en III is het hem niet gelukt. Hij bleek ook geen verstand van dekkingsklachten te hebben, wat in zijn geval misschien wel begrijpelijk is.

Ik werd doorverbonden met de afdeling contracten en heb daar wederom een half uur moeten wachten. Vervolgens met een merkwaardig soort personage gesproken. In iedere zin gebruikte hij mijn achternaam, wat ik niet echt kon waarderen. Heb hem geïmiteerd, waarop hij dreigde de verbinding te verbreken. Wat een stumperd! Meneer vertelde mijn situatie te begrijpen, hij vertelde het allemaal heel vervelend te vinden, hij was blijkbaar samen met die homofiele dombo op cursus geweest. Maar een mogelijkheid tot ontbinding van mijn contract was niet mogelijk, want, zo werd mij fijntjes uitgelegd, ik had van te voren kunnen informeren naar de plaatsen in Nederland waar wél en waar géén Telfort-dekking mogelijk zou zijn. Je explodeert toch als je dit te horen krijgt!

Ik was dus echt laaiend en heb de meneer van de contractenafdeling alle mogelijke Derde Wereld ziekten toegewenst die ik op dat moment wist op te noemen. En hoopte nu van harte dat deze leproos zijn besmetting zou overdragen op al zijn collega's, zodat mijn contract alsnog ontbonden kon worden wegens massale sterfte binnen Telfort.

Toen ik een week na dit telefoongesprek nog steeds geen dekking binnenshuis had maar inmiddels wel een rekening voor mijn abonnementskosten, begreep ik dat de Goede God mijn verzoek niet had verhoord. Ik ben maar weer gaan bellen met de kneusjes van de klantenservice. Dit keer een meid met iets in haar mond. Ik weet niet wat, interesseert me eigenlijk ook niet, maar kreeg het gevoel dat ze haar manager aan het plezieren was. Ze heeft toen een klacht voor mij aangemaakt, maar tot op de dag van vandaag heb ik daarop geen reactie ontvangen.

Zelf had ik inmiddels een brief naar de afdeling Customer Relations verzonden, omdat het verdomde contract nog steeds liep. De afdeling Customer Relations schijnt trouwens een heel bijzondere afdeling te zijn. Er werken namelijk alleen maar doofstomme medewerkers. Ze kunnen wel lezen, schrijven en liegen, maar niet spreken of horen. Ik heb naderhand meerdere keren gebeld met het verzoek iemand van Customer Relations te spreken, maar het bleek keer op keer dat de betreffende afdeling wordt afgeschermd door de kneusjes van de klantenservice.

Ook mijn klachtenbrief werd niet beantwoord. Was niet binnengekomen bij Telfort/O2, werd mij later door een kneusje verteld. Niet alleen doof en stom, maar dus ook nog eens blind bij Telfort. Vervolgens geëist om met een coordinator van Telfort/O2 te spreken, maar dat was niet mogelijk.

Dus werd het tijd voor grover geschut. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering aangeschreven, in een laatste wanhoopspoging. En wat schetste mijn verbazing: Het contract kon nu plotseling wél worden ontbonden, zonder noemenswaardige problemen. In één week tijd geregeld. Weliswaar geen excusesbrief namens Telfort/O2, maar in ieder geval de zekerheid dat ik niet langer hoefde te betalen voor een waardeloze service.

Moraal van dit verhaal: Meteen naar je rechtsbijstandsverzekering i.g.v. een (dreigend)conflict met O2/Telfort!

Matthias Sammer

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Matthias Sammer »

JOKE......

Ik weet dat je vroeger en nu waarschijnlijk nog steeds erg eenzaam naar de brieven van een lang verloren liefde of je penvriendin zat te staren afwachtend op een reactie van zijn/haar kant.
o2 is een bureaucratische organisatie, met zeer veel klanten..... o2 kan niet de rol van maatschappelijk werker op zich nemen om jou persoonlijk de weg in deze woellige maatschappij te wijzen.

1:geduld is een schone zaak.
2:wilskracht en uithoudingvermogen
3:een positieve kijk op het leven en de toekomst (ook al is dat blijkbaar erg moeilijk)

Deze 3 adviezen slepen je er wel doorheen....


Liesbet

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Liesbet »

lees even mijn forum dinges: o2 zuigt, maar danzij radar heb ik een nieuwe telefoon! daar staan namelijk in dat o2 toegeeft dat hun administartie een zooi is en dat het minstens 4 weken duurt voordat ze alleen al een brief open kunnen maken!!

Bart

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Bart »

De consumentenbond adviseerde me om O2 gewoon een voorstel te doen om het probleem op te lossen en in de brief te vermelden dat ze ermee akkoord gaan als ze niet binnen 14 werkdagen na dagtekening antwoorden. Dit natuurlijk wel even aangetekend versturen.

sandy

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door sandy »

Ook ik krijg geheel geen reaktie op mij klachtenbrief die ik op 4 oktober jl. heb verzonden. In juni van dit jaar heb ik een abonnement afgesloten. Na het voldoen van het eerste factuur zou ik het abonnement ook in het buitenland kunnen gebruiken. NOU NIET DUS! De blokkering is er pas in september na tig telefoontjes naar O2 eindelijk vanaf gehaald. Ondertussen was ik steeds in het buitenland waar ik dus geen gebruik kon maken van dit abonnement. Hierdoor was ik genoodzaakt een italiaans prepaid pakket te kopen dus extra kosten gemaakt enz. Bovendien kon ik hierdoor mijn bij O2 ingekochte belminuten niet gebruiken dus dat is me ook door de neus geboord, terwijl ik er wel voor heb betaald!

Na dit jaarcontract kan O2 wat mij betreft de pot op want de service en de diensten kloppen van geen kant:
- voicemail werkt niet (en ik doe niets fout, heb daar ook reeds over gebeld maar dit veranderd ook niets aan de zaak). Mensen zeggen bij mij een voicemail ingesproken te hebben maar als ik dat check dus zegtie: geen berichten.
- als je gsm uit heeft gestaan en ondertussen iemand heeft getracht je te bellen dan zie je dat ook niet als je je gsm weer aanzet. KPN, BEN en Vodafone doen dit wel, dan zie je namelijk "gemiste oproep" staan
- op mijn rekeningen staan telefoontjes die ik helemaal niet heb gepleegd! ik zou om 3.30 's nachts 3 keer achter elkaar naar Duitsland hebben gebeld. Ik ken niemand in Duitsland en ik kan me hier ook helemaal niets van herinneren.

nooit meer o2 !

carl

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door carl »

Naar mij ID klopt het niet dat je gemiste oproep krijgt als je telefoon heeft UIT gestaan. Ik heb KPN EN O2 en KPN doet dat ook niet. Dat kan ook niet. je krijgt het alleen als je niet hebt opgenomen!

Arthur

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door Arthur »

Herman, mensen begrijpen je ook wel als je geen scheldwoorden gebruikt. Ook o2 medewerkers derdewereld ziekten toewensen is kinderachtig en asociaal en iets waar je totaal niets mee bereikt.

andre

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door andre »

Waarom beantwoordt O2 de brieven van teleurgestelde klanten niet?

Om de simpele reden dat ze de klant willen besparen voor nog meer teleurstellingen, ghahaha.

claudia_p

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door claudia_p »

Geachte forumleden,

Gezien mijn buitensporig slechte ervaringen bij Telfort/O2, kan ik begrijpen dat Herman een dergelijk mailbericht heeft verstuurd. Hij is erg scherp en schrijft met venijn in zijn pen, maar ik neem het hem niet kwalijk. Hij laat zien hoe O2 met zijn klanten omgaat en welke teleurstellingen je keer op keer krijgt te verwerken, voordat je je uiteindelijke doel bereikt.

Groet,

Claudia

The Boss

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door The Boss »

Goed nieuws voor allemaal!

O2 is binnenkort niet meer.... zie nieuws op webwereld vandaag! Tijd dus om over te stappen op een goede provider: Vodaphone bijvoorbeeld? (of KPN of Ben)

Over deze aanbieder zie ik nooit klachten op de radarsite..

Cheerio... & "spoelen maar" voor al die Melkert-medewerkers bij O2

willy

Re: beantwoorden correspondentie aan O2

Ongelezen bericht door willy »

Bij klachten de brief aangetekend versturen en heb je binnen 30 dagen niets gehoord dan moet je vragen om een escalatieformulier en de moeten ze binnen 3 dagen afhandelen.

Gesloten