LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belkosten 0900 nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Vleertje40

Belkosten 0900 nummers

Ongelezen bericht door Vleertje40 »

Mogen de politie (0900-8044) en juridisch loket (0900-8020) extra kosten rekenen? Je hebt toch een mobiel abonnement om te bellen.
Ik betaal 10 euro per maand voor mijn sim only abonnement
nu heb ik iets meer dan 8 minuten met de politie gebeld, hiervoor wordt 7,70 euro gerekend en ik heb iets meer dan 17 minuten naar het juridisch loket gebeld hiervoor wordt 4,42 euro gerekend

Mag dit zomaar?

sjohie

Re: Belkosten 0900 nummers

Ongelezen bericht door sjohie »

Vleertje40 schreef:Mogen de politie (0900-8044) en juridisch loket (0900-8020) extra kosten rekenen? Je hebt toch een mobiel abonnement om te bellen.
Ik betaal 10 euro per maand voor mijn sim only abonnement
nu heb ik iets meer dan 8 minuten met de politie gebeld, hiervoor wordt 7,70 euro gerekend en ik heb iets meer dan 17 minuten naar het juridisch loket gebeld hiervoor wordt 4,42 euro gerekend

Mag dit zomaar?
Dat nummer is niet van de politie, maar van een doorverbindservice, die je à 90ct/minuut doorverbinden met het juiste nummer. Het juiste nummer voor politie, maar geen spoed, is 0900-8844, en hiervoor betaal je 2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus de gebruikelijke belkosten, lees ik hier. Juridisch loket kost inderdaad geld, maar daarvoor is het juridisch consult verder gratis. Ook hun kosten staan op de site duidelijk uitgelegd. (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro)

Belangrijk om te weten is dus wat je provider aan kosten rekent voor het bellen met 0900 nummers.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, het ligt niet alleen aan de kosten van de servicenummers zelf, maar ook aan de kosten die jouw provider rekent voor zulke servicenummers. Dat is dus de keus die je maak bij afsluiten van het abonnement.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

je hebt niet gebeld met de politie, je zult ze wellicht aan de lijn hebben gehad, maar je hebt niet naar hen gebeld maar naar een bedrijf dat bekend is onder de naam klantenservice en je doorverbind naar "dure" klantenservice nummers.

Het juridisch loket is inderdaad een duur nummer. Maar juridisch advies is over het algemeen niet zo goedkoop als de kosten voor het nummer welke nu in rekening zijn gebracht.

Gesloten