LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen in de VS

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
desiree_26

Bellen in de VS

Ongelezen bericht door desiree_26 »

Ik weet dat er heel wat is gesproken over bellen in het buitenland, maar ik begrijp er nu echt helemaal niets meer van. Voor ik naar NYC vertrok heb ik netjes met de t-mobile klantenservice gebeld om te vragen hoe het zat met betalen voor roaming, gebeld worden, zelf bellen en smsen. Ik was vergeten te vragen hoe dat zat met het gebruik van internet in het buitenland (ik heb onbeperkt internet in NL) dus toen ik aankwam mailde ik gelijk de klantenservice met de vraag hoe dat nou zat. Tot drie keer toe kreeg ik een doorverwijzing naar een link op hun site waar de tarieven stonden. Ik heb via mijn mobiel gezocht op het internet en ook gewoon achter een publieke computer, maar het was in eerste instantie niet te vinden en vervolgens ben ik nog steeds de weg kwijt in de zee van tarieven ook nadat ik eindelijk van een medewerker het antwoord kreeg dat internet met € 0,09 wordt verrekend per blok van 10 kB. Mijn extra kosten die zijn op te vragen via je belstatus online zijn opgelopen tot meer dan € 850(!!!) Hoe kan dat zomaar - het was eerst 70, 140 en plotseling na amper gebruik van mijn mobiel 431 (toen heb ik mijn mobiel direct uitgezet) en vandaag is het verdubbeld. Heb ik rechten in dit geval? Is hier iets aan te doen?

Yme

Re: Bellen in de VS

Ongelezen bericht door Yme »

Als je dit bedrag werkelijk al hebt verbruikt aan data dan is er weinig aan te doen. Je bent zelf verantwoordelijk hiervoor. Sowieso weet je het precieze bedrag pas zeker als je factuur er is. Misschien omdat je in het buitenland zit dat het wat langer duurt om kosten te verwerken en de daarom de belstatus ineens zo hard omhoog is gegaan? Bij de belstatus staat trouwens wel dit vermeld: "De genoemde bedragen zijn exclusief btw. De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend." Laten we hopen dat de kosten achteraf misschien toch nog meevallen...

Je toestel uitzetten is trouwens niet per se nodig. Als ik de grens overga dan verwijder ik de internetinstelllingen zodat ik niet per ongeluk (of uit gewoonte...) internetverbinding maak.

Ik kon trouwens vrij makkelijk de tarieven voor mobiel internetten in de VS vinden op de website. Kies voor buitenland, dan bellen in het buitenland. Daar kun je het land selecteren en dan de tarieven zien.

Wuls

Ongelezen bericht door Wuls »

Advies 1: koop een sim kaartje met beltegoed in de VS en stop die in je (simlockvrije) telefoon, laat je nieuwe nummer aan wat mensen weten en je zult merken dat mobiel bellen een fractie kost van wat je nu kwijt bent. Wees wel zorgvuldig in de keuze van je provider: niet iedere provider heeft overal in de VS dekking.
Advies 2: koop in de VS een prepaid telefoon ook hiermee kost mobiel bellen (in VS en naar landen buiten de VS) een fractie van wat je nu kwijt bent (zelfs als je de aanschaf van het toestel meerekent)

tolsma1945

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Ik ga veel naar de verenigde staten,maar maak absoluut geen gebruik van het internet via Tmobile.Wat ik wel doe ,is gebruik maken van free wireless internet in de hotels en motels via WIFI op mijn telefoon.Bellen doe ik ook niet meer ,daar gebruik ik een gekochte kaart voor ,in de meeste hotels kan je deze telefoonkaarten gratis gebruiken,niet in ieder hotel,dus let wel op.Je kan ook tijd voor internet kopen bij HOTSPOTS op de luchthavens.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gesloten