LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beltegoed bevroren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rotterdammer

Beltegoed bevroren

Ongelezen bericht door Rotterdammer »

Bij girosparen van € 500,- of meer kreeg men een mobile telefoon gratis. Wel moest € 75,- aan beltegoed meteen gekocht worden. OK, niet zo erg.
Bij ontvangst blijkt, dat het beltegoed in 5 maanden wordt bijgeschreven, 15 euro per maand.
Wel werd echter de 75 Euro in een keer afgeschreven van de giro!!!
:evil: :evil:
De eerste 15 euro kun je dus meteen gebruiken, maar de rest is maanden lang bevroren. Als je meer nodig hebt in de begin periode, kun je alleen maar EXTRA beltegoed bij laten schrijven, boven op die 75 verplichte Euro. Dat is wel lekker, zeg, Op het spaargeld wordt al dik verdiend door de Postbank, dan ook nog eens 60 Euro vastzetten.
Foto's kun je ook maken met het toestel, maar een kabeltje om deze in de computer te zetten zit er niet bij.
Ook een carkit, of alleen een kabeltje om in de auto te kunnen opladen zit er niet bij: dokken dus maar weer.
En als je dacht, dat het spul van de andere Siemens telefoon zou passen, vergeet het maar, mooi niet dus.
Een bron van ergernis, zo'n gratis telefoon.

Gast

Re: Beltegoed bevroren

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals ik al zei...

ZEURKOUS!!!

Gast

Ik kan niet anders dan het met de vorige spreker eens zijn.
Een bron van ergernis, zo'n gratis telefoon.
Hebben ze je met een mes op je keel gedwongen zo'n ding aan te vragen?
Is er iets wat je nu weet dat je bij de aanvraag nog niet kon weten? (ik zeg bewust 'kon weten' omdat ik natuurlijk ook wel weet dat je het niet wist omdat je niet even de voorwaarden vooraf hebt gelezen).
Heb je eigenlijk wel vrienden om te bellen met dat ding?

Gast

Nou ik ben het anders wel met rotterdammer eens. Je mist de rente van gemiddeld € 37,50 over gemiddeld 2,5 maanden, dat is toch al gauw 0,1171875 euro. En niet alleen zit er geen kabeltje bij om de foto's over te zetten, maar ook geen pc om ze in op te slaan. Zelfs geen printer om ze af te drukken. En er zit geen ticket bij naar een vakantiebestemming om foto's te gaan maken. Verder ontbreekt niet alleen de carkit, die je dus al zelf moet kopen, maar ook de auto om die zelfgekochte kit in te monteren zit niet bij het toestel. Het is één doffe ellende, zo'n gratis telefoon.
En de allergrootste ergernis: je mag er maar één aanvragen! :twisted: :twisted:

Gast

Zoals ik dus zei:

EEN ZEURKOUS (VERWENDE CONSUMENT) VAND EERSTE RANG!

Moest Telfort en de postbank aan nog meer wensen voldoen???

Ze kunnen je natuurlijk nu een reisje geven naar de Maladieven waar jij geweldige foto's kan maken van de ze, je hotel en van je duikavontuur. Natuurlijk krijg je er ook een laptop ofzo bij met een datakabel en een printer erbij! en natuurlijk een abonnement op draadloss internet, zodat jij je foto's direct kan versturen per mail of online zetten

Tis toch te gek voor woorden dat de Postbank en Telfort deze arme consument zijn vergeten en hem in de kou laten staan!

Gast

Oké, het speelkwartiertje is voorbij, nu graag serieuze reacties.

Dat van die 75 euro beltegoed wist ik van tevoren. Niet via de folder, maar via de webpagina van Postbank.
Dit was voor mij reden om af te zien van deze actie. Ik heb nog steeds de siemens telefoon uit de vorige actie en heb pas een nieuwe accu (dubbele capaciteit nu) moeten vervangen. Na 1 jaar sim-lock laten verwijderen en gebruik nu ander netwerk. Verder een geweldige telefoon die geheel gratis was.
Jammer van deze actie, maar jaloerse mensen zul je altijd wel blijven houden omdat er natuurlijk mensen zijn die niet zomaar even 500 euro kunnen opzij leggen...(hè gast 12 nov 12:40 / 13 nov 13:26 en 14:41 en 15:46)

gabybos

Ongelezen bericht door gabybos »

ik zal een serieus antwoord geven meneertje ,je krijgt een gratis toestel met een normale winkelwaarde van zo'n `150 euro,daarvoor betaal je slechts 75 euro waarbij je dit terugkrijgt als beltegoed,het staat met koeieletters in informatiepagina dat dit in 5 maanden worden verdeeld.ik snap waar je nou zo ontevreden over bent wil je soms ook nog eens 75 euro rentevergoeding ofzo... sinds de postbank akties organiseerd met gratis telefoons ,blijven sommige mensen maar zeuren,waarom stuur je niet de hele zooi terug en stap je over naar een andere bank,eentje die geen akties onderneemt.

TEL

Ongelezen bericht door TEL »

Maarre, by the way, bij die eerdere telefoonsaktie van de Postbank, moest je wel geld op je spaarrekening zetten, maar hoefde je echt geen beltegoed in voren te betalen. Dus dat was leuk! Daarom heb ik het nu ook niet genomen.

Zijn ze nu helemaal gek geworden?

Gast

Geplaatst op 16 Nov 2004 21:31 door gabybos
Weer zo'n gefrusteerd iemand die geen 500 euro opzij kan leggen....en dat ons aanrekent. Je laat je wel kennen gabybos!! :lol:

Gast

Ik heb die telefoon ook 'gekocht' via de postbank-aktie.
Die Euro 75 beltegoed heeft m.i. een contante waarde van Euro 25, omdat de belminuten van prepaid ca. 3 keer duurder zijn dan bij een makkelijk verkrijgbaar abonnement. Dus, als je alleen belt met die E 75 beltegoed, terwijl je al abonnee bent, kost die telefoon je feitelijk E 50

Echter! Als je nooit van plan bent om ooit een abonnement aan te schaffen en/of die 75 Euro beltegoed alleen zou gaan gebruiken om als abonnementhouder er SMS-jes mee te gaan sturen, die maar 8 ct kosten bij Telfort-prepaid (Terwijl ze bij Telfort-abonnement meestal veel duurder zijn), ja, dan kun je inderdaad spreken van een gratis GSM.

Dat je die Euro 75 in 5 x 15 Euro krijgt, levert bijna geen nadeel op.
En dat je 3 maanden 500 Euro moet sparen tegen 3,1% rente reken ik ook niet, omdat dat reeds een bijna maximaal mogelijke rente is.
Inderdaad worden door deze extra eis, hiermee wel juist de financieel zwaksten getroffen, die zo'n aanbieding misschien het hardst nodig hadden.
Het zou dus kunnen, als ik van het meest negatieve denken uit zou gaan, dat postbank/telfort deze financieel zwaksten nu juist ook liever niet als klant willen hebben en daarom die E 500 drempel opwerpten.
Maar meer positief gedacht, kan ook zijn: een impuls willen geven aan de prepaidprodukten van telfort en het e-sparen bij de postbank.

Het grootste nadeel is inderdaad wel, dat je de fotos niet via een kabeltje gratis naar je pc kan overzetten, maar kennelijk alleen via het dure MMS-systeem. Hoe dan ook, altijd nog beter dan geen webcam.
Niet duidelijk is mij, of het toestel nu ook WAP via GPRS via een abonnement van Telfort ondersteunt, dus spotgoedkoop, 1,50 E per MB, of dat je bent aangewezen op het peperdure wappen via GSM.

Al met al, toch wel een lucratieve aanbieding, waar ik zeker geen spijt van heb. En tja, voor webcammen met een kabeltje via je eigen pc, dan praat je toch snel over bedragen van al gauw 300 Euro i.p.v. GRATIS !
met vriendelijke groeten, venantius (ik vergat weer in te loggen)

gast13-1113:26

Ongelezen bericht door gast13-1113:26 »

Jammer van deze actie, maar jaloerse mensen zul je altijd wel blijven houden omdat er natuurlijk mensen zijn die niet zomaar even 500 euro kunnen opzij leggen...
Hoe sneu kan je zijn? Wat voor wereldbeeld hou jij er op na als je denkt dat het gebrek aan medeleven dat je krijgt op je bezwaren voort komt uit jaloezie? Alsof jij zo bevoorrecht bent met de situatie dat je het moet hebben van wat je gratis krijgt in de wereld! Nee, ik denk dat ik evenals de andere gasten die je aanhaalt gewoon aanschaffen wat we nodig hebben en onze keuze niet laten bepalen door wat er toevallig gratis aangeboden wordt.

Gast

Tsjonge, tsjonge wat een brok jaloezie!!

mitchel

Ongelezen bericht door mitchel »

Foto's kun je ook maken met het toestel, maar een kabeltje om deze in de computer te zetten zit er niet bij.
Ook een carkit, of alleen een kabeltje om in de auto te kunnen opladen zit er niet bij: dokken dus maar weer.
En als je dacht, dat het spul van de andere Siemens telefoon zou passen, vergeet het maar, mooi niet dus
dat heb je bij bijna geen enkel toestel meer. En wil je beweren dat je bij een gratis toestel ook nog eens een gratis carkit wilt??? Jij bent echt beklopt!! Duidelijk heb je geen flauw benul van mobiele telefonie.
Heb je dat wel, dan heb je een behoorlijk plankje voor je harses gehad door te denken dat een fabrikant bij iedere telefoon standaard wat accesoires duwt. Enig idee wat een carkit (upgrade dan wel compleet) kost??? vanaf €150. Een autolaadsnoer komt neer op €35.

Kesjing. Maar ach, je hebt een toestel al ter waarde van €159, waarom niet NOG meer eisen??? Net zoals voor jou geldt ook voor bedrijven: het geld groeit ze niet op de rug.

gerardb

Ongelezen bericht door gerardb »

Leuk om te lezen wat een mening van iemand (waar ik het overigens ook totaal oneens mee ben) teweeg kan brengen. De 'klager' zegt geen autolaadsnoer bijgeleverd. Heeft hij ooit weleens een telefoon gezien/gekocht waar die wel bij was? Ik vind het trouwens een fijn apparaatje die Siemens, en wat betreft de fot's op de pc zetten, dat wordt inderdaad een dure hobby. Het originele Siemens kabeltje kost nl. €39. Vindt hij/zij de kwaliteit van de foto's overigens van dien aard om te bewaren. Ik heb even een kabeltje geleend van een vriend, ben echter niet van plan er zelf een aan te schaffen. Hoewel je met het bijgeleverde programma natuurlijk ook nog andere leuke dingen kunt doen. Het moet mij ook nog even van het hart dat iemand die zegt niet te weten dat het toestel geleverd wordt met €15 beltegoed en het restant in 4 maandelijkse termijnen van €15 automatisch wordt opgewaardeerd, wel eens vaker "op de koffie" zal komen. Ik zou zeggen: bezint (lees) eer ge begint. Als je hier geen zin in hebt, dan naderhand niet mekkeren.

gerardb

Ongelezen bericht door gerardb »

Leuk om te lezen wat een mening van iemand (waar ik het overigens ook totaal oneens mee ben) teweeg kan brengen. De 'klager' zegt geen autolaadsnoer bijgeleverd. Heeft hij ooit weleens een telefoon gezien/gekocht waar die wel bij was? Ik vind het trouwens een fijn apparaatje die Siemens, en wat betreft de fot's op de pc zetten, dat wordt inderdaad een dure hobby. Het originele Siemens kabeltje kost nl. €39. Vindt hij/zij de kwaliteit van de foto's overigens van dien aard om te bewaren?. Ik heb even een kabeltje geleend van een vriend, ben echter niet van plan er zelf een aan te schaffen. Hoewel je met het bijgeleverde programma natuurlijk ook nog andere leuke dingen kunt doen. Het moet mij ook nog even van het hart dat iemand die zegt niet te weten dat het toestel geleverd wordt met €15 beltegoed en het restant in 4 maandelijkse termijnen van €15 automatisch wordt opgewaardeerd, wel eens vaker "op de koffie" zal komen. Ik zou zeggen: bezint (lees) eer ge begint. Als je hier geen zin in hebt, dan naderhand niet mekkeren.

henksnor

Ongelezen bericht door henksnor »

De 75 Euro die afgeschreven worden, ineens, maar worden geactiveerd in 5 maanden, staat dus ook in de reclame text. Dus de eerste vereiste om te klagen is, eerst leren lezen.[/i]

gevado

Ongelezen bericht door gevado »

de postbank moet maar eens goed nadenken waarmee ze bezig zijn.
60 euro bevriezen...... ja ja , dus ze kunnen best een auto lader erbij
doen.Laten ze dan niet vergeten het kabeltje erbij te doen (nodig om foto's naar je pc te sturen).
heeft iemand al ervaring met het nemen van foto's?
gaarne reaktie

Gast

Foto's maken is geen probleem, maar of die nou zo duidelijk zijn betwijfel ik. Met een digitale camera maak je veel betere foto's, daar zit wel een kabel bij. Over zetten op de computer is dan geen probleem. Met een telefoon toestel foto's maken is leuk maar daar is een telefoontoestel niet in eerste instantie voor bedoeld.

Gast

Mensen, ik word hier toch zo moe van he.
Altijd maar dat geklaag en geklaag. Als je van te voren duidelijk de voorwaarden hebt gelezen, dan staat er duidelijk dat dit beltegoed in termijnen er bij word gezet. Bovendien is de Postbank zeer royaal met het gratis weg geven van produkten als je geld spaart. Ze kunnen misschien wel genoeg mee verdienen.....?? Maar de andere banken zie ik dit toch allemaal niet doen.
En zoals iemand al zij, je besteld het zelf, en je word niet gedwongen.

Nuchter

Ongelezen bericht door Nuchter »

Wat wordt hier door al die "gasten" (anoniemer kan het niet), toch verschrikkelijk emotioneel gereageerd op de "Rotterdammer" die blijkbaar geen lezen heeft geleerd. Alleen de conclusie dat hij niet weet waarover hij praat, is toch voldoende?
Ik ben wèl blij met mijn Siemens MC 60, want omdat ik ERG weinig bel, is het een uitkomst dat mijn beltegoed niet verloopt. Het renteverlies is te verwaarlozen en Vodafone wordt er ook niet slechter van, want al die mensen die naar mij opbellen, brengen óók geld in het laatje.
Blijft de vraag, waarom Postbank zo 'n malle constructie heeft bedacht. De veelbellers maken elke maand hun tegoed ruimschoots op, maar daar heeft Postbank noch Vodafone veel voordeel van. De weinigbellers kunnen er eindeloos lang (járen!) over doen om die 75 euro op te maken, maar zitten niet met het hoge tarief omdat ze zo weinig bellen. Dus: Vodafone krijgt vooral de klanten die zij eigenlijk niet zou willen hebben. En de Postbank? Die ziet na 3 maanden het spaarbedrag weer verdwijnen naar bijv. de DHB Bank die een hogere rente vergoed....

Gesloten