LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben onverklaarbaar hoog

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kantineke

Ben onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door kantineke »

Hallo ...

Ik heb een vraag, en hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Ik heb sinds een jaar een nieuw abonnement, en heb daardoor mijn Ben abonement laten varen. Wilde deze opzeggen, maar heb dat helaas niet gedaan. Het simkaartje ligt ergens hier in huis (ivm verbouwing is het hier een chaos dus ga hem dit weekend zoeken). Maar bleek nu een rekening van meer dan 200 euro te hebben. Terwijl dit simkaartje dus echt niet is gebruikt. Blijkt op 2 dagen te zijn gebeld naar buitenlandse nummers. Ik weet 1000% zeker dat het simkaartje hier is, dus heb Ben gebeld. Hen de situatie uitgelegd dat ik het niet eens ben met de rekening.

Kreeg een heel relaas over dat ik verantwoordelijk ben voor het simkaartje en de gemaakte kosten. Dat vind ik prima, wanneer het kaartje gebruikt zou zijn. Maar dat is dus niet het geval. Zij boden aan om een netwerk controle te doen en daar zou ik dan via de mail reactie op krijgen. Vond dit eigenlijk al belachelijk, waarom kunnen ze niet bellen. Maar dat was niet gebruikelijk ... voor mij is het ook niet gebruikelijk om een rekening te betalen die ik niet heb gemaakt ;).

Ik kreeg vandaag deze mail:
Beste mevrouw ***,

Onlangs heb je contact opgenomen met mijn klantenservice. Je hebt aangegeven een hoge factuur te hebben ontvangen over belmaand augustus. Je vraagt je af hoe de kosten zo hoog hebben kunnen oplopen.
Je kunt de factuur zelf bekijken via je persoonlijke pagina. De kosten zijn ontstaan door te bellen naar en/of vanuit het buitenland.

Ook heb je aangegeven al langere tijd geen gebruik meer te maken van je simkaart. Je hebt je abonnement echter nooit opgezegd. Dit heeft mijn klantenservice voor je gedaan naar aanleiding van je factuur.
Zolang je abonnement doorloopt, blijf je zelf verantwoordelijk voor je eigen simkaart. Om deze reden kan ik de gemaakte kosten helaas niet vergoeden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Een fijne dag nog.

De groeten van Ben

Of te wel, een hoop ge*** wat ze mij aan te telefoon ook al hebben verteld en wat ik wel weet, maar wat er niet in staat is de beloofde netwerkcontrolle.

Ik ben echt niet te beroerd om een rekening te betalen, maar vind dit echt wel heel karig.

Kan iemand mij helpen/vertellen wat ik met deze situatie aan kan en of ik hier stappen op kan ondernemen. Want er is ECHT NIET met het kaartje gebeld.

Alvast bedankt

bprosman

Re: Ben onverklaarbaar hoog

Ongelezen bericht door bprosman »

Het simkaartje ligt ergens hier in huis
Dat zou ik eerst verifieren.
Zat er een pincode op of de standaard "0000"?

kantineke

er zat een pincode op
en niet eens 1 die terug te halen is op een verjaardag of wat dan ook
random cijfers dus dat maakt het nog vreemder

kantineke

en daarnaast ... heb ik het kaartje een jaar niet gebruikt:
betekend dat iemand het hier dan uit huis moet mee nemen (stelen)
een kaartje wat hier ergens in een kast ligt, zou 1 van mijn vrienden dan moeten meenemen ... en dan 2 dagen gebruiken in een hele maand.

Ik vind dat heel stug ... gezien er hier echt niet zoveel mensen over de vloer komen, en al helemaal geen mensen die naar marokko en frankrijk bellen

een kaartje verliezen dat hier in de kast ligt lijkt me heel knap ;)

als ik ook maar een twijfel had over of ik het kaartje verloren/kwijt/gestolen zou zijn geraakt dan had ik minder problemen met de rekening. Vond ik het nog raar dat het maar om 2 dagen gaat ... maar goed eigenschuld...
maar nu vind ik het echt heel ongeloofwaardig allemaal

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik zou eerst een het simkaartje zoeken, als je hem hebt dan pas weet je zeker dat nog bij jou is...

Als je hem gevonden heb, vraag dan een specificatie op dat weet je in ieder geval naar welke nummers gebeld is..

Gesloten