Ik heb een vraag, en hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Ik heb sinds een jaar een nieuw abonnement, en heb daardoor mijn Ben abonement laten varen. Wilde deze opzeggen, maar heb dat helaas niet gedaan. Het simkaartje ligt ergens hier in huis (ivm verbouwing is het hier een chaos dus ga hem dit weekend zoeken). Maar bleek nu een rekening van meer dan 200 euro te hebben. Terwijl dit simkaartje dus echt niet is gebruikt. Blijkt op 2 dagen te zijn gebeld naar buitenlandse nummers. Ik weet 1000% zeker dat het simkaartje hier is, dus heb Ben gebeld. Hen de situatie uitgelegd dat ik het niet eens ben met de rekening.
Kreeg een heel relaas over dat ik verantwoordelijk ben voor het simkaartje en de gemaakte kosten. Dat vind ik prima, wanneer het kaartje gebruikt zou zijn. Maar dat is dus niet het geval. Zij boden aan om een netwerk controle te doen en daar zou ik dan via de mail reactie op krijgen. Vond dit eigenlijk al belachelijk, waarom kunnen ze niet bellen. Maar dat was niet gebruikelijk ... voor mij is het ook niet gebruikelijk om een rekening te betalen die ik niet heb gemaakt
Ik kreeg vandaag deze mail:
Beste mevrouw ***,
Onlangs heb je contact opgenomen met mijn klantenservice. Je hebt aangegeven een hoge factuur te hebben ontvangen over belmaand augustus. Je vraagt je af hoe de kosten zo hoog hebben kunnen oplopen.
Je kunt de factuur zelf bekijken via je persoonlijke pagina. De kosten zijn ontstaan door te bellen naar en/of vanuit het buitenland.
Ook heb je aangegeven al langere tijd geen gebruik meer te maken van je simkaart. Je hebt je abonnement echter nooit opgezegd. Dit heeft mijn klantenservice voor je gedaan naar aanleiding van je factuur.
Zolang je abonnement doorloopt, blijf je zelf verantwoordelijk voor je eigen simkaart. Om deze reden kan ik de gemaakte kosten helaas niet vergoeden.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Een fijne dag nog.
De groeten van Ben
Of te wel, een hoop ge*** wat ze mij aan te telefoon ook al hebben verteld en wat ik wel weet, maar wat er niet in staat is de beloofde netwerkcontrolle.
Ik ben echt niet te beroerd om een rekening te betalen, maar vind dit echt wel heel karig.
Kan iemand mij helpen/vertellen wat ik met deze situatie aan kan en of ik hier stappen op kan ondernemen. Want er is ECHT NIET met het kaartje gebeld.
Alvast bedankt