LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
benikeennederlander

Ben

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe GSM-provider en kwam bij BEN uit.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen op dit forum aanwezig die ervaring hebben met de GSM-provider BEN, zo ja hoe luidt die.?

seconds-out

Re: Ben

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

benikeennederlander

Voor pre-paid bellen kan ik je Ortel adviseren..spotgoedkoop en nooit klachten.
@Seconds-out,

Bedankt voor je advies.
Ik las net dat Ben gebruik maakt van het T-mobile netwerk, dezelfde provider die mij van haar netwerk afsloot omdat ik te weinig belde, al zou Ben wel ongelovelijk goed zijn, dan zou ik het alsnog niet doen uit bepaalde overwegingen.
Verder adviseerde jij mij om Ortel te nemen, wel ik heb n.a.v. jouw advies op Ortel gekeken en constateerde dat ze alleen maar prepaid hebben, opzicht is dit niet zo erg, ware het niet dat ze eisen stellen dat je binnen 6 maanden doch uiterlijk 7, opgewaardeerd moet hebben, doe je dit niet, dan krijg je hetzelfde als T-mobile die je afsluit waardoor je geen netwerk verbinding meer hebt.
Ik zoek feitelijk een GSM-provider waarbij je, je bel tegoed automatisch meeneemt naar de volgende maand en je bel tegoed onbeperkt houdbaar is, zoals je vroeger had bij Orange voordat ze fuseerde met T-mobile.
Ik wil feitelijk een GSM-netwerk hebben voor noodgevallen.
Ik ben een man alleen, ik ga misschien binnenkort verhuizen, in een andere gemeente heb ik dan nog geen telefoon, als ik dan een mobile aansluiting heb en eris wat, kan ik via mijn GSM bellen.
Nu heb ik het over een verhuizing maar het geldt ook als ik op stap ga en eris iets, je kan nooit weten.
Ik zit omdat ik geen grote GSM beller ben en toch wil kunnen bellen in nood, aan een goedkoop abonnement te denken waarbij je per maand op kan zeggen.
Goed ik ga verder zoeken, nogmaals mijn dank voor je advies.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

benikeennederlander

Nogmaals bedankt voor je informatie.
De voorwaarden die Ortel steld kan ik mij niet echt invinden.
Dus ik ga eens op mijn gemak Internet rondstruinen wat er allemaal is opdat gebied en kost.
Tussen haakjes, ik heb een GSM telefoon zonder simlock.
Ik koop altijd een GSM telefoon zonder simlock.
De telefoon zonder simlock heb ik alweer een paar jaar en werkt gelukkig nog goed, anders had ik die kosten ook weer gehad.
Groetjes.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij mij 2 met een goedkoop Ben sim-only abonnement.
Bereik is goed, al krijgt 1 heel soms thuis (Nederland) een sms 'welkom in Duitsland, en de ander niet)
Voorwaarden en fakturen zijn duidelijk; omzetten naar een ander abbo ook.
De klantenservice is makkelijk te bereiken.

benikeennederlander

Ik wil best geloven dat het bereik van Ben goed is, maar toen ik het een en ander las van mensen met klachten die ik ook gehad heb, toen ze mij afsloten, zei ik tegen mij zelf: T-mobile netwerk, nou neen, stel je voor, dat ik weer hetzelfde krijg, dan zit ik met de ellende.
Maar desalniettemin zijn alle wetenswaardigheden over Ben belangrijk.
Zolang ik nog geen nieuwe GSM provider heb, wil ik graag alles weten over Ben.
Bij meerdere positieve berichten van deze kant, kan ik altijd nog de andere kant op.
Bedankt voor je informatie.

Jolijn

Ik denk dat over alle providers, negatieve en positieve ervaringen zijn. En als jij in jouw woonplaats en omgeving problemen hebt gehad met het netwerk, kan ik me voorstellen dat je daar niet weer voor kiest.

benikeennederlander

Jolijn schreef:Ik denk dat over alle providers, negatieve en positieve ervaringen zijn. En als jij in jouw woonplaats en omgeving problemen hebt gehad met het netwerk, kan ik me voorstellen dat je daar niet weer voor kiest.
Ik ben het er helemaal mee eens.
Als je dergelijke dingen meegemaakt hebt en je hoord of leest bepaalde dingen, word je uiterst voorzichtig.
Maar in mijn eerlijkheid moet ik zeggen, dat ik het reuze moeilijk vind om net die ene te vinden waarvan ik zeg, dat is het.

benikeennederlander

Als je veel mobiel beld, dan haal je die 20 euro per maand er wel uit, doch bel je weinig, word die 20 euro per maand erg veel geld voor de gemiddelde Consument.
Voor de provider is het lekker, per slot vanrekening stroomd hun spaarpotje lekker vol, maar de Consument is toch vele malen belangrijker dan een bedrijf.
Ik ga terug naar mij zelf, ik ben op GSM gebied geen grote beller, ik heb zo'n GSM alleen voor nood bij me, dus een abonnement van 20 euro per maand is enorm veel geld wat ik neer moet tellen als ik zo'n abonnement zou nemen.
Ik ben dus zoekende naar een goedkopere abonnement, of prepaid met onbeperkt beltegoed zonder dat je 1x per jaar gebeld of ge-smst moet hebben dan wel opgewaardeerd, zoals je voor de fusie van Orange met T-mobile had.
Betreft de juiste GSM provider: Je moet er net tegenaan lopen.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

benikeennederlander schreef:Nogmaals bedankt voor je informatie.
De voorwaarden die Ortel steld kan ik mij niet echt invinden.
Dus ik ga eens op mijn gemak Internet rondstruinen wat er allemaal is opdat gebied en kost.
Tussen haakjes, ik heb een GSM telefoon zonder simlock.
Ik koop altijd een GSM telefoon zonder simlock.
De telefoon zonder simlock heb ik alweer een paar jaar en werkt gelukkig nog goed, anders had ik die kosten ook weer gehad.
Groetjes.
Ben is onderdeel van Tmobile. Het is een tmobile merk dat (naar ik meen) alleen simonly en prepaid levert. Met tmobile heb ik gematigd positieve ervaringen (ben ooit als Ben klant begonnen), evenals alle overige providers op de markt. Er zitten een paar echt rotte appels tussen, een paar redelijke en eigenlijk geen enkele echt goede.

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

Wat ook heel belangrijk is om te kijken naar de kosten voor bellen, sms en internet buiten de bundel.

Buiten de bundel ben je echt de klos. Tot €0,35 en meer per minuut, sms of Mb.

Als ikzelf zou willen overstappen, dan pakte ik mijn huidige facturen (dat is mijn eigen belgedrag) en rekende die om tegen een aantal bundels van andere providers. Dat kom ik niet voor verassingen, door de vele lokkertjes en vergelijkende websites. Zelf vergelijken met het eigen belgedrag, maakt dat ik niet voor verassingen kom te staan.

Jolijn

Ik begrijp van TS dat het niet alleen om de kosten gaat maar ook om bereikbaarheid e.d.
Kosten buiten de bundel zijn sporadisch neem ik aan, worden die standaard, is het tijd voor een andere bundel.

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Jolijn,

meer dan 80% van de bundels die ik nareken, blijken belminuten/sms/MB buiten de bundel te hebben. En 10 minuten buiten de bundel zijn even snel gebeld als binnen de bundel.

Er bestaan dacht ik wel providers die waarschuwen als je buiten je bundel bent aangekomen. Ik weel alleen niet welke dat zijn.

Jolijn

Ik heb het idee dat internet bij TS niet aan de orde is.
Bij prepaid kun je natuurlijk heel eenvoudig kosteloos je tegoed opvragen. Bij een abbo kun je via 'mijn provider' zien wat je verbruik is en wat je nog tegoed hebt.

Gesloten