Hallo,
Sinds een aantal maanden ben ik klant bij ben met een ben vaak abonnement met een onbeperkt internet abonnement. (1 gb)
Elke maand zit in net onder of net over de 550 minuten maar toch betaal ik elke maand "overige kosten" dit is opgelopen elk maand vanaf 30 euro tot nu zelfs 200 euro!?
Ik kreeg vandaag een SMS waarin stond dat ik een voorschot moest betalen van 200 euro omdat mijn belkosten heel erg zijn gestegen.
het rare is alleen dat ik op mijn verbruik pagina dit zie:
--------------------------------------------------------------------------------
Korting op abonnement
Ben vaak promotie: 12 maanden van €19,99 voor €15,99
--------------------------------------------------------------------------------
Ben regelmatig/vaak extra voice\sms
50 extra belminuten/sms'jes gratis
Abonnement
Ben vaak
540 min 0 sec gebeld + 10 sms'jes verbruikt
Ben sms altijd
Nee
Ben internet altijd
Ja
Kosten buiten bundel
€ 150.85 (incl. btw)
Dit bedrag is o.a. opgebouwd uit de volgende kosten: minuten/sms’jes/MB’s buiten de bundel, minuten/sms’jes/MB’s in en naar het buitenland en bellen naar servicenummers.
Ik mag elke maand voor 550 minuten bellen en SMSen daarnaast heb ik een internet abonnement waarvoor ik ook 10 euro betaal (onbeperkt internet)
Volgends het overzicht zit ik nog onder mijn bundel die over 2 dagen weer ververst worden. Hoe komen ze dan aan die 150 euro extra kosten???? ik bel geen servicenummers en ik heb onbeperkt internet. Ook ben ik niet buiten me bundel gegaan?!
Ik heb het nu bijna 6 maanden en elke maand zat ik eroverheen onder het mom van extra kosten dit begon bij 30 euro, maand erop 60 euro, maand erop 100 euro..... en nu 200 euro.... Op de facturen van ben is hier niks over te zien.
Maar nu ben ik het spuugzat. Er klopt iets niet. Ik heb ben al gemailed en zal jullie op de hoogte houden wanneer ik antwoord ontvang.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BEN telecom sim only... vreemde facturen
Re: BEN telecom sim only... vreemde facturen
Je mag niet echt onbeperkt internetten onbeperkt is op basis van fair use daar zijn al meerdere topics over geweest wat dit betekend.Het is niet zo dat je maar de hele dag kan internetten video's kijken muziek luisteren,of telefoon als modem gebruiken e.d voor 10 euro.Sinds een aantal maanden ben ik klant bij ben met een ben vaak abonnement met een onbeperkt internet abonnement. (1 gb)
Onbeperkt is niet onbeperkt lees je voorwaarden er maar eens op na.ik heb onbeperkt internet
Voor 10 euro heb je internet veel max 500 mb volgens tarievenlijst Ben daarboven ga je extra betalen.
gr Henk
Als je echt onbeperkt internet had zou er geen (1 Gb) staan. Ik denk dat dat een grens is tot waar je mag gaan qua verbruik, daarboven moet je extra betalen.rtogo schreef:Sinds een aantal maanden ben ik klant bij ben met een ben vaak abonnement met een onbeperkt internet abonnement. (1 gb)
Hoe komen ze dan aan die 150 euro extra kosten???? ik bel geen servicenummers en ik heb onbeperkt internet. Ook ben ik niet buiten me bundel gegaan?!
bedankt voor het reageren echter klopt er nog steed iets niet. Toen ik mijn contract aanging had ik ben internet altijd met een limiet van 1gb. nu zie ik dat dat pakket niet meer bestaat en dat er alleen een variant is van 500mb.
maar goed ik zie nog steeds dat ik ben internet altijd heb.
nu is het zo dat ik vrij weinig internet. Als ik internet doe ik het thuis op me WIFI. filmpjes e.d.
Het enige wat ik wel gebruik is een voip software om naar het buitenland te bellen. maar dit doe ik ook 9 vd 10 keer op WIFI.
ik zie ook dat elke extra MB 0.10 cent kost. dat zou dus moeten betekenen dat ik 500 MB plus nog eens 2000MB gebruikt moet hebben om op dit bedrag te komen. dus 2500MB ?????
ook heb ik het volgende gevonden:
"http://www.sim-only-stunter.nl/ben/ben- ... undel-aan/
Sim only aanbieder Ben heeft per direct de internet bundel aangepast. In plaats van één internet bundel, heeft Ben nu twee internet bundels. Ben Internet Altijd bestaat niet meer. Ben Internet Gewoon en Ben Internet Veel zijn de nieuwe internet bundels bij Ben.
Ben Internet Gewoon is de kleinste internet bundel van de twee. Voor een maandelijks bedrag van €6,99 ontvang je van Ben 200MB. De snelheid bij Ben Internet Gewoon is 1MB.
Ben Internet Veel is logischerwijs de grootste internet bundel bij Ben. Bij deze internet bundel ontvang je van Ben 500MB. De snelheid bij Ben Internet Veel is 2MB. Hiervoor betaal je elke maand €9,99.
Internetten met deze twee internet bundels kan door heel Nederland. Gebruik je meer dan je aan MB’s ontvang bij je internet bundel dan betaal je daarna €0,10 per MB.
Daarnaast ontvang je van Ben een waarschuwing per sms en email als je veel meer verbruikt dan je aan MB’s bij je internet bundel krijgt. Dit gebeurt bij Ben Internet Gewoon als je een overschrijding hebt van €7,00. Bij Ben Internet Veel gebeurt dit als je een overschrijding hebt van €10,00.
"
Ik heb geen sms gehad met overschrijdingen e.d. het enige wat ik heb gekregen is dit mailtje
"
Beste meneer ....,
Je rekening van deze maand is snel opgelopen. Daarom vraagt Ben je om een voorschot van € 200,- over te maken op rekening 073.39.74.775 t.n.v. Ben.
Vermeld hierbij alsjeblieft je klantnummer en/of 06 nummer. Ben moet deze regel hanteren om misbruik te voorkomen. Als je dit niet betaalt, zal Ben binnenkort je simkaart (tijdelijk) blokkeren.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van Ben, op nummer 0900-0401 405 (€ 0,35 per gesprek)."
En natuurlijk ben ik al de hele ochtend bezig om ze te bereiken maarja we weten allemaal hoe dat gaat
maar goed ik zie nog steeds dat ik ben internet altijd heb.
nu is het zo dat ik vrij weinig internet. Als ik internet doe ik het thuis op me WIFI. filmpjes e.d.
Het enige wat ik wel gebruik is een voip software om naar het buitenland te bellen. maar dit doe ik ook 9 vd 10 keer op WIFI.
ik zie ook dat elke extra MB 0.10 cent kost. dat zou dus moeten betekenen dat ik 500 MB plus nog eens 2000MB gebruikt moet hebben om op dit bedrag te komen. dus 2500MB ?????
ook heb ik het volgende gevonden:
"http://www.sim-only-stunter.nl/ben/ben- ... undel-aan/
Sim only aanbieder Ben heeft per direct de internet bundel aangepast. In plaats van één internet bundel, heeft Ben nu twee internet bundels. Ben Internet Altijd bestaat niet meer. Ben Internet Gewoon en Ben Internet Veel zijn de nieuwe internet bundels bij Ben.
Ben Internet Gewoon is de kleinste internet bundel van de twee. Voor een maandelijks bedrag van €6,99 ontvang je van Ben 200MB. De snelheid bij Ben Internet Gewoon is 1MB.
Ben Internet Veel is logischerwijs de grootste internet bundel bij Ben. Bij deze internet bundel ontvang je van Ben 500MB. De snelheid bij Ben Internet Veel is 2MB. Hiervoor betaal je elke maand €9,99.
Internetten met deze twee internet bundels kan door heel Nederland. Gebruik je meer dan je aan MB’s ontvang bij je internet bundel dan betaal je daarna €0,10 per MB.
Daarnaast ontvang je van Ben een waarschuwing per sms en email als je veel meer verbruikt dan je aan MB’s bij je internet bundel krijgt. Dit gebeurt bij Ben Internet Gewoon als je een overschrijding hebt van €7,00. Bij Ben Internet Veel gebeurt dit als je een overschrijding hebt van €10,00.
"
Ik heb geen sms gehad met overschrijdingen e.d. het enige wat ik heb gekregen is dit mailtje
"
Beste meneer ....,
Je rekening van deze maand is snel opgelopen. Daarom vraagt Ben je om een voorschot van € 200,- over te maken op rekening 073.39.74.775 t.n.v. Ben.
Vermeld hierbij alsjeblieft je klantnummer en/of 06 nummer. Ben moet deze regel hanteren om misbruik te voorkomen. Als je dit niet betaalt, zal Ben binnenkort je simkaart (tijdelijk) blokkeren.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van Ben, op nummer 0900-0401 405 (€ 0,35 per gesprek)."
En natuurlijk ben ik al de hele ochtend bezig om ze te bereiken maarja we weten allemaal hoe dat gaat
Ik neem aan dat je indien je een smartfone hebt een verbruiks app erop hebt staan kun je precies je verbruik bijhouden kom je nooit voor verassingen.
Gevonden op internet verklaart waarschijnlijk je hoge verbruik
Gevonden op internet verklaart waarschijnlijk je hoge verbruik
gr HenkIn tegenstelling tot het versturen van berichtjes via mobiel internet moet je er wel rekening mee houden dat mobiel voipen erg veel data kan verbruiken, het is dus belangrijk om de grootte van je databundel goed in de gaten te houden. Ook heb je een goede netwerkdekking nodig, omdat vooral de uploadsnelheid van belang is voor de gesprekskwaliteit.