LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben Telefoonprovider

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pietertje010

Ben Telefoonprovider

Ongelezen bericht door Pietertje010 »

Goedendag,

Afgelopen vakantie ben ik naar het altijd zonnige Turkije geweest.
Tijdens mijn vakantie heb ik 62 sms'jes verstuurd. Dit heb ik gedaan in plaats van gebruik te maken van het mobiele internet, omdat ik dacht dat de kosten voor mobiel datagebruik hoger liggen dan de sms kosten.
Nu heb ik een geweldige rekening ontvangen van €61 (incl. €26 normale abonnementskosten). Ik ben dus €35 over mijn abonnement gegaan. Nu blijkt dat sms kosten in Turkije €0,52 (belachelijk) per sms zijn. Dus tel maar op en je komt op €30+. Nu heb ik bij binnenkomst in Turkije geen sms ontvangen met de telefoonkosten in het desbetreffende land van Ben.

Ten eerste had ik nooit verwacht dat de sms'jes zo duur zijn in Turkije (€0,52). Pas na goed zoeken op de site kwam ik in een document terecht waar het uitgelegd stond.
En daarnaast heb ik geen sms ontvangen van mijn provider en ze zijn ook niet van plan om korting te geven op mijn kosten (terwijl ik al 2 jaar klant ben).

Kan ik iets tegen mijn telefoonrekening doen of is dit het al oude gezegde "een bok schieten".

St3fan
Contacteer:

Re: Ben Telefoonprovider

Ongelezen bericht door St3fan »

Nee, ik denk dat je machteloos staat in dit geval. Turkije valt niet binnen de Europese Unie waardoor de kosten voor het mobiele verkeer hoger zijn dan wanneer je bijvoorbeeld naar Duitsland of Frankrijk op vakantie gaat.

Je hebt nu niks aan deze tip, maar voor een eventuele volgende keer is het voordeliger om ter plekke een prepaid-simkaart aan te schaffen en hiermee te sms-en. Wel zou je Ben kunnen bellen, niet geschoten is altijd mis, maar ik vrees de kans zeer klein.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

En waarom zou men 62 sms'jes versturen? Zoek een internet hotspot op en stuur een mail via wifi.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Typisch gevalletje, voortaan eerst denken dan doen. Nooit andersom. Je betaalt een heel normaal tarief. Iedereen behoort te weten dat gebruik van je mobiel in het buitenland duur is.

Pietertje010

Ongelezen bericht door Pietertje010 »

Allemaal terecht wat jullie zegen. En waarom 62 smsjes? Omdat je hotspots wel in het buitenland moet vertrouwen? Daarnaast geen sms ontvangen van Ben over de kosten in dit land en zelf niet bij stil gestaan.

Gesloten