LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bereik buitenland Orange (vraag)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hieke

Bereik buitenland Orange (vraag)

Ongelezen bericht door hieke »

Hoi!

Ik heb een vraag. Over ongeveer een maand vertrekken wij voor een paar weken naar India.
Volgens mij is het onmogelijk om van daaruit prépaid te bellen dus willen we graag overstappen op een abonemment.
Volgens verschillende berekeningen zou Orange (12,50) voor ons minst duur zijn (we bellen normaal gesproken niet veel, willen wel graag sms'en en wappen).

Maarrrr.. is er iemand die weet of je met een Orange abonnement (12,50) vanuit het buitenland goed kunt bellen en / of gebeld worden?

Heb absoluut weinig verstand van mobiel bellen etc. Wil gewoon wel goed bereikbaar zijn zonder dat het me bakken geld gaat kosten (aanschaf, aansluitkosten etc.)

Of iemand andere (serieuze) tips?

Hieke

Gast

Re: Bereik buitenland Orange (vraag)

Ongelezen bericht door Gast »

geachte mevrouw,

zelf ben ik in het bezit van een pre-paid orange abonnement en woon in nederland aan de belgische grens. hier kan ik geen verbinding krijgen en maken met orange en moet om van mijn telefoon gebruik te kunnen maken tien kilometer het land in.
mijn advies is om een abonnement van kapn te nemen, wat duurder maar wel verzekerd van een juiste werking. de reden dat ik een orange abonnement heb genomen is dat wanneer je maar weinig gebruik maakt van de telefoon je niet bestolen wordt als door de kpn. na drie maanden ben je gewoon je geld kwijt.

met vriendelijke groet

jan van der ende

Gast

Ook met een PrePaid kaart van Orange is het mogelijk om in het buitenland te bellen en gebeld te worden. Er is wat dat betreft geen verschil tussen een abonnement en prepaid.

Wat de meneer hierboven schetst staat los van het bereik. In grens gebieden ligt het bij alle providers wat moeilijk om contact te krijgen. Wanneer je ergens de grens overgaat wordt het sterkste signaal gezocht. Dus dat hoeft geen probleem op de leveren.

Ik weet niet wat voor soort netwerk ze in India gebruiken, maar let er wel even op, dat je een telefoon hebt die dat netwerk wel kan ontvangen. Bijv. een triple-band toestel.

xubix

Ongelezen bericht door xubix »

Pak een prepaid in india,
is veel goedkoper dan orange..

En de serivce is net zo slecht, neem wel je eigen telefoon mee en sla je numemrs op in je telefoon...

Gast

Beste idee nog, van de persoon hierboven!

hieke

Ongelezen bericht door hieke »

Laatste idee is zo gek nog niet idd.

Maar toch blijf ik met het prépaid verhaal zitten.
Meerder mensen die ons voorgegaan zijn naar India hebben ons kunnen vertellen dat ze met een prépaid kaart niet naar het buitenland konden bellen. Eén persoon die ik gesproken heb daarover kon wel zelf bellen maar niet gebeld worden.

De mensen met een abonnement kenden dit probleem niet.
Hoe zit dat dan?

Hieke

Gast

Wanneer je belttegoed in het buitenland op is, is het niet meer mogelijk om te bellen en om gebeld te worden.

Verder is er geen enkel verschil tussen prepaid en een abbonement.

robj

Ongelezen bericht door robj »

Hieke,

Je kunt met Orange PrePaid niet bellen in India. Je kunt wel gebeld worden ( a € 1.75 per minuut) en SMS sturen en ontvangen. Orange gebruikt hiervoor een uitgeklede USSD techniek. Telfort, KPN en Vodafone gebruiken een meer uitgebreide USSD techniek waardoor je door middel van het toetsen van een bepaalde code voor het nummer dat je wilt bellen ook zelf in India naat bijvoorbeeld Nederland kunt bellen.

Verder kun je met een abonnement met alle operators in India terecht. Let echter wel op dat India groot is en er daar zo'n 20 a 30 regio's zijn waar verschillende netwerken actief zijn. Kijk dus even goed voordat je gaat of de operator die jij kiest een overeenkomst heeft met een netwerk in de regio waar jij naartoe gaat.

dragonskiss

Ongelezen bericht door dragonskiss »

Gewoon die 12,50 nemen lijkt mij. dan kun je kiezen voor een goede telefoon die het daar ook doet. en alles gaat toch uit de bundel.
ook heb je altijd meer bereik met een abonnement en zijn de tarieven goedkopenr.
beltegoed is dan geen issue meer dus iedereen kan je gewoon bereiken. voor als er wat is.

fuiduif

Ongelezen bericht door fuiduif »

Opmerking nav reply hierboven

Het bereik is bij zowel Prepay als abonnement ALTIJD hetzelfde !

robj

Ongelezen bericht door robj »

Niet bij Orange fuifduif.

VrinzZ

Ongelezen bericht door VrinzZ »

Er staat hier dat je met prepaid en abbo altijd bereikbaar bent in het buitenland maar dat klopt niet.

Het is namelijk zo dat sommige telefonie aanbieders geen overeenkomsten hebben met de aanbieders in het betreffende land.

Voorbeeldje, je kunt met Tmobile prepaid niet bellen in India maar met Vodafone weer wel en dit heeft te maken met de overeenkomsten tussen de beide landen.

Met een abbo kun je idd altijd bellen omdat als je abbo hebt kunt roamen bij ieder ander netwerk, bij een prepaid is dat niet zo makkelijk te realiseren.

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

kpn kent voor prepaid een roaming service gelijk aan abb. wat ze dan doen is achteraf het geld van je rekening halen, zoals bij een abb.

Via hun site kan je ook checken of je in India kan bellen en waar je kan bellen. Prepaid telefoon meenemen werkt niet er zit nl een simlock op waardoor prepaid kaarten van andere providers niet werken.

Gast

graag wil ik even reageren op het hier bovenstaande:
een abonnement is ook onderhevig aan dezelfde overeenkomsten, met een abo kun je dus niet zomaar overal roamen.

veel succes,
een helpdeskmedewerker

Gast

Hoi,

Beste advies is inderdaad een sim in India te kopen (Zeker voor bereikbaarheid). Nr. van nieuwe simkaart mailen naar iedereen die je kent en het kost je dan niets om gebeld te worden. Het zal hoogstwaarschijnlijk wel duurder worden om te bellen en zal misschien op tijd je simlock moeten aanvragen als deze er op zit.

Als je toch een Nederlands nummer wil. Kijk gewoon rond en informeer wie een roamingovereenkomst met India heeft en met welk netwerk en of dit netwerk dekking heeft in het gebied (india is vrij groot en zal wel verschillende locale providers hebben). Op de website kan je het meestal wel bekijken van de providers.

Groeten

plutomille

Ongelezen bericht door plutomille »

Over specifiek India kan ik niets zeggen: geen eigen ervaring.
Wel heb ik in het begin moeite gehad met de bereikbaarheid in het buitenland met Orange prepaid.

Tijdens contacten met de Orange helplijn werd mij verzekerd dat met een abbonnement alle problemen zouden zijn voorkomen. Er zit dus bij Orange qua bereik wel degelijk verschil tussen prepaid en abbonne- menten. Later bleek de breikbaarheid in het buitenland wel voldoende, nadat Orange in haar centrale het e.e.a. voor mij had aangepast (!!). Het beste kun je vooraf dus even informeren bij Orange.

Gesloten