Sinds dik een half jaar ben ik naar het buitenland verhuisd. Regelmatig moet ik echter nog zaken in Nederland regelen, zoals belastingen. Ook gaan opzeggingen zoals NL mobiel abonnement, verzekeringen, internet en energie niet altijd goed en moet daar dus achteraan gebeld worden.
Helaas loop ik regelmatig tegen het feit aan dat ik bepaalde nummers niet vanuit het buitenland kan bereiken, zoals bepaalde telefoonnummers bij de Belastingdienst, een Belgisch postorderbedrijf, etc. Anderzijds komt het ook voor dat mensen mij vanuit Nederland proberen te bellen maar geen verbinding kunnen maken met mijn buitenlandse telefoonnummer.
Ik vind dit op zich redelijk frustrerend. Ik heb immers geen fax, e-mailen met de belastingdienst kan niet, en niet-aangetekende post doet er soms wel 3 weken over. Bovendien kan je aan de telefoon vaak zaken net wat beter toelichten.
Ik betaal toch niet voor niets abonnementskosten voor mijn telefoon? Waarom kan ik dan niet naar ieder nummer bellen dat ik wil? Weet iemand misschien waar dit aan ligt en wat ik eraan kan doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bereikbaarheid bij internationaal telefoneren
-
Bor Komorovski
-
bodejosm43
Re: Bereikbaarheid bij internationaal telefoneren
de grenzen mogen op de grond (fysiek) weggevallen zijn, digitaal zijn ze dat echt nog niet, zo te lezen.
Ik kan me voorstellen dan 08000543 internationaal niet werkt, ook het landennummer ervoor zal niet werken, vrees ik. Dan zou je dus 00318000543 moeten krijgen. Maar dat had je vast ook al uitgeprobeerd.
Andersom zouden ze jou op je (Nederlandse) mobiele nummer wel moeten kunnen bereiken, ook zonder landnummer erbij. Die 06 zou geen problemen moeten geven.
Geen oplossing bij de hand, althans geen die je zelf al zal hebben uitgeprobeerd.
Ik kan me voorstellen dan 08000543 internationaal niet werkt, ook het landennummer ervoor zal niet werken, vrees ik. Dan zou je dus 00318000543 moeten krijgen. Maar dat had je vast ook al uitgeprobeerd.
Andersom zouden ze jou op je (Nederlandse) mobiele nummer wel moeten kunnen bereiken, ook zonder landnummer erbij. Die 06 zou geen problemen moeten geven.
Geen oplossing bij de hand, althans geen die je zelf al zal hebben uitgeprobeerd.
-
gravedigger
Re: Bereikbaarheid bij internationaal telefoneren
Nederlanders in het buitenland kunnen de belastigdienst bellen op een 030 nummer !