LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bespaar 100 euro per jaar aan abo kosten [tip]

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

Bespaar 100 euro per jaar aan abo kosten [tip]

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De meeste klanten van KPN telecom vaste net gebruikers hebben het zgn. Bel basis abonnement. Dit kost zo een 18 euro per maand.

Wanneer je kiest voor het Bel Budget abonnement ben je zo een 9 euro per maand kwijt de helft goedkoper ten opzichte van Bel basis abonnement.

Wanneer je kiest voor Budget abonnement verhoogd KPN de bel tarieven met de factor 5. Met uitzondering van 09 en naar mobiele nummers. Nummers die beginnen met 16/10 worden geblokkeerd omdat KPN niet wil dat u dan nog via concurrent gaat bellen.

Zoals ik eerder zei worden nummers naar 09 niet met 5 x verhoogd. Wanneer u tegen normale tarief wil bellen belt u via 09001439 of 09001543 dan bel je voor 1 cent per minuut. Het enige nadeel is dat wanneer je mensen belt altijd start tik + 1 cent per minuut betaald. U kunt het eens proberen als u nu ook goedkoper bent. Want je kan voor 9 euro wel 180 x iemand bellen zonder dat diegene op neemt.

Mocht u vragen hebben hoor het graag!

Lahan

Re: Bespaar 100 euro per jaar aan abo kosten [tip]

Ongelezen bericht door Lahan »

spam!

je kan met een dergelijke bazale berekening geen correcte besparingen voor mensen bepalen, veel mensen willen niet dat geklooi met een dom 0900 nummer, maar gewoon de hoorn pakken en bellen, gemak dient de mens!

Rolandroland

De opmerking had ik er ook bij geplaatst u kan het proberen wat voor u het voodeligste is.

Dat je namens veel mensen spreekt die dat niet willen vind ik vreemd, omdat dat niet representatief is: want je weet dat niet of heb je onderzoek gehouden?

En voor degene die het niet willen even goede vrienden.

Definitie van spam is dat het ongevraagd is neem aan dat in alle reacties dat gaat om ongevraagde mededelingen. Jou reactie valt dan ook onder 'spam'. Daarnaast heb ik geen reclame gemaakt van 1 bedrijf maar objectief alle goedkoopste bel minuten genomen. Dat is nl. 1 cent per minuut. Ik maak dus in feite alleen 'reclame' van de goedkoopste bel providers. En niet van de duurdere.

Verder is dit niet op commerciele basis daarnaast neemt dit kopje 3 mm in beslag. En vind de opmerking 'spam' niet leuk omdat ik hier mijn best en moeite heb genomen mensen hierop attent te maken.
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 15 nov 2005 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

echt iets voor een spammer om op een dergelijke manier te beredeneren en te reageren...

Bodosan

Ongelezen bericht door Bodosan »

Laat ik nou denken dat spam ongevraagde email of oneetbare vleespasta is. Wat Roland stelt is misschien wel bekend, maar ik proef de spam niet.
Wel had Roland kunnen verwijzen naar www.spaartelecom.nl waar meer tips en nummers ter besparing staan. Ik ben het in zoverre met Lahan eens dat gemak voor veel mensen doorslaggevend is. Maar voor de smalle beurs met telefoon kan elke bespaartip welkom zijn.
Bodosan

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik bel al twee jaar belbudget in combinatie met bel1601

Iedereen (vooral KPN) beweert dat dit niet mogelijk is. Het tegendeel is waar. Schijnt alleen van de telefooncentrale af te hangen of dit in jouw geval mogelijk is.

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Carrier Pre Select met BelBudget??
Dan heb je volgens mij ERG veel geluk.

Zodra je een CPS aanvraag doet terwijl je BelBudget hebt krijg je standaard een brief van een aanbieder binnen dat dit helaas niet mogelijk is ivm het abonnement van KPN.

Rolandroland

Hallo,

Ik heb zelf 2 jaar gebeld met Budget en 16xx nummers. Wat blijkt er zit in het systeem van KPN een hiaat. Wanneer jij een Budget abo neemt moet de medewerker(*) een blokkade zetten handmatig naar 16xx en 10xxx nummers.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb begrepen dat het technisch niet eens mogelijk is 16XX te blokkeren bij bepaalde telefooncentrales. Gek genoeg nemen de meeste mensen klakkeloos aan dat belbudget icm 16XX niet mogelijk is omdat KPN dat zegt.

Zo lang dit een goed bewaard geheim blijft loont het niet voor KPN om dit hiaat te dichten. Doe er je voordeel mee als je dit leest. Scheelt toch weer 100 euro per jaar.

Rolandroland

Ik zag in het systeem van KPN het volgende menu:

Blokkade: 0906 nummers
En ze hadden voor de 16xx nummers bepaalde benoeming. Weet de naam zo niet meer. Die stond bij mij daar gewoon open (geen blokkering)

Gesloten