LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor sms-dienst van een ander

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Misterylady

Betalen voor sms-dienst van een ander

Ongelezen bericht door Misterylady »

Onlangs heb ik een abonnement bij KPN afgesloten.
De vorige eigenaar van mijn mobiele nummer had zich aangemeld bij allerlei sms-diensten (o.a. dating). Daar kwam ik achter toen ik de nota kreeg. Ik heb het nummer nog niet in gebruik daar ik eerst mijn prepaid kaart heb leeg gemaakt. Dus de telefoon stond uit en ik heb daardoor geen smsjes gezien.
Nu kreeg ik vandaag dus de nota en daarop staat een bedrag van ruim € 55,= aan smskosten. Ik wist niet wat ik zag.

Kpn stelt zich op het standpunt dat ik die gewoon moet betalen daar ik de eindgebruiker ben van de simkaart en zij mij niet hebben aangemeld voor deze sms-diensten.
Ik heb mij daar ook niet voor aangemeld maar ik mag het wel mooi betalen.

Kan dit zomaar?

Ik heb overigens meteen via smsfilter mijn nummer geblokkeerd, heb geen zin in nog meer van dit verrassingen.

Tassadar

Re: Betalen voor sms-dienst van een ander

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik denk dat deze link interessant voor je is: http://www.smsgedragscode.nl/

Wat ik uit de gedragscode begrijp, is dat als jij klaagt bij KPN over onterechte betaalde sms'jes, KPN aan de sms-diensten het bewijs moet vragen dat jij daar bent aangemeld. De sms-diensten moeten al die berichten minstens een jaar bewaren. Aan die aanmeldberichten kun je dan zien dat je al was aangemeld voordat jouw abonnement bij KPN inging en heb je dus bewezen dat jij je niet hebt aangemeld.

Als KPN dit weigert, kun je naar de geschillencommissie gaan.

Misterylady

Re: Betalen voor sms-dienst van een ander

Ongelezen bericht door Misterylady »

Bedankt. Ik zal dat eens goed gaan lezen.
Ze beweren nu namelijk dat ik me wel degelijk zelf aangemeld heb en dat het niet van de vorige gebruiker is. Ze sturen dat per post naar me toe. Nou ik ben zeer benieuwd. Ik weet toch zeker zelf wel of ik me daarvoor heb aangemeld. En ik weet toch 100% zeker dat ik dat NIET gedaan heb, ook niet per ongeluk.

Gesloten