LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chip-only via gsm.nl: extra duur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Redtech

Chip-only via gsm.nl: extra duur

Ongelezen bericht door Redtech »

Op 16 mei jl bestelde ik bij het bedrijf gsm.nl een SIM-only abonnement bij Vodaphone ter voortzetting van mijn huidige gsm-abonnement bij Debitel. Van deze aankoop heb ik veel spijt:
1. Op de website van gsm.nl staat te lezen onder http://www.gsm.nl/gsm/mstrepop.p?aff_id ... &ShowIndex dat Vodaphone geen kosten in rekening brengt voor nummerbehoud. Normaliter berekent gsm.nl voor nummerbehoud 10 euro (het maximumtarief). Ik dacht echter dat deze algemene regel in dit specifieke geval niet van toepassing zou zijn. Het tegendeel is waar: je moet gewoon 10 euro betalen. Dit vind ik misleiding. Er had moeten staan: "Vodaphone berekent geen kosten, gsm.nl wel, namelijk 10,00 euro." Had ik de chip maar direct bij Vodaphone moeten bestellen. De kosten zijn inmiddels betaald, en ik zou het er bij hebben gelaten als zich geen tweede teleurstelling voordeed.
2. Met de levering van de chip begin juni ontving ik een factuur met de vermelding dat de verwachte ingangsdatum 16 augustus zou zijn. Gezien een opzegtermijn (bij Debitel) van drie maanden was dat te verwachten. Op 10 juli bevestigde Debitel mij schriftelijk dat de porteringsdatum is vastgesteld op 8 oktober. Zestig dagen later dus. Ik diende een klacht in bij gsm.nl, maar die verweerde zich door te stellen dat zij geen invloed hadden op deze beslissing. Ik heb gezegd daar niet akkoord mee te gaan. Mijn huidige abonnement bij Debitel (22,50 euro/maand) is aanzienlijk duurder dan het nieuwe abonnement (4,95 euro/maand), dus vind ik dat ik op z'n minst recht heb op het verschil over deze periode. Het bedrijf gsm.nl komt niet verder met de mededeling "dat de supervisor hierover zal worden ingelicht". Het blijft nu stil. Overigens kent de overkoepelende regelgeving voor telecomaanbieders een administratieve periode van maximaal 10 dagen voor nummerportering, maar met die regel redden we, lees zij, het ook niet.
Mijn conclusie is dat ik in de toekomst een andere leverancier zoek die het beter doet.

TdeHond

Re: Chip-only via gsm.nl: extra duur

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote Consuwijzer.nl
[ Binnen tien werkdagen kunt u bellen met uw nieuwe abonnement en uw eigen telefoonnummer.

Uw nieuwe aanbieder regelt het nummer meenemen met uw oude aanbieder. ]

ConsuWijzer - Hoe kan ik een klacht indienen over nummer meenemen?
Zie:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... r_meenemen

Op 10 juli bevestigde Debitel mij schriftelijk dat de porteringsdatum is vastgesteld op 8 oktober.
Het lijkt mij dat u bij Debitel in gebreke moet stellen. Zij schrijven een belachelijk late porteringsdatum. Eventueel kunt u hiermee naar de Geschillencommissie.
Ook een klacht indienen bij:

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Gesloten