Het is niet zo gek dat je met alleen GSM een langzame internetverbinding hebt. De GSM frequentie kan maar tot 60 kbit. Echter, je gaf aan dat je opnieuw je pincode moest invullen. Dat vindt ik raar, als je namelijk de verbinding met het netwerk verliest, en vervolgens weer verbinding maakt, dan hoef je niet opnieuw je pincode in te voeren. Of althans, dat is mijn ervaring.-Michel- schreef:Laatste tip wat ze mij hebben gegeven is om de instelling alleen op GSM te zetten en niet op GSM/UMTS heb nog niet de verbinding kunnen testen alleen het internet en dit werkt zeer traag, ben ook door verwezen naar een andere afdeling om het contract eventueel te kunnen ontbinden.
SONY ERICCSON XPERIA X10
Regio Groningen
Kijk bijvoorbeeld naar vliegtuigmodus van een toestel. Als je dat aan en uit zet, dan hoef je niet opnieuw je pincode in te voeren terwijl je wel de verbinding met het netwerk verliest. De pincode dient alleen maar tot de toegang tot de simkaart, die maakt vervolgens verbinding met het netwerk. Het feit dat je je netwerk verliest heeft geen invloed op de pincode/simkaart.
Daarom denk ik dat er iets mis is met je toestel/simkaart. Ik vermoed dat er momenten zijn waar je simkaart geen verbinding meer maakt met je toestel. Zodoende wordt opnieuw de pincode gevraagd.
Dit kan je testen door een nieuwe simkaart in een ander toestel te plaatsen. Als die combinatie wel werkt, dan ligt het probleem bij je toestel.