LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hatertje

Re: Contract Vodafone

Ongelezen bericht door Hatertje »

-Michel- schreef:Laatste tip wat ze mij hebben gegeven is om de instelling alleen op GSM te zetten en niet op GSM/UMTS heb nog niet de verbinding kunnen testen alleen het internet en dit werkt zeer traag, ben ook door verwezen naar een andere afdeling om het contract eventueel te kunnen ontbinden.

SONY ERICCSON XPERIA X10
Regio Groningen
Het is niet zo gek dat je met alleen GSM een langzame internetverbinding hebt. De GSM frequentie kan maar tot 60 kbit. Echter, je gaf aan dat je opnieuw je pincode moest invullen. Dat vindt ik raar, als je namelijk de verbinding met het netwerk verliest, en vervolgens weer verbinding maakt, dan hoef je niet opnieuw je pincode in te voeren. Of althans, dat is mijn ervaring.

Kijk bijvoorbeeld naar vliegtuigmodus van een toestel. Als je dat aan en uit zet, dan hoef je niet opnieuw je pincode in te voeren terwijl je wel de verbinding met het netwerk verliest. De pincode dient alleen maar tot de toegang tot de simkaart, die maakt vervolgens verbinding met het netwerk. Het feit dat je je netwerk verliest heeft geen invloed op de pincode/simkaart.

Daarom denk ik dat er iets mis is met je toestel/simkaart. Ik vermoed dat er momenten zijn waar je simkaart geen verbinding meer maakt met je toestel. Zodoende wordt opnieuw de pincode gevraagd.

Dit kan je testen door een nieuwe simkaart in een ander toestel te plaatsen. Als die combinatie wel werkt, dan ligt het probleem bij je toestel.

jantje176

Ongelezen bericht door jantje176 »

10 juni heb ik een sim only abonnement met nummerbehoud afgesloten bij vodafone.
11 juni sneuvelde mijn huidige telefoon en heb ik gebeld met vodafone of ik het sim only abonnement kon omzetten in een abonnement met toestel.
Helaas kon dit niet en moest ik mijn afgesloten abonnement van 10 juni annuleren zodat ik een nieuw abonnement met toestel kon afsluiten.
Zo gezegd zo gedaan. Nu is het inmiddels 27 juni en is mijn sim only abonnement nog steeds niet geannuleerd,waardoor ik nu al 2 weken niet bereikbaar ben.
Vanaf 13 juni heb ik dagelijks gebeld en gemaild maar ze kunnen blijkbaar niet makkelijk het abonnemnt annuleren.
Ik wordt dagelijks van het kastje naar de muur gestuurd en elke keer weer zeggen , nee mevr. we gaan het nu echt oplossen u kunt morgen of uiterst de dag erna weer een nieuw abonnement afsluiten.. loze beloften zijn het want ik kan nog steeds niets dan alleen maar weer elke dag bellen en hopen dat ze er zo ziek van zijn dat het nu eindelijk eens goed gebeurt.
Het heeft me dan inmiddels al aardig wat gekost, buiten het feit dat ik al 2 weken niet bereikbaar ben op mijn mobiele nummer.
HELP AUB

--Sven--

Ongelezen bericht door --Sven-- »

Hier ben ik het vokomen mee eens.
ik heb zelf ook een Vodafone Contract.
Maar als ik bel dan na 10 sec. dan hoor ik pwwwww tok weg verbinding.
vervolgens moet ik weer 5 keer bellen en dan bel ik 20 sec. en dan vat het weer weg.
maar dat heb ik ook als ik gebeld word.
en vervogens zegt vodafone jaa u moet een nieuwe simkaart.
maar dat heb ik al 8 keer gedaan en ik heb nogsteeds een probleem.
ik heb de iphone 3GS met een iphone abbo van 40 euro permaand.

dus ik raad jullie aan geen smartphones bij vodafone afsuiten echt niet doen!!

verder heb ik een vraag wie hier nog meer last van heeft en hoe ik ervanaf zal kunnen komen.

mvg,

Sven van Steenis

Gesloten