| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract voor 2 jaar met een bon voor 1 jaar..
-
joeri_wouters
Contract voor 2 jaar met een bon voor 1 jaar..
Ik heb vorig jaar een contract getekend waarop staat dat ik een verlenging heb gedaan van 2 jaar. Op de bon heb ik echter een Blackberry betaald voor 60,- met daarbij een abonnement van 1 jaar. De medewerker heeft dus een grote fout gemaakt en ik heb deze ondertekend.
Wat kan ik eraan doen om niet alsnog een jaar aan dit abonnement vast te zitten?
Alvast bedankt voor de informatie.
Mvg, Joeri
Wat kan ik eraan doen om niet alsnog een jaar aan dit abonnement vast te zitten?
Mvg, Joeri
Re: Contract voor 2 jaar met een bon voor 1 jaar..
Contract afkopen.
Voortaan beter lezen voordat je iets tekent.
-
joeri_wouters
Het probleem is dus dat de bon niet overeenkomt met het contract. Ik heb dus de telefoon betaald wat totaal niet logisch is bij een abonnement van 2 jaar. Voor een blackberry bold 9700 hoefde je vorig jaar niet bij te betalen als je daar 2 jaar aan vast zat...
Wat zegt de provider? Contract gaat voor bon?joeri_wouters schreef:Ik heb vorig jaar een contract getekend waarop staat dat ik een verlenging heb gedaan van 2 jaar. Op de bon heb ik echter een Blackberry betaald voor 60,- met daarbij een abonnement van 1 jaar. De medewerker heeft dus een grote fout gemaakt en ik heb deze ondertekend.
Mvg, Joeri
-
joeri_wouters
In de winkel kunnen ze er niks mee doen omdat inderdaad het contract voor de bon gaat. Nu willen ze maandag het hoofdkantoor bellen om het verhaal uit te leggen.
Even afwachten dan maar.
Houden ze je aan het contract, dan €60 terugvragen?
Houden ze je aan het contract, dan €60 terugvragen?
Heeft u destijds ook de 60,- betaald ?
Je tekent alleen voor het contract, niet voor de bon. Aan het contract zit je vast denk ik. Dat ze verkeerde kosten hebben berekend kun je misschien nog iets mee, al lijkt me dat wel moeilijk na zo'n lange tijd.
Nee hoor, die zou nog teruggevorderd kunnen worden onder onverschuldigde betaling.Ouwe aap schreef:Je tekent alleen voor het contract, niet voor de bon. Aan het contract zit je vast denk ik. Dat ze verkeerde kosten hebben berekend kun je misschien nog iets mee, al lijkt me dat wel moeilijk na zo'n lange tijd.
Ik geloof je, maar hoe bewijs je de prijs van het toestel bij dat betreffende abo met die looptijd ?Nee hoor, die zou nog teruggevorderd kunnen worden onder onverschuldigde betaling.
..op die dag ?
Met de bon welke TS heeft.. daar staat de combi op.Ouwe aap schreef:Ik geloof je, maar hoe bewijs je de prijs van het toestel bij dat betreffende abo met die looptijd ?Nee hoor, die zou nog teruggevorderd kunnen worden onder onverschuldigde betaling.
Yep, wat er afgerekend is, niet wat er afgerekend zou moeten worden. Ik neem aan dat de TS geen prijslijsten heeft van die winkel van die dag ...
Logisch redenerend is het een combi van:Ouwe aap schreef:Yep, wat er afgerekend is, niet wat er afgerekend zou moeten worden. Ik neem aan dat de TS geen prijslijsten heeft van die winkel van die dag ...
of 60,- + 1 jaar
of 0,- + 2 jaar
Tevens is het denkbaar dat het kassasysteem automatisch de prijs van een toestel weergeeft bij een bepaald abo. Dit om vergissingen te voorkomen.
Zou mooi zijn, zou ook kunnen, maar lijkt mij sterk omdat 1. er wel een vergissing is gemaakt (volgens TS) en 2. ik jaren zelf abo's heb afgesloten, weliswaar in een andere winkel, maar niet met zo'n geavanceerd kassa systeem. En ik betwijfel of dat hier het geval was.Tevens is het denkbaar dat het kassasysteem automatisch de prijs van een toestel weergeeft bij een bepaald abo. Dit om vergissingen te voorkomen.
-
joeri_wouters
Volgens de winkel zijn het 2 totaal verschillende systemen waarmee ze contracten maken en een bon uitprinten. Lijkt mij niet echt een logisch systeem maar toch. Blijkt wel dat de verwarring dan voorkomen was. Schiet eerlijk gezegd niet veel met de teruggave van 60 euro op, maar dat is dan wel het minste wat ze kunnen doen...