| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contracten opvragen bij KPN
-
pieter.de-haan
- Contacteer:
Contracten opvragen bij KPN
Op 20 september 2016 heb ik een aangetekende brief naar KPN gestuurd met het verzoek om mij al mijn contracten toe te sturen + een uitdraai van het logboek wat zij van mij bijhouden.
Na meerdere malen (de eerste keer pas na 3 weken) telefonisch contact te hebben gehad over de status waarin iedere keer mij werd verteld dat het z.s.m. zou worden toegestuurd heb ik mijn verhaal op het KPN forum gezet op kpn.com. Hier werd mij beloofd dat dit binnen 2 weken zou worden toegestuur. Nu, bijna 3 weken later heb ik ze nog steeds niet. Wie weet wat ik moet doen??
Na meerdere malen (de eerste keer pas na 3 weken) telefonisch contact te hebben gehad over de status waarin iedere keer mij werd verteld dat het z.s.m. zou worden toegestuurd heb ik mijn verhaal op het KPN forum gezet op kpn.com. Hier werd mij beloofd dat dit binnen 2 weken zou worden toegestuur. Nu, bijna 3 weken later heb ik ze nog steeds niet. Wie weet wat ik moet doen??
Re: Contracten opvragen bij KPN
ik lees hierin eigenlijk 2 verschillende vragen. Beide waarschijnlijk voortvloeiend uit het feit dat u nooit heeft geweten dat uw gratis telefoon eigenlijk nooit gratis is geweest maar dat u deze via uw abonnementskosten heeft betaald, en nu wilt u alle kosten terugvorderen.pieter.de-haan schreef:Op 20 september 2016 heb ik een aangetekende brief naar KPN gestuurd met het verzoek om mij al mijn contracten toe te sturen + een uitdraai van het logboek wat zij van mij bijhouden.
Ik zie vraag 1, het opvragen van de vroegere contracten. Ik kan niet met zekerheid zeggen of ze u deze moeten verschaffen, tenzij ze nog opgeslagen zijn, wat normaliter voor maximaal 5 jaar zou gebeuren voor particulieren.
Vraag 2 is een uitdraai van de opgeslagen gegevens over u. Dat is geregeld bij wet, aan dit verzoek moeten ze in ieder geval gehoor geven. Ook kunnen hier kosten voor gerekend worden. Kijk voor meer informatie op: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -op-inzage. Hier staat ook vermeld hoe u vervolgstappen kunt nemen als aan uw verzoek geen gehoor wordt gegeven (even klikken op "meer antwoorden" onderaan de pagina).
-
pieter.de-haan
- Contacteer:
Berndv bedankt voor uw antwoord. Uw verhaal over de "gratis" telefoon is 1 deel waarom ik de gegevens zou willen hebben. Het andere deel is dat KPN beweert dat ik nu een contract van 2,5 jaar heb. Dit omdat ik volgens hun in het verleden bij 1 van mijn contracten 6 maanden eerder heb verlengd. Ik wil hier graag bewijs van zien maar men zegt de contracten niet meer te hebben. Als dat echt zo is dan denk ik dat ik niet kan gebonden worden nu aan een contract van 2,5 jaar.
Telefoonproviders willen nog wel eens, een paar maanden voordat het huidige abo afloopt, de klant opbellen om het contract te laten verlengen. Veel mensen doen dat ook, vanwege de nieuwe telefoon die ze dan in het vooruitzicht gesteld wordt. Het nieuwe verlengde contract gaat meteen in en een hoop mensen beseffen niet dat ze, nadat dat verlengde contract afgelopen is, alsnog de rest van het oorspronkelijke eerste abo moeten uitdienen.pieter.de-haan schreef:Het andere deel is dat KPN beweert dat ik nu een contract van 2,5 jaar heb. Dit omdat ik volgens hun in het verleden bij 1 van mijn contracten 6 maanden eerder heb verlengd. Ik wil hier graag bewijs van zien maar men zegt de contracten niet meer te hebben. Als dat echt zo is dan denk ik dat ik niet kan gebonden worden nu aan een contract van 2,5 jaar.
-
pieter.de-haan
- Contacteer:
Grun bedankt voor uw antwoord en dat snap ik ook wel alleen graag wil ik daar bewijs van zijn maar KPN levert geen enkel bewijs!! Dan vraag ik me af wat een rechter van een contract van 2,5 jaar vind in samenhang met artikel 7.2a lid 7a van de telecommunicatiewet. In deze wet wordt ook niet gesproken over uitzondering en ook in de algemene voorwaarden van KPN is deze uitzondering ook niet te vinden!! Een telefoon is na 2 jaar afbetaald en dat ik een nokia uit het jaar 2003 misschien 6 maanden niet heb afbetaald omdat ik eerder naar een ander contract ben gegaan wil ik graag geloven maar kom dan met het bewijs!!
Maar je hebt het contract toch in je eigen administratie zitten lijkt me. Waarom moet KPN het dan sturen. Dan loop je alleen maar de kans dat ze dingen (worst case) in hun voordeel aanpassen. Met de documenten die je zelf hebt kan je aantonen wat voor contract je hebt afgesloten.
-
pieter.de-haan
- Contacteer:
Ik heb de laatste 2 contracten waarmee ik in samenhang met de facturen en mijn bankafschriften kan bewijzen dat ik ze beide minimaal 24 maanden heb uitgezeten. KPN zegt dat het om veel eerder gaat. Dat wil ik nogmaals graag geloven aangezien ik al 13 jaar klant bij ze ben voor mijzelf en voor mijn vrouw al 6 jaar maar dan wil ik daar wel de bewijzen van zien...
-
pieter.de-haan
- Contacteer:
Inmiddels is de gevraagde informatie binnen!!