LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEBITEL past de oude BTW-GOOCHELTRUUK toe.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
leonardr

DEBITEL past de oude BTW-GOOCHELTRUUK toe.

Ongelezen bericht door leonardr »

(Even een correctie: dit artikel heb ik aanvankeljk onder Telford gezet. Ik bedoelde DEBITEL)

Ik heb een paar maanden geleden twee abonnementen afgesloten bij DEBITEL. Nu ik de kosten ga bekijken blijken die veel hoger te zijn als de kosten zoals ik ze bij de DEBITEL-WINKEL voorgespiegeld heb gekregen. Wat blijkt nu het geval? Alle vermelde bedragen zijn EXCLUSIEF BTW. Overal komt nog eens die 19 procent BTW bovenop.

Ik weet zeker dat heel veel mensen hier in trappen.

Opvallende details zijn er die duidelijk maken dat het hier om een gerichte misleidende tactiek gaat:

1) In de debitelwinkel wordt op geen enkele manier iets gezegd over het feit dat de vaste kosten exclusief BTW zijn.
2) Op de papieren, zoals aansluitgegevens / contracten, wordt niets geschreven over het al dan niet exclusief zijn van de BTW.
3) Ook zeer opvallend: Op de website van Debitel wordt op geen enkele pagina bij geen enkel abonnement de btw gevonden. Alle daar vermelde prijzen zijn dus gewoon 19% hoger. Dacht je een abonnement van 20 euro te hebben, betaal je 24 euro ofwel zo'n negen guldens extra.

Als je in een DEBITEL-winkel staat zeggen ze: De algemene voorwaarden kun je op de website downloaden. Ik heb ze daar in de winkel dus niet gekregen. En daar blijkt dan inderdaad op die website ergens verscholen op een pdf-bestand te waarop staan dat er inderdaad nog de BTW bij moet. Maar dan ben je al thuis en heb je het contract allang getekend. Je kunt niet meer terug.

HEJ DEBITEL BEN NOU EENS DUIDELIJK. ALS JE NIET HELDER BENT MET JE PRIJSOPGAVES GAAN MENSEN JE OOK NIET MEENEMEN IN HUN VERGELIJKING VAN ABONNEMENTEN. LAAT GOOCHELEN MAAR AAN HANS KAZAN OVER.

??

Re: DEBITEL past de oude BTW-GOOCHELTRUUK toe.

Ongelezen bericht door ?? »

Zie mijn reactie onder het Telfort topic. Dit verhaal klopt van geen kanten.

Meerkoet

Ongelezen bericht door Meerkoet »

Idd, als je in de algemene voorwaarden kijkt op het Internet of in de winkel, staat er altijd bij dat het inclusief 19% BTW is. Echter bij zakelijke aansluitingen zetten ze de bedragen meestal exclusief BTW.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Lulverhaal.alle bedragen in de winkel en website zjin incl btw, alleen het zakelijk portfolio word ex aangeboden.

tsss

Ongelezen bericht door tsss »

wat een lariekoek , ik heb namelijk ook een debitel abo van 20 euro per maand .....op de rekening staat altijd : kosten debitel 90 16,79 dus incl btw is dat dan 20 euro ...dus ik snap jouw probleem niet want je hebt gewoon weer eens niet goed gekeken op je rekening !!! zoals velen dat niet doen ..... :?

dus in de winkel wordt je gewoon goed voor gelicht .... :D

Gast

Kan hier een slot op? Dit is regelrechte onzin, in elke debitelshop zijn de algemene voorwaarden verkrijgbaar en een abo van 20 euro kost 20 euro incl btw.

Gast

beste gast,

ook al zou het op slot gaan TS blijft toch het verstand van een garnaal houden.
elke provider rekent op de factuur je abbo ex btw onder komt de btw erbij

alleen is het bedrag ex btw minder dan dat je werkelijk betaald per maand dus als je het optelt betaal je gewoon op het eind van de rit precies in hem vb 20 euro incl btw

je wordt niet opgelicht maar ja zonder school snapt TS dat niet echt

Gast

jeeee wat een zinloze discussie !
beste Topic starter lees uw factuur beter dan was deze discussie nooit begonnen !
we weten allemaal dat de prijzen in de winkel of op websites incl.btw zijn anders zou dit namelijk duidelijk vermeld worden .... :roll:

Gast

jeeee wat een zinloze discussie !
beste Topic starter lees uw factuur beter dan was deze discussie nooit begonnen !
we weten allemaal dat de prijzen in de winkel of op websites incl.btw zijn anders zou dit namelijk duidelijk vermeld worden .... :roll:

leonardr

Ongelezen bericht door leonardr »

Hoi,

Ik heb even een stukje gekopieerd uit de voorwaarden zoals die bij debitel op internet staan:

http://www.debitel.nl/_uploads/document ... 202005.pdf

Artikel 4 Tarieven
a. Informatie over de tarieven kan bij debitel en/of het verkooppunt worden verkregen,
dan wel kan via de internetsite van debitel worden ingezien. De in de tarievenlijst
genoemde tarieven worden vermeerderd met belastingen, zoals BTW (tenzij de BTW
reeds uitdrukkelijk is vermeld) en overige ingevolge de wet verschuldigde heffingen. De
hoogte van de tarieven kan worden aangepast. debitel zal Contractant, ingeval van een
tariefsverhoging, daarover informeren.

Gast

Deze tarieven waar het over gaat zijn de tarieven voor bv netwerkwissels, kaartwissels, nummerwissels, deblokkeren, aansluitkosten....de abo kosten zoals vemeld op internet en in de shops, brochures zijn ronde bedragen en incl btw....is het nou echt zo moeilijk????

Gast

kijk je factuur nou eens na ...want dan zie je toch echt dat 20 euro betald incl btw !! :D

billie

Ongelezen bericht door billie »

Het nederlands recht schrijft voor dat alle consumenten (niet voor bedrijven dus) prijzen op offertes ed. incl btw moeten zijn.
Heb je een offerte oid. Dan is het duidelijk.

Kris45

Ongelezen bericht door Kris45 »

...Nog maar een keer, misschien overbodig maar wel duidelijk...

ALLE PRIJZEN VAN PARTICULIERE AANSLUITINGEN BINNEN DE DEBITEL WINKEL ZIJN INCLUSIEF DE BTW... ALLEEN OP DE FACTUUR WORDT HET EERST ZONDER EN LATER MET VERMELDT...

wat dus op hetzelfde neerkomt....

...eerst goed lezen en dan pas reageren....

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Je gelooft het nooit, maar er zijn in Nederland meer mensen dan je denkt die er van overtuigd zijn dat zij geen BTW hoeven te betalen.

Sommige mensen weten niet eens van het bestaan van de Belasting op de Toegevoegde Waarde van producten en diensten.

"Waarom staat dat dan op de factuur meneer?"

Alleen zakelijke klanten (met uittreksel van de Kamer van Koophandel en eigen BTW nummer) kunnen de BTW ook weer declareren op de bedrijfskosten.

Elke Nederlander is verplicht op alle producten en diensten BTW te betalen, een percentage van de netto-prijs van die dienst dat tussen de 6 en 19 % ligt.

Gesloten