Ik ben in discussie met HTC over een probleem met mijn Touch Diamond. Het probleem is dat dit toestel uitvalt en opnieuw opstart nog voordat ik in kan loggen.
Ik was benieuwd wat de rechten/plichten zijn in dit gebeuren?
De achtergrond:
10-2-2009 Toestel aangeschaft
24-11-2009 1e reparatie op het kale toestel dus zonder batterij op verzoek van HTC. Reparatie is een firmware upgrade.
10-2-2010 2e reparatie op het kale toestel dus zonder batterij op verzoek van HTC. Reparatie is een firmware upgrade.
29-3-2010 3e reparatie op het kale toestel dus zonder batterij op verzoek van HTC. Reparatie is een firmware upgrade.
12-7-2010 4e reparatie op het kale toestel dus zonder batterij op verzoek van HTC. Reparatie is vervanging onderdeel.
21-7-2010 Waarschuwing ingediend dat dit de laatste keer is dat ik een reparatie accepteer.
23-8-2010 Probleem doet zich opnieuw voor
Hierna volgt een hele discussie waarin ze aanbieden om het kale toestel te vervangen en ik vraag om ook de batterij te vervangen, HTC stelt dat ze hun voorstel terugdraaien en ik uiteindelijk dit als opties krijg:
---------------------------
---------------------------Vervanging is wel degelijk een optie, maar enkel als er geen problemen met de batterij worden gevonden. Mijn collega van het escalatie team heeft dit als voorwaarde meegekregen van hogerop. Ik probeer u enkel zo veel mogelijk informatie te geven zodat u niet voor onaangename verassingen komt te staan. Zoals ik het zie, heeft u twee opties:
1. U boekt uw toestel in met batterij voor swap. Zijn er geen problemen met de batterij, dan wordt het toestel omgeruild. Anders zult u voor de kosten van een nieuwe batterij moeten betalen alsmede de transport en onderzoekskosten.
2. U koopt eerst zelf een nieuwe batterij. Als het probleem bij de batterij ligt, dan bent u op deze manier goedkoper uit.
Ik begrijp dat het op dit moment moeilijk te zeggen is of het probleem nou wel of niet bij de batterij ligt. Het enige advies dat ik u op dit gebied kan geven, is kijken of u van iemand een geschikte batterij kan lenen en testen in uw toestel. Op die manier kunt u een betere keuze maken.
Relevant is dus dat de eerste reparatie binnen een jaar is maar dit gebeurt zonder batterij op verzoek HTC (ik ging er toen nog van uit dat ze een idee hadden waar het probleem zit), na mijn verzoek om deze te vervangen hebben ze opeens wel interesse om er naar te kijken. Ze geven dus aan dat er op een batterij maar een jaar garantie zit.
Het gekke is dat het toestel tussendoor wel een tijd normaal functioneerde.
Kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt.