LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door T-Mobile misleid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SL01

Door T-Mobile misleid

Ongelezen bericht door SL01 »

Ik heb sinds de afgelopen week een probleem met T-mobile. Ik heb onlangs een Iphone abonnement afgesloten, maar inmiddels heb ik een blackberry. Op de T-mobile website staat vermeld dat het mogelijk is om je tariefplan te wijzigen. Van de week heb ik twee maal telefonisch contact gehad met een medewerker van T-mobile. Tijdens dit gesprek is mij medegedeeld dat het inderdaad mogelijk was, maar dat ik wel gedwongen werd om van een abonnement van ongeveer 60 euro naar een abonnement van 75 euro moest overstappen. Gezien het feit dat ik er dan ook nog eens een aparte internetabonnement van 15 euro voor moest afsluiten besloot ik erover te willen nadenken.

Ik zag dat T-mobile momenteel een actie heeft van 62 euro, dus besloot dat het de moeite waard was. Vandaag heb ik weer met de klantenservice gebeld en nu werd mij medegedeeld dat het niet mogelijk was. Ik heb het meisje vriendelijk gevraagd hoe dit dan kon. Het is mij tenslotte toegezegd en dat T-mobile dit wel als mogelijkheid op hun website heeft staan en dat ik dit misleiding van de consument vond. Zij heeft mij meerdere malen in de wacht gezet (uiteindelijk heb ik ruim een 45 minuten aan de telefoon gezeten) en kwam tot de conclusie dat het niet mogelijk was met een Iphone abonnement. Op dat moment vroeg ik haar iemand anders te spreken (zij vertelde mij maandag nml dat het haar eerste werkdag was). Ik werd weer in de wacht gezet. Vervolgens kreeg ik haar weer aan de telefoon, waarop ze zei dat ik maar “genoegen moest nemen met haar antwoord”. Gevraagd naar het nummer van de klachtenservice. Zij vertelde mij dat zij mij door zou verbinden. Na 4 minuten naar het muziekje geluisterd te hebben kreeg ik haar weer aan de lijn en zei; “ u moet uw klacht schriftelijk indienen” op mijn vraag waarom? zei ze weer: “omdat ik u een duidelijk antwoord heb gegeven en hier moet u maar genoegen mee nemen”. Gevraagd naar haar naam. Hierop gaf ze mij haar voornaam. Ik vroeg wat haar achternaam was en toen werd mij medegedeeld dat zij dit voldoende vond en dat ik het hier maar mee moest doen.

Ik ben de gehele tijd aan de telefoon rustig gebleven, maar was wel zeer gepikeerd over de huidige gang van zaken. Op de t-mobile website het nummer opgezocht van het hoofdkantoor. Werd weer doorverbonden met de klantenservice. Hier rechtstreeks gevraagd naar de klachtenafdeling. Deze mevrouw kon mij wel doorverbinden. De meneer (van de klachtenservice) aan de telefoon kon mij geen toezeggingen doen, maar zou dit uitzoeken.

Ik vraag mij af of zij dit kunnen maken. Toen ik voor het Iphone abonnement ging zijn deze voorwaarden helemaal niet vermeld in de papieren die ik heb meegekregen en zij vermelden op hun website iets anders dan zij hun helpdesk medewerkers laten vertellen aan de klanten. Ik voel me echt flink misleid als ik dit geweten had, had ik dat Iphone abonnement nooit afgesloten.
[/u]

T-Mobile Webcare

Re: Door T-Mobile misleid

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste SL01,

Ik wil je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected] zodat wij kunnen kijken hoe we je probleem kunnen oplossen.
Met vriendelijke groet,

Kim - T-Mobile Klantenservice BV

lammertp

Ongelezen bericht door lammertp »

Ik begrijp volkomen je frustratie met de service van t-mobile.

De telefoon die ik heb gekregen bij het begin van mijn abonnement vertoonde vanaf de start al kuren. Hij ging zomaar uit terwijl hij net was opgeladen. Daarnaast moest ik de accu eerst verwijderen en terugplaatsen voordat de telefoon weer aangezet kon worden. Tevens werd de accu erg warm.
(mijn conclusie was dat de accu waarschijnlijk stuk was).

Ik heb hem weggebracht naar de t-mobile shop en kreeg mijn telefoon weer terug. Ze hadden een software reset gedaan. (all mijn data weg, dus alles er weer opnieuw moeten opzetten) Maar al gauw bleek dit niet de goede oplossing.
Doordat ik de accu elke keer als hij uitviel moest verwijderen en terugplaatsen om hem opnieuw aan te kunnen zetten heb ik een keer te hard gedrukt om de achterklep te verwijderen waardoor er een barst in het scherm is gekomen).

En raad nu eens waarop ze je op pakken. Nu bij de 2e keer dat ik hem instuur ter reparatie geven ze aan dat ze deze niet kunnen repareren omdat er een barst in mijn scherm zit. (dit als gevolg omdat mijn telefoon het nooit fatsoenlijk heeft gedaan en ik elke keer de accu moest verwijderen/terugzetten om hem weer aan te zetten). Dit heeft niks met het probleem met maken! Argument is: Als er een barst in zit kunnen ze geen garantie meer geven.. (goh wat handig die voorwaarden)

Nu zit ik dus met een rekening van 170 en dan wordt alles gerepareerd of 45,- euro om mijn telefoon ongerepareerd terug te krijgen.

Wat mij stoort zijn een aantal zaken
1. De bijna systematische / geconditioneerde reactie en houding van de 'service' medewerkers. (een van de medewerkers zat hardop zijn lijstje met vragen bij langs te lopen die een klant kon stellen)
2. Ze pakken je op een punt wat niks met het orginele probleem te maken heeft.
2. Ik moet opdraaien voor kosten van een telefoon die nooit normaal heeft gefunctioneerd.

SL01

Ongelezen bericht door SL01 »

Nog even naar aanleiding van het onderstaande verhaal. De volgende dag werd ik gebeld door de meneer van de klachten afdeling. Hij vertelde mij dat ik mijn abonnement wel mocht wijzigen en ineens mocht ik kiezen tussen een relax 500 of 750, terwijl in eerste instantie mij verteld is dat ik absoluut niet hetzelfde abonnement mocht nemen maar een tarief hoger. Ik was hier zeer blij mee. Er bestaan nog wel mensen die je klacht serieus nemen......

Toen ik mijn blackberry op ging halen kreeg ik van het meisje in de winkel te horen dat het w.s. niet mocht, omdat je in de eerste maand dat je abonnement loopt, je deze niet mag wijzigen :roll: . Als ze mij dit aan de telefoon meteen hadden verteld, had het een hoop irritatie gescheeld, maar aan de andere kant......IK HEB HET VOOR ELKAAR GEKREGEN. KORTOM, LAAT JE NIET ZOMAAR "AFBLAFFEN" EN ALS JE HET ERGENS NIET MEE EENS BENT, GA NET ZOLANG DOOR TOTDAT JE HET WEL VOOR ELKAAR KRIJGT! Ga desnoods naar het juridisch loket, kost je niets en zij kunnen je vertellen wat je rechten zijn en begeleiden je desnoods door dit proces heen.

Gesloten